11 strategija za uspeh: Igrajte na emociju potrošača

by Tijana
11 startegija marketinga

Internet oglašavanje može vas dići do zvezda ili vas pak ostaviti u dvorištu anonimnih. Vi birate da li ćete biti među zvezdama elektronskog tržišta ili cupkati u istom mestu. Kako birate? Formatom internet oglasa i strategijom kampanje! 

Koji format internet oglasa treba da izaberete? 

Kade je reč o digitalnom oglašavanju, onda je najbolje da uzmete ono što je broj jedan u toj branši, a to je oglašavanje putem sadržaja ili nativni oglas.  

Ovaj format internet oglasa se u potpunosti uklapa u temu i dizajn gde se nalazi. Na njega ne reaguje popularni AdBlock, pa je vidljiv u svakom trenutku. Nativni oglas izgleda kao sastavni deo sajta na kojem je izložen, a  njegova ilustracija i naslov privlače publiku da klikne na njega i sazna više.  

Kad uđu na oglas, dovodi ih prvo na pre-landing stranicu na kojoj se upoznaju sa proizvodom ili uslugom, da bi na dnu te stranice dobili smernicu za landing stranu na kojoj je poziv za akciju. Više o ovom tipu oglašavanja, naći ćete OVDE

Kako se kreira uspešna kampanja? 

Nakon što ste odabrali da se na internetu eksponirate u vidu nativnog oglasa, dalji korak je da kampanju uradite tako da privuče što veći broj potrošača. 

Pametan potez je da kreirate oglas koji će privući pažnju, a to ćete učiniti tako što ćete izazvati emocije, pozitivne ili negativne, kod publike. Naime, ako začinite marketing internet kampanju emocijama i sa trunčicom drame, publika će čak u 90% slučajeva stupiti u akciju.  

Kako da izazovete emocije kod publike? 

1. Izazovite strah od propuštanja 

Da li ste ikada bili u dvoumici da li da idete negde ili ne? Da li ste se tad zapitali nešto kao: Da li će svi moji prijatelji biti tamo? Da li ću propustiti zabavu? 

Jedno studijsko ispitivanje o milenijima je došlo do zaključka da čak 69% njih doživljava strah od propuštanja, ako nisu u mogućnosti da prisustvuju nekom događaju na koji idu njihovi prijatelji. Naime, ljudi se plaše da ostanu bez nestvarnog iskustva.  

Strah od propuštanja se ne odnosi samo na prisustvo nekom događaju. Primenjuje se i na druge aspekte života i poslovanja. Zamislite da prodajete softvere i kreirate oglas koji kada čitalac vidi pomisli da svi drugi taj softver koriste, sem njega. Odlična taktika, zar ne? 

Evo kako pravilno da koristiti strah od propuštanja: 

  • Navedite obavezno broj publike koja već ima benefite od vašeg proizvoda ili usluge 
  • Neka publici bude jasno da ako propusti da kupi vaš artikal, gubi mnogo 
  • Onaj ko čita vaš oglas mora da se oseća da je otkrio zajednicu ljudi koja koristi neki proizvod, a da oni nisu deo tog tima još 
  • Napravite ograničenu prodaju, to će ih sigurno naterati da stupe brže u akciju 

2. Pokažite uzbuđenje 

marketing i emocije

Uzbuđenje je poznato po sposobnosti da poveća impulsivnost i natera ljude da brže deluju. Dakle, ako uspete da uzbudite publiku svojim oglasom, oni će impulsivno reagovati i kupiti vaš proizvod.  

To možete postići primamljivim naslovom, a potom i sadržajem. Evo kojih pravila treba da se držite: 

  • Koristite svetle boje za dizajn oglasa 
  • Fotografija oglasa mora da pokazuje uzbuđenje 
  • Prikažite proizvod kako menja život iz korena 
  • Uverite se da je vaša ponuda zaista interesantna ciljnoj publici  
  • Uključite popust na ponudu, jer tako ćete oglas učiniti neodoljivim 

3. Izazovite radoznalost 

Naslov treba da probudi kod publike znatiželju. Nju treba da kreirate na osnovu onoga što većina publike trenutno zna i onoga što želimo da znaju. Radoznalost u marketingu nije ubila mačku. 

4. Učinite publiku srećnom 

Jedno istraživanje iz 2010. godine popularnog Njujorktajmsa, otkrilo je da se članci koji izazivaju emocije češće dele sa prijateljima. Takođe, kada se izazovu pozitivne emocije uvek se više deli, nego kad se izazovu negativne. 

Postoje tri glavne taktike za korišćenje emocije sreće u oglašavanju: 

  • Jasno obojen dizajn oglasa 
  • Oglas uključuje fotografiju nasmejanih ljudi 
  • Korišćenje pozitivnih prideva i glagola 

Naime, nasmejana lica na ilustraciji oglasa ne samo da će stvoriti pozitivne emocije prema ponudi, već će publika vezati ceo brend sa srećnim emocijama. 

Zanimljivo je da npr. na popularnom sajtu za informacije o putovanjima Trip Advisor publika davala bolje ocene restoranima sa fotografijama na kojima je lepo vreme, nego na onim na kojima je loše. 

5. Izazivanje negativnih osećaja 

marketing i strategije emocija

Za neke proizvode i usluge, ova strategija je zlatna vredna. Npr. nabrojte sve negativne stvari koje okružuju vašu ciljnu grupu, a potom im pružite rešenje za njih i razveselite ih. Međutim, nikada nemojte preterivati sa negativnim tonom u oglasu. 

