3 stvari koje treba da naučite iz nagrađenih primera nativnog oglašavanja

Šta bi trebalo da naučite iz 32 nagrađena primera nativnog oglašavanja? Pročitajte, naučite i započnite sledeću kampanju!

U e-knjizi „Nagrađeni primeri nativnog oglašavanja u 2017.“ istaknuto je 32 primera nativnog oglašavanja i nadamo se da će vas ovo inspirisati i unaprediti vaše nativno oglašavanje.

Međutim, previse je čitati i analizirati 32 kampanje kako bi se odredilo šta zapravo funkcioniše.

Izdvojili smo vreme i izvukli smo za vas tri najvažnija zaključka.

[crp]

Dakle, ovde su 3 zaključka iz nagrađenih primera nativnog oglašavanja koje možete početi da integrišete u vaš posao odmah. Ko zna – možda će vaš posao biti prikazan na ovogodišnjim nagradama za nativno oglašavanje?

„U nativnom reklamiranju ne radi se o vama ili vašem brendu, već o vašoj publici.“

1. Upoznajte svoju publiku

„Razumite ljude do kojih želite da dođete“, rekao je Johannes Ceh, sadržajni strateg i konsultant tokom govora na Native Advertising Days-u 2017.

I apsolutno je u pravu. Zato što nativna reklama nije o vama ili vašem brendu, već o vašoj publici.

Ovaj argument podržava i Tod Plotkin, izvršni producent agencije Green Buzz, u članku koji je napisao za sajt nativeadvertisinginstitute.com, iako je njegov glavni fokus u članku nativni video zapisi, ipak su važne tri ključne strategije koja treba zapamtiti prilikom kreiranja nativnog oglašavanja u svim formama koje se mogu zamisliti:

1) Budite tamo gde je vaša publika: saznajte gde i kako gledaju vaše video zapise i čitaju članke.

2) Budite tamo da pomognete: saznajte njihove slabe tačke i pitanja koja imaju.

3) Budite u njihovim srcima: saznajte do čega im je stalo.

Dobar deo zaključaka u ovoj e-knjizu su odlični primeri izdavača i brendova koji rade upravo to – razumevanje, istraživanje i analiziranje njihove ciljne publike kako bi stvorili upravo onu vrstu sadržaja koji će odjeknuti kod nje. Na pravoj platformi. U pravom trenutku. Pogledajte nekoliko primera:

Kako se osećaju?

„Slušajući podatke o publici, Summit Media je primetio da se Cosmo devojke smatraju lepšim kada se osećaju jako i neustrašivo. Stoga su došli do ovog uvida: Cosmo devojka je Pantene žena.“ (Strana 13-15, Summit Media / Cosmopolitan za Pantene Procter & Gamle Philippines).

Šta im treba i gde?

„Prvo su napravili anketu o metodama kontrole rađanja, seksu i opštem zdravstvenom stanju među ženama na 24sata.hr. Na osnovu informacija koje su dobili u istraživanju planirali su koje tematike da obrade i na koje sajtove da ih stave. “ (Strana 19-21, 24sata d.o.o za Pliva).

Šta čitaju?

„Istaknuta statistika istraživanja tržišta kompanije pokazala je da je najveća barijera za ljude koji se prijavljuju na programe nagradnih letova bila percepcija da je on namenjen samo za putnike biznis klase i redovne klijente (…) Kroz iskustvo, Independent News and Media znaju da čitaoci web sajta Independent.ie uživaju u čitanju o tome šta to znači pripadati Irskoj. „(Strana 58-59, Independent News & Media za Aer Lingus).

Kada čitaju?

„Bazirajući se na podacima o inteligenciji prikupljenim u fazi otkrivanja publike, oglasi su u početku postavljani radnim danima, između 7 i 13 časova. Kako je kampanja napredovala, ciljanje je bilo ponovljeno do najkvalitetnijeg vremena, između 10:00 i 12:30 časova. „(Strana 67-69, Ksakis za GlobalGiving“).

„Stizanje do publike koja je uključena u sadržaj – na jedan ili drugi način – izgleda da je veoma uspešna metoda za stvaranje sjajnog nativnog oglasa.“

2. Uključite publiku

Još jedna istaknuta karakteristika u nekoliko nagrađivanih primera u ovoj e-knjizi uključuje i angažovanje publike.

Jednostavno izlaganje publike videu ili tekstualnom članku svakako može biti dovoljno, ali pozivanje publiku da se uključi u sadržaj – na jedan ili drugi način – veoma je uspešna metoda za stvaranje sjajne nativne kampanje. Izneli smo nekoliko primera koji pokazuju tačno kako se ovo može učiniti:

Zamolite ih da odgovore

„Centralni deo kampanje bila je interaktivna mapa dobrih stvari u Hrvatskoj. Potrošač je pozvan da odgovori na pitanje: „Šta je dobro u Hrvatskoj?“, A odgovori se prikazuju kao iglice unutar mape. (…) Kroz mapu, 317.000 potrošača je moglo videti više od 1100 argumenata o tome šta je dobro u Hrvatskoj. „(Strana 5-9, Native ad Studio Hanza Media za Zito Group).

Učinite ih ko-autorima

„Strategija je bila stvaranje inovativnog tipa onlajn sadržaja u kojem fanovi ne bi mogli da budu samo pasivni gledaoci već i angažovani ko-autori. Kroz Videostar: Prvi YouTube talent show, 24sata d.o.o ponudio je fanovima priliku da „steknu osećaj“ uspeha i postanu sledeća velika YouTube superszvezda. „(Strana 34-36, 24sata d.o.o / JoomBoos za Coca-Cola).

