7 neophodnih stavki pri prebacivanju zaposlenih na rad kod kuće

rad od kuce

Dok korona virus izaziva strah i anksioznost širom planete, kompanije koje su stekle ime na internetu i u elektronskom svetu, kao što su GoogleApple i Microsoft, podstiču sva poslovanja da rade od kuće uz pomoć nekih njihovih alatki. Shodno tome, mnoge kompanije su isto i učinile, ne bi li tako obezbedili svojim radnicima da ne prekidaju sa poslom u vreme pandemije. 

Postoji nepisani vodič za ovakve krizne situacije. Narednih sedam stavki treba da ispoštujete ne bi li vaše poslovanje ostalo na pravom putu ka cilju: 

1. Plan rada je bitan, baš kao i u tradicionalnom radu u kompaniji 

Prilikom izrade pravilnika rada za rad od kuće treba da se posavetujete sa svojim menadžerima ili, ako je poslovanje manje, sa svojim zaposlenima. 

Prikupite sve predloge od menadžera ili radnike, jer ipak oni najbolje znaju svoj posao. Nikada nemojte da potcenjujete njihovu inicijativu. Kada svako od njih iznese svoju ideju, razmotrite koje su najbolje za koji sektor i naspram toga napravite plan rada.  

[crp]

Takvim činom vaše poslovanje neće stati, jer će zaposleni biti puni elana i volje da pobegnu od dosadne svakodnevnice dok su u karantinu. 

2. Proverite da li zaposleni imaju sve što je potrebno 

Da bi poslovne operacije nesmetano tekle van zdanja firme, moraćete da osigurate da vaši zaposlenici imaju odgovarajuću opremu, poput laptopa, slušalica, telefona i u nekim slučajevima faks uređaja i štampača.  

U slučaju da radnici nemaju gore navedeno ili nešto drugo što im je potrebno da izvrše svoje radne obaveze, zapitajte se da li ste spremni da ih kupite i koliko ste spremni da potrošite na iste? Niko ne zna koliko će tačno trajati pandemija, pa samim tim i da li bi pomenuta investicija bila dobra ili loša. Jednostavno, moraćete da se kockate. 

3. Ponudite dodatnu opremu za rad na daljinu 

Da li će vaš zaposleni moći da pristupi zajedničkim datotekama i diskovima od kuće? Ako je vaš odgovor ne, onda je vreme da razgovarate sa IT službom ili osobom koja je zadužena za isto, kako biste bili sigurni da se navedeno omogući. 

Takođe, dobro je zaposlenima omogućiti pristup grupnom dijalogu uz pomoć alata koji omogućuju video konferenciju, kao što su Google HangoutsGoToMeetingSlackZoomMicrosoft TeamsSkype itd. Naravno, pre početka iste treba svima poslati npr. PDF dokument sa obukom korišćenja navedenih programa, u slučaju da neko od radnika ne zna kako se isti koristi. 

4. Definišite očekivanja 

Iako rad od kuće može ponuditi uzbudljivu dozu slobode vašim zaposlenima, ipak ne treba da vlada anarhija. Odredite vreme od kada do kada se radi, s tim da dopustite nekim radnicima da promene raspored u slučaju da su u tom momentu bili sprečeni.  

Ako pak ne želite tako da vršite pritisak na svoje radnike, onda ih možete zamoliti da evidentiraju radno vreme u tabele napravljene za te svrhe ili možete tražiti od menadžera da odrade video razgovor sa zaposlenima (ili ako je poslovanje manje onda vi to učinite) kako bi bili sigurni da rad teče u pravom smeru. 

5. Poslovne tajne su i dalje poslovne tajne 

Obavezno obavestite svoje zaposlene kako se od njih očekuje da čuvaju informacije o poslovanju dok rade van tradicionalnog radnog mesta. Od presudnog je značaja da postavite jasna očekivanja za privatne i javne razgovore, čuvanju papirnih i digitalnih datoteka, obavezna privatnost radnika u svom domu kada se sa drugim zaposlenima vodi dijalog o poverljivim stvarima ili problemima koji mogu izložiti kompaniju većem riziku. 

Dobro je da svojim zaposlenima omogućite dobru virus zaštitu za računare i takođe MFA (multi-factor authentication) koji hakerima otežava pristup računarima zaposlenih zahtevajući dodatnu verifikaciju za prijavu. 

6. Proba je neophodna 

Umesto da čekate da tema nekog video razgovora sa zaposlenima bude otkrivanje potencijalnih problema u radu od kuće, pokušajte da tražite od zaposlenika da bez pritiska dan ili dva testiraju opremu i rad van radnog prostora. Tako će vam najbolje izneti šta treba promeniti. 

7. Nemojte zaboraviti na svoje klijente i saradnike 

Iako je vanredno stanje i kompletno poslovanje se obavlja na potpuno drugačiji način od ranijeg, to ne znači da vaši klijenti i saradnici trebaju da izgube tok o vašem poslovanju. Naprotiv, obavestite ih. Poručite im da ćete sve dogovoreno postići na vreme ili sa malim kašnjenjem dok se ne prilagodite novim uslovima rada. Druga strana će znati da ceni vašu angažovanost i sigurno vam neće zameriti ako nešto budu čekali malo duže od obećanog datuma. 

Ako još niste prebacili svoju poslovanje na rad od kuće, onda to učinite već danas uz pomoć ovog kratkog vodiča. 

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]