Naime, male doze blago negativnih informacija, tzv. blagotvorni efekt, mogu zapravo da pojačaju pozitivan utisak kod potrošača o proizvodu ili usluzi.  

Evo kako da iskoristite negativne emocije u oglašavanju: 

  • Privucite pažnju publike negativnim naslovom 
  • Podsetite čitaoce na negativne činjenice ili situacije sa kojima se svakodnevno susreću 
  • Dajte im rešenje problema u vašem proizvodu 

6. Pružite nadu u bolje sutra 

Svi se nadamo da ćemo biti lepši, pametniji i veseliji. To je jedan od razloga zašto kupujemo neke stvari – da bismo poboljšali život. Međutim, duboko u sebi, većina nas zna da nas materijalne stvari neće usrećiti. Bez obzira na to, ljudi se i dalje nadaju, pa kupuju. 

„Započnite svoje putovanje“ ili „Uzmite više od života“ su sjajne parole za razgovor sa ciljnom grupom. Tako da kad kreirate nativni oglas koji daje nadu publici, prikažite im vaš proizvod kao rešenje za postizanje bolje budućnosti. 

7. Pomozite publici da se oseća ponosnim 

Predstavite svoj proizvod publici tako da ako ga poseduju biće pametniji oni ili neko iz njihovog okruženja. Ako npr. prodajete igračke za decu onda ih predstavite tako da će svaki roditelj biti ponosan ako njegovo dete to ima. Naravno, to ne treba da bude bilo kakva igračka, već neka koja će uticati na razvoj deteta kao što su recimo Lego kockice, čijim sklapanjem deca čine čuda. 

8. Stvorite osećaj hitnosti  

emocionalni marketing

Kad ljudima date previše vremena da donesu odluku, oni će odložiti zaključak i verovatno će zaboraviti na njega. Međutim, kada im se ponuda ograniči, onda se brinu da li će slučajno propustiti tako sjajnu priliku.  

Strah od nestanka i hitnosti na veb stranicama pomogla je preduzetnicima da povećaju prodaju za čak 334%.  

Evo kako da izazovete osećaj hitnosti kod publike: 

  • Definišite vreme ponude, npr. „Samo danas“ ili „Ponudu završavamo  za 24 sata“ 
  • Dajte popust, npr. „Samo danas možete kupiti ovu haljinu za cenu ispod 60%“ 
  • Neka vam ponuda bude jasna i kratka 
  • Obavezno sjajnu ponudu istaknite u naslovu ili ilustraciji oglasa 

9. Iznenadite publiku 

Kada potrošači ocenjuju neki brend, oni to rade na osnovu emocija, a ne činjenica. Zato tražite snažnu emociju koja će privući publiku odmah – napravite ponudu koja će ih iznenaditi! 

Kada su iznenađenja lepa, publika se oseća posebno važnom. Ponudite im recimo besplatan kupon ili neko drugo slično iznenađenje, neće mu odoleti. 

10. Probudite osećaj pripadnosti 

Osećaj pripadnosti velikoj zajednici poboljšava motivacije, zdravlje i sreću. Zamislite samo da vaš oglas predstavite kao poziv ekskluzivnom klubu članova. Ako to učinite nećete biti prvi koji je to uradio, jer se ovaj pristup često koristi, pogotovo kod poznatih brendova. 

Kako da uz pomoć emocijalnog marketinga stvorite osećaj pripadnosti: 

  • Predstavite svoju ponudu kao pozivnicu u atraktivnu zajednicu 
  • Uključite imena poznatih osoba koje koriste vaš proizvod 
  • Spomenite veličinu svoje korisničke baze kako biste ubedili publiku u vrednost zajednice 
  • Ulaz u ekskluzivno društvo učinite neodoljivim, ne bi li novi potencijalni član još više cenio zajednicu 

11. Igrajte na krivicu 

internet marketing i budjenje krivice

Ljudi se osećaju krivim zbog različitih stvari, ali jedno je sigurno: ako uspete da pogodite pravi nerv, osvojićete njihovu pažnju.  

Potrošači koji se osećaju krivim obično dobro reaguju na male doze „leka“, koji će im poboljšati stanje. Zato se recimo broj novih članova nekog fitnes kluba povećava nakon dugog odmora, a smanjuje se ubrzo nakon toga. 

Internet oglas nudi brzo rešenje. Imajte na umu da emocionalni marketing sa krivicom najbolje funkcioniše, ako pružite brzo rešenje publici da taj osećaj utihne, pa makar i na kratko, tj. ako im pružite rešenje problema. 

Kako da koristite krivicu za uspešnu kampanju u internet oglašavanju: 

  • Podsetite publiku na manje greške koje često pravi 
  • Ponudite brzo rešenje za njihove probleme 
  • Koristite snažne reči koje izazivaju negativna osećanja i pomažu u privlačenju pažnje 

Za kraj 

Sad znate da emocije mogu pomoći u stvaranju internet oglasa bez mane. Naime, oglasi koji proizvode najbolji emotivni odgovor, povećavaju prodaju do 43%.  

Primena emocionalne marketinške taktike na oglašavanje putem sadržaja nije toliko teška kao što se čini. Samo treba da kreirate originalni dizajn po meri ciljne grupe. 

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.