4 načina kako da primenite nativno reklamiranje u vašoj marketinškoj strategiji

by Vladimir C.
Vreme čitanja: 5 minuta

Nativno oglašavanje navršava svoju prvu deceniju postojanja kao deo internet marketinga. Činjenica je da su sada nativne reklame jedna od najpopularnijih formi online reklamiranja i da su neizostavni deo svake marketinške strategije. Pa, kako se nativne reklame uklapaju i koji su ključni načini da se okrenemo nativnom oglašavanju kako bismo ojačali naš brend i kompaniju?

Od 2011, kada su se reči ,,nativno oglašavanje” prvi put pojavile, digitalno reklamiranje se dosta promenilo. Reklame po društvenim mrežama su doživele ekspanziju. Mobilni je zamenio desktop. Ignorisanje banera je kao epidemija. Blokeri reklama nalaze se svuda. I displej reklame jednostavno ne mogu da isprate tempo.

U poslednje dve godine, nativno oglašavanje je postalo online predator. U 2017. zvanično je preteklo display reklamiranje u zaradi i predviđa se da će nastaviti da raste.

Ljudu konzumiraju nativne reklame više nego što sajtovi za prodaju reklamnog prostora imaju mesta za oglase. U 2017. po prvi put programsko nativno oglašavanje je premašilo neprogramsko.

To se nije desilo preko noći, već polako i sigurno, nativno oglašavanje je postalo ključni deo svake marketinške strategije. U Native Media, govorili smo dosta o nativnom oglašavanju. Ali nismo to ostavili samo na rečima već smo prešli i na dela. Nativno oglašavanje neizostavan je deo naše marketinške strategije.

Danas nije pitanje ,,da li” već ,,kako” da koristimo nativno reklamiranje. Iznećemo vam četiri primera kako da koristite nativno oglašavanje u vašoj promociji:

#1 Nativne reklame u stilu banera

Recimo da tražite na internetu novi kofer. Dok surfujete od sajta do sajta videćete baner reklame zasnovane na vašoj prethodnoj aktivnosti. Ali sada niste zainteresovani za kupovinu već vas samo zanimaju informacije o koferima.

Sada zamislite da ste naišli na recenziju proizvoda koji želite da kupite i na kraju članka nalazi se link za kupovinu sa 20% popusta. Ova nativna reklama izgleda praktično kao deo tog sadržaja, nemate osećaj da je u pitanju reklama, niti da vam je bilo šta nametnuto. Potuno se uklapa u sadržaj koji čitate. Čak je i prezentovana kao ,,Upgrade pick”, i prikazuje ovaj kofer kao visoko kvalitan i zasluženi upgrade koji opravdava cenu.

Ovo je odličan primer kako putem nativnih reklama možete da prodajete vaše proizvode. Nativne reklame se prirodno i nenametljivo ukplaju na internet stranice. One pozivaju korisnike da kliknu i kupuju proizvode.

Postoje i drugi načini na koje se nativne reklame mogu pojaviti online, uključujući reklame koje su vidljive kao rezultat pretrage, preporučene reklame i linkovi ubačeni u sadržaj internet stranice. Rezultati govore za sebe. 

#2 Nativne reklame na društvenim mrežama

Društvene mreže su na mnogo načina idealna platforma za nativno oglašavanje. Feed sa novostima skuplja sve najnovije objave sa vaše društvene mreže na jednu stranicu koja se skroluje i nativne reklame se neprimetno utapaju u ovaj format. Takođe, društvene mreže nude istančano ciljanje što znači da izdavači reklama mogu da prezentuju svoje nativne reklame na feed-u visoko specifične publike koja predstavlja njihove ciljne grupe.

Outbrain koristi nativne reklame na društvenim mrežama kako bi promovisali Outbrain-ove markteing aktivnosti. Pogledajte ovaj primer promovisanja novog online seminara.

Postoji nekoliko tačaka koje treba naglasiti a koje predstavljaju odličan primer nativnog oglašavanja

Uopšteni izgled i osećaj: Zamislite da skrolujete svoj feed sa novostima i pojavi se nativna reklama. Iako je plaćena reklama, primetite kako se uredno uklapa u regularni Facebook feed. Ne izdvaja se kao što to radi baner reklama. Ne ometa i prirodna je.

Sadržaj: Ova reklama ima vrlo jasnu i transparentnu poruku. Očigledno je namenjena PPC ekspertima i svojim uvodom će automatski privući njihovu pažnju. Takođe, pruža i edukacionu vrednost. Ne trudi se da nametne kupovinu proizvoda ili usluge. Privlači relevantne kupce tako što im pruža informacije koji im mogu biti od koristi.

Ikonice: Kao što je napomenuto u nedavnom članku PPC hacks webinar featuring Larry Kim, emodžiji i ikonice imaju neverovatan učinak na CTR, naravno kada su logični i uklapaju se i kada podržavaju sveobuhvatnu poruku. Outbrain je koristio ikonicu sata kako bi ukazali na ponudu koja je u određenom vremenskom periodu-online seminar biće održan u tačno određeno vreme. A ispod slike ilustrovali su rasteći grafik koji prikazuje kako PPC i nativno oglašavanje skupa mogu poboljšati rezultate. Bitna poruka rečena je na jednostavan, zanimljiv i efekrivan način.

