5 nivoa prodajnog levka: kako da korisnike učinite najvernijim kupcima

by Vladimir C.
Vreme čitanja: 5 minuta

Veb saobraćaj je neprekidan svakoga dana. Ljudi stalno surfuju online, gledaju različite sadržaje, statuse, veb sajtove, blogove, reklame. Zato treba da im privučete pažnju pametnim marketinškim strategijama, zbog kojih će se oni zadržati na vašoj reklami ili veb stranici.

Ako želite uspeh na tržištu, privlačenje pažnje nije dovoljno. Ljudi su čuli za vaš brend, ali šta ako su nastavili dalje bez akcije? Kako da od slučajnih posetilaca napravite najvernije kupce vaših proizvoda ili usluge? Sada je vreme da spomenemo prodajni levak (eng. sales funnel) i njegov značaj u digitalnom marketingu.

Šta je prodajni levak

Možda se pitate otkuda levak u marketingu, kakve veze ima sa vašim potencijalnim klijentima. Znate da levak služi za sipanje veće količine tečnosti, koja prolazi od njegovog šireg vrha preko užeg dela do posude. U digitalnom marketingu umesto tečnosti imamo veb saobraćaj ili korisnike.

Prodajni levak možemo odrediti kao kombinaciju marketinških strategija, da učinimo da ljudi koji ništa ne znaju o vašem brendu postanu vaši najverniji kupci, koji preporučuju vaš brend i tako vam donose najveću moguću zaradu. Drugim rečima, korisnici prelaze putanju od slučajnih posetilaca do privrženih klijenata koji šire priču drugim korisnicima o pozitivnim stranama vaših proizvoda ili usluge.

5 nivoa prodajnog levka koje treba da znate

Kupovina je jedan od najvažnijih ciljeva vaše marketinške kampanje. Hajde da vidimo šta prethodi kupovini i šta sledi nakon nje, da biste maksimalno povećali prihode. Prema našem konceptu prodajnog levka, postoji 5 nivoa kao na slici:

1. Svest

Svest podrazumeva da ljudi prepoznaju vaš brend među drugim brendovima na tržištu. Oni su svesni da vaš brend postoji, imaju asocijacije na neke njegove karakteristike. Tu je važno da izgradite njegovo prisustvo u digitalnom svetu. To znači da određenim marketinškim taktikama širite priču o svojim produktima, kako bi dospelo do svesti korisnika. Postoje 3 osnovne taktike:

  • Marketinški sadržaj. Treba da budete kreativni i originalni u stvaranju reklamnog sadržaja. Važno je da publika uspostavi emotivnu konekciju sa vašim produktima, pre nego što vidi vaše ponude. Možete da izaberete različite forme sadržaja, preko kojih ćete na zabavan i edukativan način pokrenuti emocije korisnika.

Pročitajte: Kako da upotrebite moć emocionalnog marketinga

  • Društvene mreže. Šerujte marketinški sadržaj preko društvenih mreža. Možete da pravite grupe, da budete aktivni u kačenju statusa, da redovno odgovarate na poruke i komentare pojedinaca. Podstaknite ljude da šeruju dalje vaše originalne i zabavne statuse. Povezivanje sa publikom preko društvenih mreža važno je da se pojača svest o postojanju vašeg brenda.
  • Pozicija na pretraživačima. Treba da uradite SEO optimizaciju kako bi se vaš veb sajt ili prodajna strana dobro kotirale na Guglu. Kada korisnici ukucavaju određene ključne reči, mogu da vas lako uoče na vrhu pronađenih rezultata pretrage. Tako će ljudi primetiti da postojite i biće zainteresovani da saznaju više o vama.

2. Razmatranje

Kada su ljudi postali svesni postojanja vašeg brenda, onda ulaze u fazu razmatranja. Sada treba da pojačate vezu između brenda i publike. Potencijalni kupci imaju želju da upoznaju vaše proizvode, da istražuju informacije o vašoj kompaniji i moguće povlastice kupovine.

Treba da dobro poznajete ciljnu publiku, da znate koja su njena interesovanja, životne brige i problemi. Razmislite kako brend može da joj pomogne, šta nudi kao rešenje za probleme. Znajte da je publika u centru vaše pažnje, tako da sve date informacije o brendu se odnose samo na nju i njene emocije.

