7P: Marketing miks


Ako spadate u one koji su gledali Mad Men seriju, onda znate kako je bilo biti marketar šezdesetih godina prošlog veka. Marketari su na svojim radnim mestima imali ogromne table uz pomoć kojih su osmišljavali strategiju, na stolovima je umesto laptopa stajala mašina za kucanje i njihov posao se zasnivao na miksu 7P… Danas se radni prostor marketara znatno izmenio, ali marketing miks 7P i dalje je osnova svakog marketing plana.

7p marketing miks

Ovo su 7P marketinga:

1. PRODUCT (PROIZVOD)

Podrazumeva se da usluga ili proizvod koji prodajete treba da bude u centru svakog elementa marketing miksa.

U osnovi, omogućuje vam da odgovorite na pitanja koja su ključna za konverziju prodaje: koji problem rešava proizvod za kupce? Zašto je vaš proizvod najbolji za rešavanje problema?

[crp]

Digitalni marketing miks je savršen za predstavljanje vaših proizvoda, putem SEO-a, blogova ili članaka, plaćene reklame, influesera i viralnih video kampanja…

2. PRICE (CENA)

Strategija koja stoji iza određivanja cena vašeg proizvoda treba da se zasniva na tome šta su vaši kupci spremni da plate, troškovima kao što su slanje robe, proizvodnja i slično navedenom.

Vaš marketinški miks može da uključuje programe popusta na pretplatu i članstvo ili marketing promocija i rasprodaja putem e-pošte.

3. PROMOTION (PROMOCIJA)

Uspešne marketinške strategije obuhvataju sve promotivne aktivnosti širom marketinškog miksa, uključujući reklamiranje, direktni marketing i promotivne aktivnosti u prodajnim objektima ili internetu.

Mogućnosti digitalne promocije ograničene su samo vašom maštom i mogu uključivati onlajn događaje, četovanje, grupe na društvenim mrežama i striming uživo.

4. PLACE (MESTO)

Gde i kako se vaš proizvod prikazuje i prodaje.

Duboko poznavanje ciljne grupe, pre svega njihovih kupovnih navika – i ciljanje ka istim u pravoj fazi njihovog ciklusa kupovine –  će vam pokazati gde treba da promovišete i prodajete svoje proizvode i kako se to uklapa u vaš onlajn i stvarni marketing miks.

5. PEOPLE (LJUDI)

Odlična korisnička usluga ne treba samo da se pretvara u prodaju, već može povećati vašu bazu klijenata putem preporuka. Sticanje ovih preporuka od strane ljudi koji vole vaš brend takođe može biti odličan primer kako vaši marketinški napori mogu da podrže vaš proces prodaje.

Važno je da svi koji predstavljaju vaš brend ili imaju posla sa kupcima – uključujući i neljudske butove za ćaskanje, odnosno četovanje – su potpuno obučeni profesionalci u prodaji sa dobrim poznavanjem vašeg proizvoda i načina na koji će on poboljšati živote ili rešiti probleme vaših kupaca.

6. PROCESS (PROCES)

Proces isporuke vašeg proizvoda potrošaču treba da bude dizajniran za maksimalnu efikasnost i pouzdanost, ali može uključivati i karakteristike koje su u skladu sa vašim brendom, kao što je fokusiranje na životnu sredinu.

Sa porastom onlajn kupovine, digitalna partnerstva i logistika je postala suštinski deo marketing miksa.

7. PHYSICAL EVIDENCE (FIZIČKI DOKAZ)

Fizički dokazi uključuju aspekte koji dokazuju da vaš brend postoji i da je izvršena kupovina.

Primeri dokaza da vaš brend postoji mogu uključivati stvari kao što su fizička prodavnica ili kancelarija za vaše preduzeće, veb lokacija ako vaše preduzeće posluje isključivo na mreži i štampane vizit karte koje razmenjujete kada upoznajete ljude. Primeri dokaza o kupovini mogu uključivati fizičke ili digitalne račune, fakture ili naknadne biltene e-pošte koje šaljete klijentima.

Vaš marketinški miks takođe mora da uzme u obzir sve stvari koje vaš klijent vidi, čuje – ponekad čak i miriše – u vezi sa vašim proizvodom ili uslugom.

Ovo, naravno, uključuje pakovanje i brendiranje, ali takođe treba da unese načine na koje se proizvodi prikazuju u prodavnicama, gde su postavljeni i kontekst u kome se nalaze, kao i digitalno postavljanje, uključujući vašu veb stranici i društvene medije.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]