16 kontent marketing stručnjaka daje vam savete o nativnom oglašavanju

by Tijana
Vreme čitanja: 8 minuta
konektn marketing nativni oglas

U srcu nativnog oglašavanja uvek ćete naći kontent marketing ili dobar sadržaj. Naime, nativni oglas usmerava publiku na sadržaj koji vam priča priču zašto taj proizvod ili usluga, ali kroz jedan nenapadan način. On je ključaj da li će publika izvršiti akciju i kupiti vaš proizvod ili uslugu.

Ako ste se ikada pitali kako da poboljšate sadržaj u svojoj sledećoj nativnoj kampanji, daćemo vam čak 16 odgovora na ovo pitanje od marketara koji su tzv. prave tate mate u svom zanatu – svi su stručnjaci u kontent marketingu. Pogledajte šta je po njima bitno da bi napravili sadržaj koji konvertuje.

Rick Ramos, CMO Healthjoy, Twitter: @ricktramos

„Kada kreirate sadržaj posebno za nativnu reklamnu kampanju, uvek morate da napravite nešto zanimljivo što podstiče znatiželju čitaoca.

Ako ste B2B kompanija, uverite se da se vaš sadržaj poklapa sa trenutnim željama kupca.

Na primer, većina kupaca sada brinu o svom zdravlju i verovatno planiraju svoju strategiju koja se zasnima na online kupovini, shodno tome treba da se stvori sadržaj koji podstiče na online kupovinu i njenim vrlinama. Naravno, sadržaj ne ostavljamo isti tokom cele godine, već ga menjamo u zavisnosti od situacije.

Svaka industrija ima različite probleme i želje kupca, baš zbog toga treba da razgovarate sa kupcima i saznate šta ih zanima. Jedina stvar koju morate da zapamtite kod nativnog oglašavanje je da za razliku od standardnog oglašavanja veoma važan sadržaj, pa je zbog toga još bitnije da napišete primamljivi naslov na koji će publika hteti da klikne.“

Mark Traphagen, VP of Content Strategy, Aimclear Marketing, Twitter: @marktraphagen

„Prema mom iskustvu, najatraktivniji sadržaj za otkrivanje brenda je često predstavljanje originalnih podataka (uz pomoć marketing istraživanja) koji potvrđuju uverenja vaše publike o nečemu što je relevantno za vaše poslovanje.

Bilo šta u čemu možete da koristite reči poput „dokazuje / opovrgava“ ili „potvrđuje / negira“ nešto je što ljudi žele da znaju, naročito ako pogađate bolnu tačku publike. Posedovanje takvih jedinstvenih podataka je dragoceno, pruža vam mogućnost da svojoj publici ispričate pravu priču – onu koju žele da čuju. “

Christoph Trappe, Chief Content Officer, AC Business Media, Twitter: @ctrappe

„Najbolji sadržaj u nativnom oglašavanju izuzetno je relevantan za publiku.

Ovakvo oglašavanje ne izgleda „previše promotivno“.

Uverite se da je sadržaj nativnog oglašavanja interesantan za ciljnu publiku i da ga na taj način privlači. Kada je sadržaj zanimljiv – on uvek prodaje.“

Louis Grenier, Content Lead, Hotjar, Twitter: @louisslices

„Utvrdite šta je nateralo vaše najbolje kupce da traže rešenje u vašem proizvodu ili usluzi i koristite taj uvid da biste kreirali deo sadržaja koji će pokrenuti vaše potencijalne klijente.

Na primer, recimo da prodajete kreiranja CV-a; onda vam je okidač verovatno „Želite li da promenite posao.“

Odvojite vreme da intervjuišete najbolje klijente da bi ih razumeli i učinite sve što je u vašoj moći da koristite njihove reči prilikom kreiranja dela sadržaja. “

Michael Brenner, CEO, Marketing Insider Group, International keynote speaker, author of Mean People Suck, Twitter: @BrennerMichael

„Najbolji sadržaj započinje dubokim razumevanjem glavnih pitanja, izazova ili nedoumica vaše ciljne publike. Zatim nastoji da pruži najbolje odgovore.

Koristite uvide iz drugog sadržaja sa najboljim performansama da biste razumeli šta funkcioniše. Tek tada treba da promovišete taj sadržaj na platformama za nativno oglašavanje.“

Julia McCoy, Founder, Express Writers, Founder of The Content Hacker, Author of “So you think you can write” and Practical Content Marketing & Strategy, Twitter:  @juliaemccoy

„Ne izmišljajte točak. Korišćenje primera olakšava stvaranje sadržaja! Učinite svoj sadržaj originalnim, ali imajte na umu da ne morate da započinjete od prve rečenice „kopiranje sa modifikovanjem“ da biste kreirali savršen deo sadržaja.

Uzmimo PAS (Problem, Agitation, Solution) formulu, na primer: Problem, Uznemirenost, Rešenje.

Da biste kreirali efikasnu kampanju nativnih oglasa koja koristi PAS formulu, prvo identifikujte tačku bola kupca. Sa kojim se problemom ili izazovom suočavaju i da li vaš proizvod ili usluga nude rešenje za njih?