Pozovite ih da učestvuju

„Gonzo Media uživo, najveći LAN party u Danskoj (…) Dok je postojalo emitovanje uživo, publika je diktirala razvoj, jer su njihovi komentari inspirisali nove aktivnosti i razvoj programa (…) Gonzo Media je sproveo strategiju kroz organizovanje zabave i originalnih događaja, dešavanja i sadržaje, kao i intervjue i preuzimanje primata od strane njihovih autora sadržaja. Sve u vrlo opuštenom tonu, stalno pozivajući gledaoce da se pridruže preko četa. „(Strana 37-39, Gonzo Media za for #GGfestival).

Razgovarajte sa njima

„Quartz App je novi način da doživite vesti. Kroz interfejs razgovor dele se novosti i iznenađujuća otkrića sa korisnikom. Volvo-ovo sponzorstvo u aplikaciji uključivalo je početni ekran koji je pozdravljao korisnike zajedno sa SMS konverzacijom o S90 (…). Ovo je takođe obeležilo i prvu kampanju u aplikaciji Quartz Mobile News Apps-a, gde su se korisnici aktivno uključili u konverzaciju koju je pokrenuo oglašivač . „(Strana 90-91, Quartz / Mindshare a Volvo).

Ubedite ih

„Interaktivna grafika imala je veoma vizuelni pristup data-heavy karakteristikama (vezanim za popunjenost podacima), destilirajući rangiranje VEF-a kroz „mrežu“ konkurentnosti koja je pozvala čitaoce da upoređuju različite zemlje i ispitaju mere koje utiču na globalnu konkurentnost“ (Strana 60- 61, Quartz / Groupe Connect za Bank of America).

3. Razmišljajte izvan šablona

Biti kreativan nije uvek lako, ali razmišljanje izvan šablona je uvek dobar način za početak, bilo da razmišljate o novim platformama, ludim kreativnim rešenjima, da probate nove formate poput AI, VR ili da koristite neke druge kontraverzne metode. Kaže Lindsai Harrison, zadužena za kreativne sadržaje u Mashable Brand.

Razmišljanje izvan šablona je ono što je u većini ovih nagrađivanih slučajeva učinjeno – i sa velikim uspehom. Samo pogledajte ove primere:

Inkorporacija AI

„Inovacije i tehnologija bili su na čelu parade. Provokativno nazvan „AI: Šta je potrebno da bi bio čovek“, projekat se bavi pripovedanjem priča, ali i čitaocima pruža priliku da dožive priču. T Brand Studio je primenio nagrađivani chatbot Rose. Rose govori publici o čemu god oni žele (sa razlogom), ali lagano podstiče istraživanje AI-a tako što nastavlja dublje u sadržaj. „(Strana 83-86, T Brand Studio, New York Times, Spark Foundry za UBS) .

Razgovor o seksu u konzervativnoj zemlji

„Danas se u Hrvatskoj suočavaju sa mogućom zabranom abortusa u budućnosti. Seksualno obrazovanje u školama je vekovima daleko od implementacije, a gej brak već je izgubio bitku pre nekoliko godina. Imajući to u vidu, ljudi iz 24sata d.o.o shvatili su da ne mogu govoriti o tabletama a da ne govore o seksu, seksualnom obrazovanju i abortusu u Hrvatskoj. Tako su i učinili. Pričali su priču o piluli iz različitih uglova. „(Strana 19-21, 24sata d.o.o za Plivu).

Upotreba polarizovane poznate ličnosti

„Ideja je bila jednostavna. Video snimak koji prikazuje javnu ličnost kako kupuje pribor za polazak njenog sina u školu u National Book Store. Zašto je ova ideja odbra? Izbor uticaja: Kris Akuino. Ona je popularna i često polarizovana ličnost na Filipinima – kojoj se dive i preziru zbog njene iskrenosti. U zemlji u kojoj je skromnost norma, Kris je odbacila tradiciju i živi liberalnim životom (…) Iz tih razloga, ona je voljena i omražena, ali jedna stvar koju ljudi ne mogu poricati je njena autentičnost. Ona kaže šta ona misli. Zbog toga ljudi veruju da je ona i njena prirodna uzbuđenost i strastvenost mogu biti zarazne. „(Strana 54-57, Soba Huddle za National Book Store)

Rekonstrukcija filmskih scena

„Mnogi ljudi u Rusiji imaju predrasude prema taksistima i vide ih kao potomke post-sovjetske ere: grube, arogantne i pijane. Zbog ovakvog uverenja, mnogi se plaše da koriste aplikaciju Yandek Taxi koja nudi redovne taksije, a ne lične vozače. Dakle, Yandek Taxi je morao da stekne poverenje korisnika i da dokaže da su svi njihovi vozači odlični (…) U projektu, Look at Media rekonstruisali su šest poznatih filmskih scena u redovnim Yandek taksijima i pomatrali reakcije vozača koristeći Go-Pro kamere. Vozači nisu znali da učestvuju u projektu. “ (Strana 16-18, Look at Media, Yandek.Taki).

Ako želite da isprobate snagu nativnog oglašavanja, kliknite na link ispod i pokrenite vašu prvu kampanju.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]