6 marketinških strategija kako da iznenadite publiku

Emocije su tajno oružje mnogih marketara da bi osvojili publiku. One imaju ključnu ulogu u donošenju odluka, u povezivanju potrošača sa proizvodima. Jedna od najvažnijih emocija u marketingu jeste iznenađenost.

Da li vas nervira monotona i dosadna svakodnevnica? Željni ste novih dešavanja i uzbuđenja? Tako je i u digitalnom marketingu. Publika traži nove sadržaje, dok joj isti postaju dosadni i iritantni. Ako želite da publika lako primeti vaš brend i jako se poveže sa njim, iznenadite je pametnim marketinškim potezima.

Zašto je iznenađenost bitna u reklamnoj kampanji

Navešćemo najmanje 3 razloga zašto da upotrebite emociju iznenađenosti.

a) Moždana memorija voli novosti

[crp]

Naučno je dokazano da naš mozak bolje pamti nova iskustva. Kada se događaji ponavljaju bez izmena, onda mozak ne pridaje veliku vrednost i zato ne skladišti u memoriju. U digitalnom marketingu to znači da će brend biti bolje zapamćen kod kupaca ako ih iznenadite nepredvidljivim i neočekivanim reklamnim sadržajem.

b) Proizvodi se u mozgu dopamin za zadovoljstvo

Studije pokazuju kako emocija iznenađenosti oslobađa hemijsku supstancu dopamin, koji utiče na raspoloženje i zadovoljstvo. Iznenađenje može da poveća energiju, uzbuđenje i dobro raspoloženje kod potencijalnih klijenata. To stvara i očvršćuje emotivnu vezu između brenda i publike.

c) Više deljenja i reakcija na društvenim mrežama

Iznenađenje više motiviše korisnike da šeruju sadržaj preko društvenih mreža. Ono što iznenađuje, više izaziva burne reakcije i komentare. Verovatno ste i vi bili u prilici da podelite sadržaj koji je za vas (ne)prijatno iznenađenje. Zato upotrebite faktor iznenađenja, tako da korisnici emotivno reaguju i tako se povežu sa brendom.

Koje su marketinške strategije za pokretanje emocije iznenađenosti

Postoji više načina kako da pridobijete pažnju ciljne grupe. Hajde da vidimo najvažnije taktike kako da iznenadite potencijalne klijente.

1. Budite originalni

U marketingu se najviše cene kreativnost i originalnost. Potrudite se da budete drugačiji od konkurencije, izdvojite karakteristike brenda po kojima će biti različit i prepoznatljiv na tržištu. Slični sadržaji izazivaju mlake reakcije kod publike, tako da vaši proizvodi neće biti primećeni pored toliko informacija. Originalnost će prijatno iznenaditi korisnike, koji će poželeti da šeruju sadržaj kako bi drugi videli, a zatim da se bliže upoznaju sa brendom.

2. Ponudite nove informacije i podatke

Pružite informacije publici koje su za nju nepoznate, neočekivane ili nikad ranije za njih nije čula. To je ono što bi pokrenulo interesovanje i radoznalost da se sazna nešto novo i drugačije. Na primer, objavite u reklami podatak ,,Čokolada je dobra za naše zdravlje i liniju!“ Korisnici bi bili začuđeni, poznajući štetna dejstva čokolade za zdravlje i vitkost.

Međutim, budite obazrivi kada nudite iznenađujuće podatke. Ako jasno ne obrazložite date činjenice i tako potvrdite novu informaciju, onda vam publika neće verovati. Sigurno ne želite da reklamni sadržaj odbije publiku apsurdom i nelogičnostima.

3. Eksperimentišite sa formom i sadržajem reklama

Budite hrabri i isprobajte nešto novo. Razmislite o neobičnim idejama, drugačijem stilu sadržaja i novim formama. Menjajte navike ciljne grupe koja vas prati da biste ojačali interesovanje za brend. Dovoljno je da stavite, na primer umesto uobičajenog reklamnog teksta video snimak koji će imati efekat iznenađenja.

Zapamtite da niste savršeni. Normalno je da se greši u eksperimentisanju, jer pokušavate da pronađete optimalan način kako da povežete publiku sa brendom. Fokusirajte se na kvalitet i efekte reklame, potrudite se da iznenadite korisnike drugačijim pristupom.

4. Neka bude isto, ali malo drugačije

Svi marketari nastoje da izgrade prepoznatljiv identitet brenda. Po izgrađenom identitetu razlikuju se od konkurenata i nude publici određena iskustva upotrebe. Međutim, treba da se malo poigrate sa karakteristikama svog brenda.

Na primer, možete da otkrijete publici nešto nepoznato o svom brendu, da joj ponudite drugačije teme ili da malo izmenite stil brenda. Iznenadne promene će sigurno uzbuditi i oduševiti korisnike.

5. Napravite preokret (eng. twist)

Neočekivani preokreti na kraju filmova i serija dugo se pamte i prepričavaju. Zato twist nalazi funkciju i u digitalnom marketingu. Recimo, možete da iskoristite običan događaj ili pojam, a da ga učinite neobičnim i nesvakidašnjim na kraju sadržaja.

Neka vaša marketinška priča ima efekte neočekivanosti i nepredvidljivosti. Twist će momentalno privući pažnju i izazvati burne reakcije. Publika će biti iznenađena i lako će zapamtiti vaše proizvode.

6. Obratite se ciljnoj publici

Obratite pažnju na korisnike koji redovno prate, šeruju, komentarišu, kupuju ili na drugi način stupaju u kontakt sa vašim brendom. To su vaši verni klijenti koji imaju duže vreme poverenja u vašu kompaniju. Bilo bi preporučljivo da im se obratite preko telefonskog poziva, mejla, društvene mreže ili na druge načine.

Jedan vaš poziv ili poruka mogu da prijatno iznenade klijenta, tako da to učvrsti njegov emotivni odnos sa brendom. Stupanjem u lični kontakt dajete do znanja klijentima da vam je stalo do njih i njihovog mišljenja. Možete da ih pozovete na promociju proizvoda, webinar, da im ponudite neke nagrade i povlastice za kupovinu, sniženja, da im se zahvalite za privrženost brendu itd.

Ne preterujte sa iznenađenjima

Novo je uvek zanimljivo i uzbudljivo ljudima, izazivajući njihove razne reakcije i emocije. Publika obožava iznenađenja, ali ne valja da preterujete. Ako budete stalno spremali iznenađenja, to će umoriti korisnike i porušiti identitet vašeg brenda.

Eksperimentišite i razbijte monotoniju marketinške kampanje. Povremeno prema potrebi i u pravo vreme iznenadite publiku novim idejama. Neka ljudi upoznaju nove, drugačije strane vašeg brenda.

Kliknite na link ispod i pokrenite prvu nativnu kampanju! Čeka vas puno lepih iznenađenja!

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]