Ciljanje: Ovo nije nešto što se vidi gledanjem reklame, ipak Outbrain je koristio veoma specifične strategije ciljanja kako bi osigurali da se nativna reklama pojavili na feed-u novosti potencijalnih kupaca. Ovo je jedna od najvećih prednosti nativnih reklama na društvenim mrežama. Ugrađene u mrežu postoje vrlo moćne alatke za ciljanje, tako da možete tačno odrediti visoko kvalifikovanu publiku na koju želite da utičete.

#3 Email-ovi nativnog stila

Nativno oglašavanje nije samo za reklamiranje na sajtovima i društvenim mrežama – takođe može se primeniti i za promociju putem email-a.

Ako ste ikada primili promotivni HTML email možda ste iskusili nekoliko dosadnih problema. Naravno, jedna od prednosti HTML mejlova je to što izgledaju predivno. Ali mogu izazvati prave probleme pri dostavljanju, slike mogu da se ne prikažu, ovi mejlovi mogu biti primljeni u spem folderima, a da ne pričamo o tome da kreiranje HTML mejlova iziskuje mnogo više vremena i novca od običnih tekstova.

Jednostavni tekstualni mejlovi više izgledaju kao mejlovi koje primate od porodice i prijatelja – oni odgovaraju formatu, dok (suočimo se sa tim) HTML mejlovi izgledaju više marketinški. Prema istraživanju od strane Hubspot-a, ovo se oslikava u merenjima performansi: HTML mejlovi zasnovani na šablonu se u odnosu na obične tekstualne mejlove za 25% manje otvaraju. Takođe, kontradiktorno prihvaćenoj mudrosti o efektivnosti slika u digitalnom marketingu, više slika u mejlu dovodi do nižeg CTR-a.

Mi koristimo jednostavne tekstualne mejlove u mnogim marketing kampanjama, i uživamo u odličnim rezultatima. 

Zapravo, ovi jednostavni mejlovi za 5% više su dostavljeni, 10% više se otvaraju i 3% imaju više klikova. Ovo su neke naše statistike. 

#4 Nativne reklame pri istraživanju

Pisali smo ranije kako je najbolji način da potencijalne kupce osvojite informativnim, zanimljivim ili vrednim sadržajem kada su oni u svom ,,istraživačkom raspoloženju”. Oni surfuju internetom, u nadi da će pronaći nešto korisno. 

Zato je nativno oglašavanje tako moćno. Kupci su već zgrabili mamac. Pokazali su interesovanje za određeni proizvod ili temu. Platforma za nativno oglašavanje kao što je Native Media pružaju vam alatke za pronalaženje tačno publike kakva je vama potrebna.

Native Media poseduje brojne funkcije, ali jedna na koju ćemo sada staviti akcenat jeste ,,Pametan feed”. Native media,,Pametan feed” pretvara internet sranicu u beskrajan protok sadržaja. Izdavač integriše nativne reklame na svoj sajt dok u isto vreme dodaje urednički i video sadržaj. Dok čitalac skroluje sajt u jednom trenutku prikazaće mu se nativne reklame koja odgovaraju njegovim interesovanjima.

Lepota,,Pametnog Feed-a” je što integriše nativne reklame sa skrolovanjem koje je postalo sastavni deo načina na koji se ljudi danas ponašaju online. U počecima interneta (oko 1990.), dizajn internet stranice bio je podređen pojmu ‘above the fold’.Značenje ovog pojma oslikava se u činjenici da ljudi čitaju internet stranice isto kao i novine – informacije su objavljeneiznad preloma novina na vrhu stranice. (Zamislite da sedite uautobusu i čitate novine presavijene na pola kako bi čitanje biloizvodljivije. Da, zaista je nekad bilo ovako)

Kako god, danas je većina vremena online provedena na telefonu. Ekran je mali i mi dodirom skrolujemo kako bismo došli do informacija koje želimo. Ustvari, 22% mobilnih korisnika skroluju do kraja internet stranice nezavisno od njene dužine. Nekada bismo okretali stranice magazina dok nam nešto interesanto ne zapadne za oko. Danas, skrolujemo i skrolujemo dok ne dođemo do sadržaja koji nam se sviđa.

Ako još uvek ne koristite nativno oglašavanje kao deo vaše marketinške strategije, onda vrlo verovatno ne dostižete svoje najbolje rezultate. Bilo da tek započinjete sa nativnim oglašavanjem ili ste već započeli, koristite 4 iznad pomenute metode da uključite nativne reklame u vaše online strategije i da poboljšate svoje rezultate.

Uskoro ćete videti zašto je nativno oglašavanje postalo broj 1 komponenta svake vrhunske marketinške strategije.>

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x