Drugo, agitirajte. Promešajte lonac. Dobro znate tačku bola. Najverovatnije ste i sami doživeli taj određeni izazov, u suprotnom ne biste uopšte došli do svog proizvoda ili usluge! Obavestite svoje kupce da osećate njihovu bol. Igrajte na vlastite emocije i saosećajte se sa njima. Ovaj korak vam možda deluje čudnno, ali to je marketinška psihologija i važna je.

Na kraju, ponudite kupcu rešenje (koje samo vi možete da pružite). Zašto im je potreban vaš proizvod ili usluga? Odgovorite na to pitanje na kraju svoje kopije sadržaja, neposredno pre vašeg CTA. Predajte rešenje problema kupcu na srebrnoj tacni. “

Melissa Harrison, CEO and Founder, Allee Creative, LLC, Twitter: @mhbosslady

„Pošto je poenta nativnog oglašavanja da ne izgleda kao oglas, onda takođe ne bi trebalo da ima sadržaj kao oglas. Sve se svodi na razumevanje vaše publike i pisanje njoj (ne njima).

Koju korisnu informaciju traže? Koje su njihove tačke bola?

Možete li pokazati empatiju ili biti s njima povezani na način koji ih tera na razmišljanje: „Da! Shvataš me! Ja sam tu!”

Budite lični, pristupačni i autentični. Isto važi i za bilo koji dobar sadržaj koji napravite. “

Jayson DeMers, Founder & CEO, EmailAnalytics, Twitter: @jaysondemers

„Ako ranije niste koristili nativno oglašavanje, možda ćete u početku nastojati ka tome da vaš proizvod bude fokus oglasa.

Međutim, tretiranje oglasa kao saopštenja za štampu može zapravo iznervirati korisnike i smanjiti učinak oglasa. Jednostavno rečeno, nemojte direktno promovisati svoju kompaniju u okviru sadržaja nativnih oglasa.

Umesto da naporno prodajete svoj proizvod, promovišite deo sadržaja koji zadovoljava potrebe vaših potencijalnih klijenata u njihovoj određenoj fazi ciklusa kupovine.

Koji sadržaj možete pružiti koji će informisati ili pružiti vrednost vašoj publici, ostavljajući ih da žele više? Kako onda možete generisati potencijalne klijente kroz taj sadržaj? To bi trebao biti vaš cilj “.

Yam Regev, CEO & Founder, Zest.is, Twitter: @yamre

„U Zest-u imamo privilegiju da gledamo marketing sadržaja iz ptičje perspektive. Članovi Zest-a zajednički konzumiraju stotine članaka svakog dana, a mi svakog meseca stupimo u kontakt sa desetinama hiljada korisnika.

Pomoću ovog jedinstvenog pogleda primetili smo veoma značajan trend: profesionalci u svim granama odbacuju članke u stilu lista.

Iako je broj klikova za liste možda i dalje visok, korisnici ne ulaze na članke sa listama, a iako uđu ostaju kratko. Pored toga, mnogi korisnici ovu vrstu članaka označavaju kao sadržaj koji im nije pomogao da steknu značajno stručno znanje.

Jednostavno rečeno, liste štete vašem brendu. Umesto toga, pokušajte da napravite detaljni sadržaj dugog oblika koji donosi mikro-lekcije iz kojih čitaoci mogu da izvuku uvide koji se mogu primeniti i da ih stave direktno u tok rada svog tima. “

Alan See, Principle & Chief Marketing Officer, CMO Temps, Twitter: @alansee

„Pitanje marketinga zasnovanog na sadržaju i društvenih medija postalo je složena razmena mišljenja među stručnjacima.

 Da bi marketinške poruke mogle da preseku barijere i da ih današnja publika čuje, marketingu je potrebna sposobnost da ispričaju pravu priču, na pravi način, u pravom trenutku, u pravo vreme, ili kompanija rizikuju da svoj prodajni levak povede ka putu za propast.

Rekavši to, nastaviću da prihvatam i proširujem svoju upotrebu video zapisa. Kratki video (vrlo kratak) koji izaziva emotivnu priču postalo je lakše proizvesti i efikasan je u stvaranju svesti i podsticanju ciljanog saobraćaja. Zapamtite, priča ne treba da bude duga ili da bude direktno povezana sa vašim proizvodom ili uslugom. “

Veronica Stoddart, Content Marketing Solutions for Travel Clients, VS Content Strategies LLC, Chief Content Officer, Percepture, Twitter: @wanderlust13

„Najbolji nativni oglasi ne prodaju. Obaveštavaju, obrazuju ili zabavljaju na nezaboravan i upečatljiv način. Najbolje je kada je dizajniran za deljenje ili, u idealnom slučaju, da postane viralan.

