2 strategije optimizacije kampanje: Koja je bolji izbor za vas?

optimizacija kampanje

Optimizacija partnerske marketinške kampanje je poput obnavljanja zapuštenog akva parka. Naime, kada se prvi put otvori akva park onda se testira sve da vi se videlo šta kako funkcioniše i koja atrakcija je apsolutno najbolja u očima posetioca. Međutim, kada se obnavlja onda imate budžet i znanje da poboljšate sve ono što se pre prikazalo kao ne mnogo profitabilno ili pak da stvorite još bolju verziju neke sprave.

Treba da znate da definitivno morate izdvojiti vreme za svoju kampanju, ali i da postoji nekoliko različitih pristupa koje možete implementirati. U daljem tekstu pružićemo vam pregled dve različite tehnike optimizacije kampanje koje vam mogu pomoći da poboljšate performanse oglasa i kreirate ih tako da napravite nezaboravno iskustvo za svoju publiku.

Kreativna optimizacija (odlična za početnike)

Kao što samo ime govori, ovakva vrsta optimizacije je fokusirana na sadržaj oglasa. Tehnika kreativne optimizacije je pogodnija za oglašivaće koji su novi u niši svog poslovanja i imaju dobar osećaj za stil. Iako se više fokusira na kreativne elemente, morate da je prilagodite i ostalim delovima kampanje.

Ovo je pet koraka kreativne optimizacije:

1. Prilagodite svoje oglase tako da imate visoki CTR

[crp]

Treba da započnete kampanju odabirom najširih, odnoso generalnih postavki za pridobijanje ciljne grupe. Ovde je glavni cilj da osigurate oglasni materijal koji koristite bude savrešen i da ima visok CTR. Prema tome, morate osigurati da kreativni elementi i CPA rade dobro. U slučaju da vaša kampanja ima slab učinak, budite sto posto sigurni da niste uradili nešto kako treba.

2. Optimizacija generalnih podešavanja

Zatim treba da pređete na najvažnije podešavanje ciljanja potrošača. Izaberite između saobraćaja na pametnim telefonima ili pak računarima, ali obratite pažnju na to koji ćete izabrati, jer će vam to pomoći u definisanju dodatnih detalja u kampanji.

Štaviše, treba da krenete i sa odabirom ciljanja prema aktivnosti korisnika, što može imati veliki uticaj na CTR vašeg oglasa. Analizirajte performanse i utvrdite koja kombinacija opštih postavki donosi najviše novca, a zatim se usredsredite na njih.

3. Kreirajte crne i bele liste saobraćaja

Nakon što prikupite i testirate dovoljno prometa, treba da se rešite svoih oglasnih segmenata koji ne ostvaruju konverziju ili ostvaruju loš rezultat. Ključno je da osigurate da dobijete najpogodniji saobraćaj za oglas tj. vašu ponudu, zato posebno obratite pažnju na ovaj korak.

4. Povratak u fazu kretivnog testiranja

Sada kada su promet i ponuda CPA dobri, treba da se vratite u fazu kreativnog testiranja i „igrate“ se sa svojim oglasom. Pravo je vreme za testiranje manjih varijanti, ali imajte na umu konverzije.  

5. Optimizacija zavrršnih postavki

Za krajnju fazu vraćate se na alat za traženje ciljne grupe i tek sad započinjete da sužavate svoju publiku. Umesto da samo pretpostavljate da varijanta oglasa ne funkcioniše jer je loša, treba da proverite da nije došlo do nekih tzv. tehničkih problema koje treba da rešite.

Takođe, možete razmotriti da podelite svoje kampanje na pametnim telefonima na osnovu operativnog sistema koji koriste. Treba da znate da android kampanje obično imaju niži stepen koverzije, ali zato imaju odličnu vidljivost i mnogo su jeftinije od prometa na IOS operativnom sistemu, odnosno iPhone uređajima. Kreiranjem kampanja na osnovu drugih varijanti, poput pretragača (browser) ili pak vrste uređaja, može vam olakšati put do savršene optimizacije. Međutim, zapamtite da ovo možete da radite tek kad prethodno navedene korake dobro odradite.

Pored toga, poigrajte se sa naintrigantnijim podešavanjima i eksperimentišite da biste videli šta najbolje radi za vašu kampanju. To uključuje operativni sistem, uređaj, učestalost prikazivanja oglasa, pa čak i vreme zakazivanja oglasa, ali i mnoge druge stvari. Budite oprezni, jer ako niste napravili neke od prethodnik koraka, onda je bolje da su vam podešavanja za traženje ciljne grupe podešena generalno tj. što šite moguće.

Optimizacija uz pomoć podešavanja

podesavanje

Ako ste iskusniji u svojoj niši, onda je napredna tehnika optimizacija uz pomoć podešavanja odličan izbor za vas. Kao što samo ime kaže, usredsređena je na postavke vaše kampanje, iako je svaki njen korak sličan prethodno pomenutoj optimizaciji, kreativnoj.

Ovo je pet koraka koje treba da napravite da bi uspešno optimizovali oglas uz pomoć podešavanja:

1. Napravite „školski“ dobar oglas

Naime, prvi korak je napravite svaki segment svog oglasa valjano, ne treba to da bude ništa „fensi“, ali je potrebno da bude onako kako treba ili „školski“ dobro.

2. Optimizacija generalnih podešavanja

Zatim treba da optimizujete generalna podešavanja, kao što je na primer vrsta saobraćaja. Kao i kod prethodno napomenute tehnika, obavezno testirajte segmente oglasa dok ne pronađete dobitnu kombinaciju. Iako mnogi misle da je tesitranje gubljenje vremena, verujte nam kad vam kažemo da je to najbolja moguća stvar koju treba da uradite za svoju kampanju. Prema tome, tesitrajte oglas dok ne dostignete da svaki njegov segment bude ne dobar, već odličan.

3. Analizirajte rezultate

Kada ste završili testiranje, došlo je vreme da analizirate saobraćaj i odredite najbolje oglasne zone. Ne zaboravite da proverite da li postoji neko tehničko pitanje ili pak neka druga koja mogu ometati performanse vaše kampanje, a da zapravo nisu povezana sa vašim oglasima.

4. Napravite više kampanja koje različito dolaze do ciljne grupe

Sada je došlo vre da napravite više različitih kampanja za isti oglas koje će imati različite opicje dolaska do potrošača. Na primer, napravite posebne kampanje za različite operativne sisteme, pretraživače, geografske lokacije itd.

5. Optimizacija toka konverzije

U poslednjem koraku cela optimizacija počinje tek da bude zanimljiva. Umesto da se vraćate na početak, treba samo da optimizujete tok konverzije. To možete učiniti eksperimentišući sa pre-landing stranom (pre prodajnoms tranicom), CTA na pomenutoj strani, kao i sve druge elemente koji mogu poboljšati broj potencijalnih klijenata koji se pretvaraju u konverzije.

Na kraju, rećićemo vam da postati sjajni optimizator nije lako. Međutim, ako odvojite svoje vreme u ovu svrhu i istražite različite tehnike koje imate na raspolaganju, na kraju ćete dobiti sjajnu kampanju koja je gotovo jednako uzbudljiva kao vaša „najluđa“ avantura iz snova.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]