6 psiholoških metoda za pravljenje SUPER LANDING STRANE

landing strana

Da bi se napravila super landing (prodajna) strana treba da znate neke psihološke metode koje će vam pomoći da utičete na potrošače i to neprimetno. Verovali ili ne, pomenuta nauka može vam pomoći da povećate konverzije i klikove za čak 10%. Prema tome „zasučite“ rukave i bacite se na posao. 

Naime, postoji šest ključnih „sastojaka“ psihologije koji će vam pomoći da publika postane potrošač vaših usluga ili proizvoda. Ako ih pravilno primenite, sigurno će vam pomoći da vaša landing strana bude savršena. 

Fotografije deluju na ljudski mozak bolje od bilo kog teksta 

Ako želite da pokrenete landing stranu sa spektakularnim naslovom, razmislite ponovo o tome. 

Da se razumemo, naslovi mogu biti super i upadljivi, ali jednostavno ljudski mozak lakše prepoznaje i analizira fotografiju (ilustraciju) i to čak 60.000 puta brže. To znači da najbolje prolaze landing strane koje imaju ilustraciju koja će publici pomoći da zna o čemu je reč bez čitanja teksta.  

[crp]

Naravno, da će potrošači pre odaziva na akciju iščitati o čemu je reč na landing strani, a ne kupiti proizvod na osnovu ilustracije. Međutim, fotografija je ono što će im privući pažnju da na toj landing strani ostanu i saznaju više o proizvodu ili uslugi koja se nudi. 

Poznati brend Apple je odličan primer za ovu psihološku metodu. Naime, svaki put kad lansiraju novi iPhone (ajfon) ili iPad (ajpad), u prvi plan stavljaju fotografiju proizvoda u punom njegovom „sjaju“.  Naime, kad publika vidi dizajn novog Apple proizvoda oni već znaju o čemu je reč i ne treba im uvod, tako da dobar vizual u oglašavanju pokreće i najneaktivnijeg potrošača na akciju. 

Izbegavajte zbunjujuće naslove koji ne otkrivaju o čemu je landing strana, jer u očima današnjeg potrošača one jednostavno izgledaju kao neželjena pošta ili poruka, tj. SPAM.  

Zaključak: Početak vašeg oglasa mora da bude jasan i ilustracijom i naslovom. Pozadina da bude po mogućstvu jednobojna, ne bi li fotografija bila istaknuta.  

Tekst treba da bude kratak i jasan 

landing stranica

Niko ne voli da čita tzv. mini eseje da bi saznao sve o proizvodu ili usluzi koja se nudi. Današnjem potrošaču vreme je dragoceno, pa je shodno tome najbolje da mu proizvod ili uslugu predstavite kroz sažet i razumljiv tekst. 

Najbolje je da publici date dovoljno informacija uz koje ćete pobediti konkurenciju i efikasno preneti sve o svojoj ponudi.  

Sledite sledeća pravila: 

  • Rečenice na treba da ima više od 20 reči 
  • Slogani i naslovi treba da budu kraći 
  • Svaki paragraf ne treba da ima više od 200 reči 
  • Pazite na gramatiku 

Dizajn govori više od reči: tri fonta ili manje 

Naime, ljudski mozak ne čita svako slovo ili čak svaku reč. Ono što treba da učinite je da napravite tekst lakim za „skeniranje“ iz svakog ugla.  

Landing stranu mozak treba da prepozna pre nego što shvati značenje reči na njoj.  

Treba da znate sledeće: 

  • Krivo ispisane reči i postavljeni elementi su prijateljski i dobrodošli 
  • Horizontalan tekst i ilustracije smiruju i opuštaju 
  • Oblik trougla se koristi za profesionalno orjentisane ciljeve 
  • Koristite 3 fonta ili manje da ne bi odvratili pažnju čitaču 

Horizontalna struktura landing strane zadržava potrošača 

Klasična landing strana je kreirana u horizontalnom dizajnu i to nije slučajno. Naime prelaskom laganim na svaki sledeći korak, potrošaču pruža poverenje, a zašto je to tako ima čitav niz činjenica: 

  • Potrošači očekuju da će landing strana biti kreirana na ovakav način 
  • Horizontalni dizajn ne stvara nikakvu pometnju u oku čitaoca 
  • Odlomak neki ili nešto što je istaknuto biće takođe lakše uočiti, plus neće morati da napuste glavni tekst ne bi li ga pročitali 
  • Ako treba da naglasite hitnost, to možete učiniti dok se čitač „kreće“ kroz stranicu bez žrtvovanja jasnoće 

Ono što treba da uradite je da pronađete pravi balans između stvaranja osećaja hitnosti i pružanja svojim čitaocima mogućnost da sistematski pregledaju landing stranu. Vodoravni preseci, boja i tekst koji se tako reći slivaju niz stranicu su dobro isproban način da se to postigne. 

Kombinujte ilustracije sa emocijama

prodajna strana

Već smo pomenuli da fotografija bolje utiče na ljudski mozak, ali treba da znate kakve slike najbolje utiču na ljudsku psihu.  

  • Fotografija evociraju emocije mnogo snažnije 
  • Deluju kao najbolja „udica“ za novu publiku 
  • Možete ih koristiti za postavljanje pitanja publici, a da pitanje i ne napišete (npr. ako stavite fotografiju sportiste koji se znoji i naporno vežba, ali izgleda srećno dok to radi, onda tom ilustracijom pitate čitaoca da li želi i on to da čini isto) 

Ovakav tip psihologije pomaže potrošaču da se poistoveti sa sadržajem landing strane čak i ako nema nikakvog dodatnog teksta pored ilustracije. Jednom kada se potrošač „upeca“ na ovakvu landing stranu, onda je lako pretvoriti ga u konverziju. 

Morate da uradite A/B testiranje da biste videli šta stvarno deluje 

Poslednji sastojak koji je potreban svakoj landing strani je tzv. izloženost u stvarnom svetu, pa vam je baš zbog toga neophodno testiranje. 

Radeći A/B testiranje možete eksperimentisati sa različitim bojama, izgledom, veličinom dugmadi ili sa bilo čim drugim šta želite. 

Promenite jednu po jednu stvar, a zatim analizirajte rezultate. Na taj način ćete sigurno znati šta je uzrokovalo porast broja konverzija. Testiranjem možete dostići da se vaša landing strana poboljša i do deset puta. 

Ključ kreiranja uspešne landing strane je u nauci, a ne u umetnosti tj. samo njenom dizajnu. Sledite primere najjačih brendova u svojoj branši, kao što su Nike ili Apple. Ciljate na emocije publike koristeći odgovarajuće ilustracije i dođite do onog što je najbolje funkcioniše na potrošače koristeći sistematski krug A/B testiranja. 

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]