8 pravila za uspešno pisanje prvog blog posta

Mnogo ljudi želi da otvori blog, ali se boji prvog koraka. Svima se čini da je lako pisati gledajući druge blogere. Međutim, kada treba da sami nešto napišu, onda se zbune i pitaju se kako. Nije dovoljno samo kreirati sadržaj, treba da se kvalitetno predstavite publici. Danas je puno blogova i blogera, potrebno je vremena da vas primeti više korisnika.

Prvi blog post može da bude vaš prvi korak ka uspehu. Nakon čitanja prvog blog posta ljudi mogu da vas zaprate, da šeruju sadržaj i tako da dođete do većeg dela publike. Kada ste odredili tematiku bloga, došao je trenutak da nešto kažete ljudima u prvom tekstu. Sada nema mesta panici, već se polako i smireno fokusirajte na pisanje. U ovom članku dajemo vam 8 pravila kako da brzo i lako napišete prvi blog post.

1. Razmislite o ciljevima blogovanja

Pre bilo kakvog pisanja treba da razmislite o ciljevima blogovanja. Zašto otvarate blog? Šta planirate da postignete preko bloga? Sve što radite, radite sa nekim namerama i to važi za blogovanje. Razlozi za kreiranje bloga mogu da budu razni: posećenost sajta, vidljivost u online svetu, razvoj poslovanja, više klijenata, popularnost, odnos poverenja sa publikom, bolje rangiranje na Guglu itd. Kada definišete ciljeve, imaćete više motivacije za pisanje prvog članka.

2. Odredite tematiku bloga

Može se pisati o svemu i svačemu, zavisi od toga šta vas zanima. Ako želite, možete da pišete o raznim temama i oblastima na blogu. Međutim, tako je teže jer morate da istražujete i pratite različite sadržaje. Jedino ako ste svestrani i teško vam je da se odlučite za određenu nišu. Blog može da bude sjajan način kako da spojite različite hobije, interesovanja i ljubavi prema raznovrsnim temama.

[crp]

Možete da se opredelite za određenu oblast i tematiku. Na primer, da pišete samo o kuvanju, pa da delite savete i recepte. Ili o putovanjima, turizmu i da opisujete svoja putnička iskustva i destinacije. Izaberite ono što vam najviše prija, tj. ono što najbolje znate i što vas interesuje. Tako možete lakše kreirati prvi članak jer započinjete posao iz ljubavi. Pišete srcem sa žarom u očima, prvi tekst vodi ka drugom, drugi ka trećem itd. Gledajte na blog kao na privilegiju da se bavite onim što volite.

3. Imajte inspiraciju

Ako nemate inspiraciju, ne možete da napišete kvalitetan tekst. Nemojte da kopirate tuđ stil i da uzimate nečije reči i rečenice. Gugl ne toleriše plagijate, a imaćete loš utisak kod posetilaca. Od 1000 korisnika sigurno će makar jedan prepoznati da ste nešto ,,ukrali“ od drugog. Inspiracija vam daje volju, energiju i ideje kako da budete originalni i da se različitošću izdvojite iz gomile blogera.

Ako trenutno nemate inspiracije, sačekajte. Možda nije pravi momenat da nešto napišete. Sve može da vas inspiriše na pisanje prvog blog posta. Ne mora da bude kao uvod knjige, možete početi o bilo čemu. Kada vam se jave ideje i volja za prvi tekst, budite hrabri i počnite. Publika će ceniti vašu autentičnost i zanimljivost.

4. Kreirajte zanimljive naslove

Dobri naslovi najpre privuku pažnju publike. Ako želite da ljudi uoče vaš prvi blog post, osmislite atraktivan naslov kome ne mogu odoleti. Kada naslov sadržaja izazove reakcije i emocije, ljudi će biti radoznali da pročitaju članak, a možda i da vas zaprate, šeruju post i dr. Možete da postavite pitanja sa ,,kako“, ,,zašto“, da stavite zapovest, da predstavite problem ili rešenje, da nasmejete ili začudite čitaoce nekim izjavama… Razmislite kakav je naslov najbolji za početak blogovanja.

