|

5 načina da napišete neodoljive slogane

Velike su šanse, ako pomislite na brend koji vam se dopada, da se setite ne samo njegovog imena, logotipa i palete boja, već́ i nečeg moćnijeg od toga — osećaja koji izaziva. Brend je kao osoba. Ako su ovi osnovni elementi ime, lice i ličnost vaše kompanije, privlačan slogan je poput njegovog glasa. Tačnije, način na koji vas pozdravlja kada se prvi put sretnete.

5 načina da napišete neodoljive slogane

Međutim, nemaju svi veliki brendovi privlačne slogane, a neki od njih čak kreiraju novi za svaku veću kampanju.

Hajde da razjasnimo definicije pre nego što pređemo na suštinu pisanja kratkih, privlačnih fraza za privlačenje kupaca.

Šta je slogan?

Slogan je fraza ili kratka kombinacija reči koja identifikuje proizvod/kompaniju ili obuhvata privlačnost ponude.

Da li je slogan isto kao tagline?

[crp]

I slogan I tagline često služe istoj svrsi, pa nije čudo da je mala konfuzija u značenju ovih termina. Iako se reči slogan i tagline obično koriste naizmenično, nisu potpuno iste.

Dok su slogani gotovo trajni moto kompanije ili super-sažeti oblik misije brenda, tagline može biti  privremena krilatica, koja ima za cilj promociju određene kampanje ili proizvoda.

Da biste bolje razumeli razliku, najbolje je da pogledate primer Apple kompanije.

slogan apple

Think different (Razmišljajte drugačije) je njihov najupečatljiviji moto već godina, istovremeno je i provokativan poziv i nejasan opis vrednosti za koje se tehnološki gigant oduvek zalagao.

S druge strane, 1,000 songs in your pocket (1.000 pesama u vašem džepu) je fraza koja nas je upoznala sa iPod-om, klasičan je primer slogana.

Šta je ključno da bi slogan funkcionisao?

Slogani nisu samo privlačne marketinške fraze. Oni imaju za cilj iz senke  ubede potrošače i deluju kao identitet brenda dok se promoviše određeni proizvod ili uslugu.

Šta je ključno kod slogana:

Da budu nezaboravni

Čitava poenta slogana je da vaš brend učini lakšim za prepoznavanje.

Mora biti kratak, efektivan i dovoljno svestran da paše svuda: u štampanim oglasima, pakovanju proizvoda, video marketingu, robi ili bilo kojim drugim kanalima.

Primer:

„Ili jesi ili nisi“ – Lav pivo

 Ističu korist

Pošto je svrha svakog slogana da proda proizvod, onda ne škodi da vaš slogan istovremeno daje predstavu o vrednosti proizvoda ili usluge.

Ne mora da opisuje proizvod – slogan ionako nema „prostora“ za mnogo detalja. Umesto toga, razmislite o emocijama da ih probudite kod potrošača.  

Primer:

„Sve nas spaja i miris i ukus“ – Grand kafa

Kako da napišete slogan pomoću kojeg ćete “upecati” potrošače

1. Pozovite ih da deluju

Imperativni slogani zvuče kao poziv na akciju, ali možda manje specifičnim od onoga kojeg biste koristili u svakodnevnoj komunikaciji.

Make. Believe. Sony

slogani kako napisati sony

Njegova jednostavnost daje mu sirovu snagu, ali autoritet brenda je omogućio Soniju da uspe na tržištu sa ovom opasnom igrom reči.

2. Neka vaš proizvod govori

Deskriptivni slogani su sažete izjave koje odražavaju obećanje ili ključnu korist.

Connecting people. Nokia

slogani kako se pisu

Zaista, dobar slogan je onaj koji ne morate objašnjavati. Connecting people je jedan od najpoznatijih svetskih slogana, a takođe je sa nama od devedesetih.

3. Dajte potrošačima ono što žele

Superlativni slogani jednostavno pozicioniraju proizvod kao krajnji izbor. Ovde nema mesta skromnosti, vi ste najbolji od najboljih i želite da to svima bude jasno.

Milk’s favorite cookie. Oreo

koraci da napisete dobar slogan

4. Stvorite osećaj misterije

Misteriozni slogani su fraze koje izazivaju razmišljanje, ponekad postavljene u obliku pitanja. Oni se najčešće koriste za proizvode koji su već dobro poznati javnosti, ali dobro funkcionišu svaki put kada želite da učinite svoje kupce radoznalim i izazovete ih da razmišljaju. Krajnji cilj je da uđu u njihove mozak i tamo ostanu, zar ne?

See what’s next. Netflix

sta znaci slogan netxlia

Ovaj privlačni slogan ima nekoliko dva značenja: S jedne strane, Netflixov poslovni model se posmatra kao sledeća generacija kućne zabave nakon kablovske televizije. Drugo, oni su veliki igrač u sferi medijske produkcije, koji neprestano prave nove sadržaje.

5. Recite nešto umirujuće — ohrabrujući slogan

Ovaj nije uobičajeno za slogane, ali je odličan primer koji pokazuje da ne mora uvek sve da se radi u oštrim granicama pravila.

Life’s good. LG

slogan lg

Iako se LG nalazi u Južnoj Koreji, slogan Life’s Good je rođen u Australiji da bi osvojio lokalno tržište. Doživeo je toliki uspeh da ga je korporacija usvojila kao svoj stalni slogan.

Za kraj

Pisanje privlačnog poslovnog slogana nije lak zadatak. Krenite od neke ideje, diskutujte o tome sa svojim timom i gledajte kako su to radila poznata imena. Nadamo se da će vam saveti u ovom tekstu pomoći da suzite krug i skicirate konkretniji profil kako bi vaš slogan trebalo da zvuči.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]