Potencijalni kupci vole da vide kako brend može da im poboljša život, tj. koje su povlastice i nagrade nakon kupovine. Osmislite takve video sadržaje, e-knjige, postove na blogu, tekstove gde se pokazuje kako vaši proizvodi funkcionišu i kako mogu da pomognu publici. Dokažite ljudima kako vaši proizvodi imaju značajnu vrednost za njihov život.

3. Konverzija

Sad je vreme da podstaknete ljude da naprave odluku u vezi sa kupovinom. Da im pokažete zašto je kupovina vaših proizvoda najbolja opcija, kako da što lakše naruče proizvode.

Razmislite o sličnim produktima konkurencije. Možete da ukažete publici na povlastice i mogućnosti koje vaš brend ima u odnosu na konkurente. Da li je besplatna dostava vaših poizvoda? Da li imaju nižu cenu u odnosu na slične brendove? To sve može da utiče da se korisnici odluče baš za vas, a ne za konkurente.

Olakšajte online kupovinu. Publika ne voli kada je bombardujete pitanjima i kada tražite puno informacija. To može da je odbije jer gubi vreme na popunjavanje obrazaca. Omogućite joj da popunjavanje bude brzo i efikasno. Tako se korisnici konvertuju u vaše stvarne kupce i porudžbina proizvoda teče glatko.

4. Lojalnost

Kada su korisnici postali kupci, nije kraj. Sada razmišljamo kako da ih zadržimo, da nam se opet vrate, da pojačamo njihovu lojalnost ili vernost brendu.

Pravljenje mailing liste. Predložite kupcima da se prijave na mailing listu, da biste im slali obaveštenja o promocijama, sniženjima, događajima itd. Ukažite im na moguće povlastice i nagrade ako se registruju. Bitno je da kupci budu svesni da će vaši sadržaji mejlova biti zanimljivi i značajni za njih.

Društvene mreže. Skoro svaki čovek ima profil na nekoj od društvenih mreža. Postavite na prodajnoj strani link ,,follow“, koji će ih odvesti na vaš profil. Tamo okačite sve mejlove u slučaju da ljudi neredovno proveravaju svoje mejlove. Ukažite kupcima šta mogu dobiti ako vas zaprate – objave gde se govori o promocijama brenda, o njegovom značaju za ljude, zatim kako da se dobije besplatno i dr.

5. Preporuke

Ova faza podrazumeva da su klijenti vaši fanovi. Želite da oni ističu pozitivne strane vašeg brenda, da ga šeruju sa prijateljima. Sad je trenutak da postanu ,,advokati“, odnosno da preporučuju brend, da ubeđuju druge da ga kupe, da utiču na njegovo širenje i veću kupovinu među drugima.

Vi sada već dobro poznajete klijente, imate značajne podatke o njima, tako da stvarate određeni tip potrošača. Kroz mejlove i društvene mreže možete da im nudite sadržaj koji je takvom tipu prilagođen, pa prema tome ima relevantnu vrednost i snagu ubeđivanja.

Email kampanja. Ciljna email kampanja može da poveća vaše prihode. Koristeći poznate podatke o određenom tipu potrošača, možete da im pošaljete sadržaj koji će održati i učvrstiti vezu sa brendom. Kupci obožavaju kad mislite na njih, tako da će im značiti vaša podrška, pomoć ili saveti u vezi sa njihovim problemima. To može uticati da opet kupe vaš brend, da ga preporuče i šeruju sa drugima.

Optimizujte prodajni levak

Optimizovanje prodajnog levka podrazumeva istraživanje potencijalnih i stvarnih klijenata. Dobijeni rezultati kazuju šta publika voli i želi da dobije. Obratite pažnju na parametre koji mere povezivanje i interakciju publike sa brendom. Analiziranje podataka nam ukazuje gde grešimo, gde gubimo kupce, kako da vratimo ili dobijemo više lojalnih klijenata.

Faze prodajnog levka su nam smernica kako da ostvarimo relevantnu zajednicu privrženih klijenata, koji će uticati na druge da kupe vaš brend. To vam pomaže da ostvarite maksimalnu zaradu na tržištu.

Nudimo vam mogućnosti da povećate broj lojalnih kupaca i da ostvarite maksimalnu zaradu! Kliknite na link ispod i uverite se u moć nativne kampanje!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x