10 koraka za bolje građenje brenda na e-tržištu

by Tijana S.
Vreme čitanja: 3 minuta
brendiranje

Oglašavanje na internetu jeste jedan od presudnih koraka ne bi li vaš brend zaživeo onlajn, ali definitivno nije jedini. Zašto? Zato što vaš oglas da bi uspeo mora da je napravljen po meri vaše ciljne grupe, a da bi to uspeli morate napraviti neophodne korake. 

Naime, veliki „igrači“ su shvatili da pravljenje oglasa koji nije namenski napravljen za ciljnu grupu je promašaj baš kao i jurnjava za novcem i karijerom bez brige o fizičkom izgledu i mentalnom zdravlju. Mlada poslovanja često zanemaruju izgradnju brenda, pravdajući se vremenskim ili finansijskim ograničenjima. Međutim, ako hoćete da uspete, morate kopirati one koji su u svojim nišama svima dobro znana imena. 

Koji su koraci neophodni pri gradnji brenda na e-tržištu? 

1. Analiziranje konkurencije 

Pre svega treba da obratite pažnju na konkurentsku strategiju komunikacije sa publikom, jer će vam to dosta pomoći da pronađete svoj stil, ali i da ne ponovite njihove greške. Jednostavno rečeno, znaćete tačno kako treba da komunicirate ne bi li privukli i oduševili veći deo publike. 

2. Napravite svoj stil – budite jedinstveni 

Ko danas ne prepoznaje crno-belog miša (Miki Mausa) ili plavi palac koji pokazuje da mu se sve sviđa (znak Fejsbuka)? Bez obzira da li vam se sviđaju komunikacijske strategije tih marki ili ne, prepoznaćete ih uvek i upravo je to ono što je važno. Zato odaberite elemente koji se međusobno dopunjuju – boju, font, znak ili nešto drugo – zahvaljujući kojem će vas vaši potencijalni kupci identifikovati i lakše upamtiti. Sublimirano oglašavanje ima posebnu ulogu u procesu odluke koji donosi svaki kupac. 

3. Ne pokušavajte po svaku cenu da budete originalni 

Postoji dobar razlog zašto većina ljudi kaže da je veliki broj dobrih stvari već stvoren. Baš zbog toga, treba slobodno da koristite proverene postojeće kampanje i ideje. Međutim, ono što je bitno je da morate da ih sročite svojim jezikom, kako ne bi bilo već viđeno. Dodajte u njih svoj lični pečat! 

4. Malo humora nije na odmet 

Za humor slobodno možemo reći da je začin u marketinškoj komunikaciji. Međutim, kao i kod svakog začina, i ovde trebate da pazite oko količine koju ćete ubaciti. Komunikacija mora uvek odgovarati vrsti proizvoda ili usluge, ali i ciljnoj publici. 

5. Razumevanje i komunikacija sa publikom je neophodna 

Česta greška mnogih trgovaca je da pokušavaju prodati svoj artikal kroz šalu da to ponekad pređe granicu dobrog ukusa, pa se publika oseća glupo i poniženo. Pazite na to. Kupci žele da saznaju sve o proizvodu pre nego što ga kupe i to je ključno. Humor tu može doći kao lep uvod, ali nikako tokom celog ubeđivanja.  

6. Napravite naloge na društvenim mrežama 

Odmah na početku da kažemo da i ovde treba da pratite svoju ciljnu grupu, pa ako su oni aktivni samo ne nekoj od društvenih mreža – onda i vi treba da budete tu. Ako su pak aktivni na više, onda i vama na svakoj od njih treba nalog brenda ili firme. Suma sumarum – treba da se aktivirate samo na onim mrežama gde se nalazi i vaša publika. 

Budite kreativni i testirajte različite formate koje platforme nude. Isprobajte nove stvari i procenite na šta vaša publika najbolje reaguje. Bitno je da stvorite komunikaciju sa njima, a upravo je to osnovna svrha svake društvene mreže – komunikacija među korisnicima. 

7. Razmazite svoju publiku 

Kvalitetna briga o kupcu danas je odlučujući faktor u odabiru usluge, proizvoda ili brenda. Komunicirajte sa svojom publikom. Na njihove komentare redovno odgovarajte, baš kao i na poruke ili mejlove. Takođe, kritike ostavite, nemojte ih brisati, i poželjno je i na njih kulturno odgovoriti. Ako koristite karakterističan način izražavanja, onda ga ovde treba iskoristiti. U najboljem slučaju, publika će takođe početi da se koristi tim izrazima. 

8. Iskrenost se uvek ceni 

Niko nije savršen, uključujući i vas, pa ako pogrešite ili pogrešno istupite, priznajte to. Kupci će to ceniti. 

9. Izgradite zajednicu  

Uspostavite odnos sa svojim fanovima, pokažite im da oni nisu samo avatar na ekranu i sigurno će postati glavni ambasadori vašeg brenda. Jedan od načina da se to postigne je stvaranje grupe za fanove gde bi oni sami iznosili iskustva sa vašim brendom.  

10. Reklamiranje putem sadržaja 

Neobilazna stavka pri stvaranju brenda je i reklamiranje putem sadržaja, odnosno nativno oglašavanje. Uz pomoć ovog tipa oglasa ne samo da ćete dobiti nove pristalice, već ćete sigurno lakše prodati svoje proizvode ili usluge. Savremeni potrošač voli nativne reklame i rado ih istražuje, iskoristite to i osvojite e-tržište.  

Na kraju, zapamtite i da svaka kampanja mora biti u skladu sa brendom. Neophodno je da kampanja bude i deo stvaranja brenda, jer tako stvarate uspeh na duže staze. 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x