11 koraka do dominacije na tržištu

by Tijana S.
Vreme čitanja: 4 minuta
zasto je apple najbolji

Da li znate zbog čega je Apple toliko poznat? OK, istina imaju sjajne proizvode, ali ako sednemo i razmislimo objektivno da li je Apple zaist toliko bolji od drugih? Nije. Dobro šta to onda Apple ima što drugi ne? Šta je ono što će prosečnog potrošača ajfona naterati da kupi najnoviji model telefona, iako ima najbolji model od prethodne godine pomenutog giganta?

Evo kako Apple dominira na tržištu i stvara euforiju da se njihov proizvod uvek želi:

Privlači pažnju naslovom

Vaš naslov je prva stvar koju će neko pogledati na vašoj prodajnoj stranici, čak i pre fotografije. Zato naslov treba da bude dobar. A dobar naslov se uvek fokusira na nešto veliko (obično je to najbolja korist koju će potrošači imati od vašeg proizvoda ili usluge).

Upamtite, naslov je vaše najbolje oružje da privučete potrošače! Apple to zna i primenjuje, sada isto učinite i vi, pa ćete videti zašto je njima tako lako da nekom prodaju novi ajfon iako većini potrošača i prethodni model odlično radi.

Kratke rečenice

Apple je u ovom maher, ma maher nad maherima. Iako rečenica od jedne reči mnogima izgleda traljavo u bilo kom akademskom spisu, kada je reč o marketingu, e tu je priča skroz drugačija.

Naime, kratke rečenice je mnogo lakše pročitati i razumeti. Naime ako vidite oglasa za neki mobilni telefon i vidite sledeće dve verzije.

Prva: Najmanji telefon koji je pritom veoma izdržljiv može biti vaš.

Druga: Manji. Pametan. Izdržljiv. VAŠ.

Šta ćete pre upamtiti? Naravno drugu verziju. To su činjenice. Činjenice koje vi tražite od telefona. Vama ne treba niko da ih kiti i prosto proširene rečenice. Nema potrebe. Ovako kao pikado, bodu u centar. Rečenica od jedne reči pomaže da se skrene pažnja na svaku pojedinačnu reč i to je ono što takvu strukturu čini boljom od prve.

Zvučan efekt poruke je zlata vredan

Zvučni efekt poruke se lako pamte, baš poput narodnih poslovica. Kao što je na primer:

Sve što vam treba, gde god da kreneš.

E sada, marketari su došli do zaključka da je najbolje koristi 3 tzv. zvučna efekta.

Najtanji, najlakši i najbrži iPhone ikada.

Mislim da ovde ne treba da se piše elaborat, jer ste sve skontali iz primera.

Tehnički detalji

Tehnički detalji su znak stručnosti. Povećavaju poverenje.

Predstavljanje tačnih detalja poput imena i podatka pokazuje da znate o čemu govorite. Možda mislite da detalji nisu zanimljivi, međutim, detalji PRODAJU!

Hajde da vam objasnimo ovo kroz primer. Hoćete da kupite sok. Vi imate dve vrste soka. Za prvi znate da se pravi samo od svežeg voća pomešanog sa izvorskom vodom, dok o drugom znate takođe da se pravi od svežeg voća, izvorske vode, ali ste pročitali ceo proces proizvodnje. Koji ćete onda kupiti? Drugi naravno.

Da se vratimo Apple kompaniji. Oni do detalja opišu uvek od čega je sačinjen bilo koji njihov uređaj i odmah deluju što bi se reklo pametnije. Iako većina čitatelja neće znati pola od tih pojmova, ali tehnički detalji bez obzira na to stvaraju impresije.

Fascinirajte publiku pričama

Priče su moćan alat u marketingu. One ostaju u svesti potrošača i teraju ga da posle baš vas izabere nad konkurencijom. Naravno, ako je vaša priča bolja od konkurencijine.

Evo priče koju je Apple koristio za slušalice za iPhone 5:

Apple-ovi inženjeri testirali su na više od 600 ljudi nove slušalice. Svi koji su učestvovali u testiranju, trčali su na pokretnim trakama po velikoj vrućini ili hladnoći. Pored toga radili su i razne kardio treninge. Sada se sigurno pitate, pa dobro u kom pravcu ide ova priča? Šta je njena poenta?

