4 strategije za kreiranje efektnog poziva na akciju (call to action)

by Admin

Svaka nativna kampanja se pokreće sa određenim ciljevima. Marketari žele da se publika poveže sa njihovim brendom, kako bi imali što veći uspeh na tržištu. Dosta vremena i truda ulažu u kreiranje nativnih reklama, jer se dokazalo da su zanimljive i privlačnije publici. Na tržištu se vode borbe za što veći broj klijenata i kupaca.

Da biste podstakli kod korisnika interesovanje za vaše produkte, nije dovoljno samo da budete kreativni u pravljenju nativnih reklama. Pravi korak koji će ih motivisati da dođu na vaš sajt ili da kupe proizvod jeste jedan mali, ali veoma značajan element. Morate da im uputite takav poziv na akciju (call to action, skr. CTA) da ne mogu da vas odbiju.

Šta je poziv na akciju

Poziv na akciju ili CTA je dugme ili link koji se stavlja na kraju vaše promocije ili reklame, kako biste dali smernicu ciljnoj grupi za vaš sajt ili kako da naruče vaš proizvod online. CTA može da se stavi i na web stranicu kako bi se posetioci registrovali, prijavili za newsletter ili kupili proizvod.

Sav vaš trud može pasti u vodu ako ne stavite CTA. Sve je to lepo kad ste osmislili odličan marketing, ali bez CTA skoro da ništa niste postigli. Ljudi su pogledali reklamu, oduševili se, ali šta dalje? Kako da vas pronađu u digitalnom svetu koji pršti od informacija? Nemojte da rušite već stvoren pozitivan utisak zbog dobre reklame!

Zašto je značajan poziv na akciju

CTA je ključni element na kraju nativne reklame i na sajtu. To je deo reklamnog sadržaja napisan sa namerom da motiviše korisnika da izvrši akciju. Kad se pogleda reklama, akcija je sledeći korak, važan za uspostavljanje veze sa brendom, za povećanje želje za kupovinom.

Zahvaljujući CTA marketari mogu da mere stopu konverzije. To je jedan od najznačajnijih ciljeva kampanje, da se proveri koliko je posetilaca kupilo produkt. Tako se izračunava i ROI, odnosno povratak investicije. Ako su rezultati slabi, onda se menjaju marketinške strategije.

Sigurno se pitate: Kako da kreiram takav CTA koji će pokrenuti publiku na akciju? Kako da ubedim korisnike da im je proizvod potreban? Nudimo vam određene strategije kako da postavite tako efektan CTA da vam korisnici ne mogu odoleti.

1. Ponudite povlastice i nagrade

Budite svesni da ljudi obično ne vole da im se naređuje. To kod njih izaziva odbojnost i neprijatna osećanja. Zato izbegavajte samo upotrebu imperativa ili zahteva kada pišete CTA. Na primer:

  • Click here
  • Download
  • Submit
  • Enter
  • Request
  • Continue

Ovo su primeri lošeg CTA koji će najverovatnije odbiti vaše potencijalne kupce. Oni ne znaju ništa više o tome šta dobijaju, nije im jasno zašto da, na primer, kliknu na dugme. Kako onda da ih motivišete da kliknu ili nešto drugo urade?

Budite malo sugestivniji, ponudite im povlasticu ili nagradu. Korisnici vole kada dobijaju nešto posle preduzimanja akcije. Naznačite šta im sledi, šta će doživeti ako kliknu. Na primer:

  • Get my eBook
  • Join the Fun
  • Let’s Talk
  • Watch Right Now
  • Give Me More
  • Sign up for Free

Navedeni primeri pokazuju kako poziv na akciju drugačije zvuči čim se još neka reč doda naredbi. Verujte da to pozitivno deluje na publiku. Ona voli kad mislite na nju, kad dobija nešto zauzvrat.

2. Poziv na akciju treba da bude u skladu sa prethodnim sadržajem

Da bi korisnici kliknuli na CTA, morate prethodno da ih motivišete kvalitetnim reklamnim sadržajem. Ne možete odmah na početku da stavite poziv na akciju jer će to publiku možda nervirati. Podsetiće je na dosadne reklame i najverovatnije vas neće gledati. Najpre treba da osmislite takav reklamni sadržaj koji edukuje i zabavlja korisnike. Da biste postigli pravi cilj, pratite interesovanja i potrebe ciljne grupe.

Gledanjem sadržaja publika će biti zainteresovana za proizvod, a poziv na akciju najbolje je staviti na kraju reklame. Publika će preduzeti akciju kako bi nešto više saznala o vama i da bi kupila proizvod. Sledeći korak je uspešno povezivanje sa brendom.

3. Istaknite vizuelni izgled poziva na akciju

Motivišite publiku na akciju, tako što ćete dizajnirati CTA da bude atraktivan. Eksperimentišite sa sledećim elementima:

  • Veličina. Omogućite da se CTA dobro vidi na mobilnom, jer danas ljudi više koriste mobilne za internet. Nemojte da preterujete u veličini izgleda CTA da ne izgleda nametljivo i da ne liči na banere.
  • Kontrast. Preporučljivo je da boja CTA bude u kontrastu sa pozadinom reklamnog sadržaja ili web stranice. Obratite pažnju na boje platforme i razmislite o tome kako da nenametljivo privučete pažnju publike
  • Slika. Publika obožava slike. Razmislite o karakteristikama slike koja bi bila u najboljem skladu sa ponudom vaše reklame. Budite originalni i stavite takvu sliku da će publika uživati i rado se odazvati vašem pozivu na akciju.
  • Dužina teksta. Mnogi marketari smatraju da poziv na akciju treba da sadrži najviše 2-3 reči. Da li je to idealna formula? Budite kratki i jasni, ali nemojte da ste škrtica na rečima! Možete da stavite i dužu rečenicu, ako će to biti snažan podsticaj za publiku da klikne.

4. Koristite A/B testiranje

A/B test je pravi način za oglašivače da testiraju različite varijante CTA. Možete da ponudite dva različita poziva na akciju, a zatim da pratite broj poseta i kliktanja. Proverite koja je idealna kombinacija elemenata da bi imalo više efekata na publiku. A/B testiranje je dobar pokazatelj i za promene jer se CTA mora kad-tad menjati.

Uputite pravi poziv u pravo vreme

Kao što vidite, posao nikako nije gotov kada ste napravili reklamni sadržaj. Budite originalni i kreativni kada pozivate publiku na akciju. Uputite pravi poziv za pravu publiku na pravom mestu u pravo vreme. Tako ćete povećati stopu konverzije i imaćete više prihoda od nativne kampanje.

Ako želite da isprobate nativno oglašavanje, pripremili smo 25% bonusa za sve nove korisnike. Kliknite na link ispod i pokrenite vašu prvu nativnu kampanju.

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.