Ako to može biti zabavno i na neki način angažovati gledaoca da učestvuje, imaće dugotrajnu vrednost – sveti gral.“

Marcus Miller, SEO & Digital Marketing Strategist, Bowler Hat, Twitter: @marcusbowlerhat

„Da bismo najbolje razumeli koja vrsta sadržaja najbolje funkcioniše za nativne oglase, moramo da uđemo u um umornog, pametnog modernog korisnika interneta. Izbegavanje oglasa je sada nešto što je već dobro uspostavljeno i automatski je postupak za većinu korisnika interneta.

Nativni sadržaj  ne izaziva osećaj reklame kod korisnika interneta. Pošto, nativni sadržaj treba da se podudara sa stilom i sadržajem veb lokacije gde je izložen. Odličan nativni sadržaj zabavlja, ne pokušava da proda i isporučuje poruke brenda bez upotrebe bilo kakvih poruka „kupi odmah“.

Gore navedeno možemo podeliti na tri ključna saveta:

  1. Stvorite sadržaj koji je zabavan ili koristan za vašu ciljnu publiku
  2. Identifikujte relevantne platforme na kojima ovaj sadržaj neće biti van konteksta
  3. Ne pokušavajte da prodate bilo šta⁠ – vaši ciljevi bi trebalo da budu daleko više svesni i angažovani “

Lilach Bullock, Founder, Lilach Bullock Limited, Twitter: @lilachbullock

„Najvažnija stvar koju morate imati na umu prilikom pravljenja nativnih oglasa je da nije sve u vama i vašem brendu.

Ako želite da taj deo sadržaja ima dobre performanse, onda morate da znate platformu na kojoj ga objavljujete. Potrebni su vam slični naslovi, sličan ton glasa, čak i sličan jezik.

U osnovi, vaš sadržaj ne bi trebalo da se razlikuje od ostatka sadržaja koji se deli na toj platformi.

Još jedan važan aspekt koji moram da napomenem: uvek ponuditi vrednost. Samo privlačenje oka u oglas nije dovoljno; ako želite da ljudi nešto preduzmu, vaš sadržaj mora da im pruži vrednost. “

Ryan Robinson, Blogger, podcaster and side project aficionado, ryrob.com., Twitter: @theryanrobinson

„Kada je reč o pokretanju plaćenih reklamnih kampanja, išao bih toliko daleko da bih rekao da su jedini put kojim treba da se ide baš nativni oglasi.

Za mene to znači razviti duboko razumevanje gde će tačno biti postavljen vaš oglasni prostor, kako će biti prikazan i za koga će biti izložen.

Tek kada steknete taj osnovni nivo znanja, možete da donosite dovoljno informisanih odluka o stvaranju sadržaja koje će dovesti do pozitivnog povraćaja ulaganja za vašu kampanju. Uz sve to, i dalje vidim da mnogim brendovima nedostaje oznaka na glavni način kada je u pitanju izrada nativnog oglasa koji je relevantan, nepristrasan i zapravo ispunjava obećanje naslova.

U doba beskrajnih priča o mamcima i kratkog trajanja pažnje, potrošači imaju manje strpljenja za sadržaj koji se ne podudara sa njihovom namerom. Moj savet je da težite stvaranju nativnih oglasa koji su zanimljivi, ali i da garantujete da čitaoci neće izgubiti poverenje u vas čim dođu na vaš sadržaj. “

John Rampton, CEO, Calendar, Twitter: @johnrampton

„Da bismo stvorili savršen sadržaj za upotrebu u kampanji nativnog oglašavanja, ton razgovora može mnogo da pomogne.

Kada sa svojim timom kreiram kampanje, radimo na sadržaju kao da je to razgovor koji bismo vodili sa članom publike.

To znači da je u redu koristiti kontrakcije, fokusirati se na jednostavan jezik i uvek usmeravati primarni sadržaj ka određenom problemu koji ima član publike. Obavestite svoju publiku da ste slušali i da vam je stalo.

Tada u razgovor možete da uključite potencijalna rešenja kako bi oni videli vrednost održavanja tog razgovora. “

Gerry Moran, Global Social Marketing & Content Marketing Leader, MarketingThink, Twitter: @gerrymoran

„Bez obzira da li je vaš cilj podsticanje svesti, udruživanje ili delovanje, fokusiranje na osnove može vam pomoći da stignete tamo. Da biste privukli pažnju zajednice, započnite razgovor sa njima i nagovorite ih da razmotre vaš brend klikom, usredsredite se na:

1) Korišćenje informativnog naslova i podnaslova – ovo vam omogućava da se povežete sa publikom.

2) Artikuliranje ključnih preuzimanja ili preporučene radnje pomoću liste ili teza – ovo pomaže čitaocima da znaju šta da rade, dodajući trenutnu vrednost.

 3) Uključivanje istraživanja za potkrepljivanje vaših tvrdnji – ovo pokazuje šta znate u odnosu na ono što mislite. “

Sada kada znate sve te male finese koje jedan sadržaj čine savršenim, kreirajte svoj, pa potom započnite nativno oglašavanje. Pokrenite oglasnu kampanju na najboljoj platformi na Balkanu pritiskom na dugme OVDE. Ukoliko imate neka pitanja ili vam nešto nije jasno u donjem desnom uglu imate čet podršku.

Preporučujemo