Poenta je da su Apple slušalice ostale na mestu i pored velike količine znoja, čak i kada ste u ekstremnim pokretima, one ostaju u uhu.

Zato treba i vi da koristite priče, da dočarate potrošačima svoje proizvode. Priče uvek budu znatiželju i radoznalost da se iščitaju, a onda ostaju u svesti potrošača. Ovakav vid marketinga je nativni oglas. Priča je uvod u prodaju. Više o ovome saznajte OVDE.

Pružite im rešenje problema

Ovo je još jedna od karakteristika gore pomenutog nativnog oglasa. Naime, pružite potrošačima rešenje problema i vi ste tako reći na konju.

Prema tome dajte mu situaciju sa kojom može da se identifikuje, a potom mu dajte do znanja da je vaš proizvod ili usluga jedino rešenje za njihov problem.

Ajfon je uspeo da razvije da njegova slušalica smanji tzv. pozadinsku buku. Korisnici ajfona više nemaju problem da prime poziv i da ne mogu da čuju pozovitelja, jer se nalazi na bučnom mestu.

Koristite analogiju u opisivanju

iPhone 5 napravljen je sa preciznošću koju biste očekivali od fino izrađenog sata, a ne od pametnog telefona.

Kvalitet Face Time video poziva je toliko iznenađujući, kao da ste u istoj sobi sa onim koji je sa druge strane ekrana.

Teško je objasniti kvalitet proizvodnje i video poziva, pa se baš zbog toga koristi analogija. Vršite poređenje sa nečim što publika već zna.

Stavite se u kožu kupca

Nije dovoljno samo reći publici koliko je dobar vaš proizvod. Morate im dati odgovor na pitanja koje žele i pre nego što vas pitaju.

Iako je površina iSight kamere prozirna poput stakla, nije napravljena od stakla. To je zapravo kristal, čija tvrdoća slična onoj koju ima dijamant. To znači da je mnogo manje verovatno da će se površina sočiva izgrebati.

Ovde nije rečeno sam od čega je površina kamere, već i zašto je baš od toga napravljena. To je upravo, to što vam pričamo. Da nije rečeno, neko bi pitao zašto je taj podatak od čega je napravljena kamera bitan?

Uporedite stari sa novim

Do sitnih detalja treba da uporedite svoj novi proizvod sa starim i da tačno kažete koje su funkcije poboljšane. Samo tako ćete nagovoriti, baš kao Apple, potrošače da se opredele da kupe novi proizvod. Plus ako koristite moćne reči. Da vidimo kako to Apple radi:

Tako možete pregledati, preuzimati i prikazivati sadržaj sjajnom brzinom, ma gde god se nalazili.

Ovde je ta močna reč, tj. reči „sjajna brzina.“

Poziv na akciju

Sve gore navedeno neće vam značiti ništa, pa čak i ako uradite bolje od najboljeg, ako nemate dobar poziv na akciju.

Naime, Apple potiče čitatelja da prvo sazna sve o proizvodu, a onda na dnu stranice, kada je onaj ko je pročitao sve o novom proizvodu fasciniran, nalazi se više poziva na akciju:

  • Uporedi model sa drugim
  • Kupi putem interneta
  • Nazovi Apple
  • Najbliža radnja

Upakuj sve u oglas                

Tanana, sada kada znaš sve cake Apple kompanije, primeni ih. Da se razumemo nismo vam mi ovde otkrili toplu vodu, daleko od toga, ali smo vam u jednom tekstu u osnovnim „tezama“ predstavili kako Apple svaki proizvod proda.

Sada budi pametan i učini i ti isto. Kada sve to upakuješ, dobijaš nativni oglas i vaša marketinška internet kampanja može da počne – jer kada može Apple MOŽEŠ I TI! Postani broj jedan u svojoj branši!

5 1 глас
Article Rating
Претплати се
Обавести о
guest
0 Comments
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, молимо вас да пошаљете коментар.x
()
x