Pročitajte: Radoznalost ne ubija mačku u marketingu

5. Podelite tekst na pasuse

Danas ljudi brzo žive, tako da brzo i čitaju tekstove. Da bi članak izgledao pregledno i dinamično, podelite ga na pasuse. Bilo da je prvi blog post kraći ili duži, razdvojite ga na smislene celine i stavite podnaslove. Tako ljudi mogu da brzo skeniraju članak, uhvate najvažnije informacije preko podnaslova ili pročitaju pasus koji ih najviše zanima.

Vaš prvi tekst može da motiviše korisnike da vam se vrate, jer uviđaju kako cenite njihovo vreme i potrebe. Ne smarate predugačkim i monotonim tekstom, već jasno ukazujete na najvažnije činjenice. Podnaslovi treba da budu zanimljivi i podsticajni za čitanje.

6. Neka tekst ima strukturu

Sigurno ste nekada pisali školske sastave, pa su vas učili da tekst ima uvod, razradu i zaključak. To isto važi za pisanje prvog blog posta. Uvodni deo je početak članka i treba da zainteresuje posetioca da pročita sadržaj do kraja. Tu ukazujete na važne informacije i detalje o temi, pripremate čitaoca za glavni deo.

Razrada je najbitniji deo posta gde iznosite misli i ideje o određenoj temi. Tada ispunjavate obećanja data u naslovu i uvodu. Potrudite se da budete zanimljivi, jasni i razumljivi. Možete da unesete elemente humora, da budete prijateljski nastrojeni prema čitaocu. Dajte razlog korisnicima da vam se vrate jer uviđaju dobar stil pisanja i kvalitetan sadržaj.

Zaključak je kao šlag na torti. Sve ste lepo napisali, ali hajde da poentirate, iznesete najznačajnije ideje i misli iz teksta. Možete da nešto poručite čitaocima, da im date kratke savete, ali da to bude u skladu sa celim tekstom. Kada završite strukturu, vaš prvi članak treba da ima jasnu i povezanu celinu, gde je svaki element na svom mestu.

7. Ubacite vizuelne elemente

Stavite slike, infografike i tabele u prvi blog post. Ljudi su vizuelna bića i mozak brzo obrađuje slike. Možete da ih lako zainteresujete i privučete atraktivnim fotografijama, crtežima, grafikonima itd. Kada vaš prvi članak na blogu izgleda privlačno, na dobrom ste putu da privučete više posetilaca. Slike daju posebnu čaroliju i ističu zanimljive delove teksta. Dopustite publici da uživa u pogledu, a ne samo u čitanju.

8. Stavite poziv na akciju

Kada završite prvi blog post, vreme je da pozovete publiku na akciju. Stavite linkove ka društvenim mrežama da bi posetioci mogli da lajkuju i šeruju. Možete da pozovete na sledeću akciju: recimo, da ostave komentar, da se prijave za newsletter, da podele post, da vas zaprate na društvenim mrežama… Pokušajte da kvalitetnim sadržajem posta motivišete posetioce da preduzmu akciju i da vam se vrate.

Pročitajte: 4 strategije za kreiranje efektnog poziva na akciju (call to action)

Verujte u sebe

Svaki početak je težak, ali budite hrabri i ne odustajte od ciljeva. Imajte u vidu da kao početnik možete da puno zaradite od bloga. Možete da se registrujete kao izdavač na platformu Native Media za nativno oglašavanje i da dobijete najbolje nativne reklame. U najkraćem roku dobićete više posetilaca, više klikova na reklame i bolju zaradu. Publika će obožavati vaš blog, ne samo zbog dobrog sadržaja, nego i zbog atraktivnih i korisnih nativnih oglasa.

Bitno je da pre svega verujete u kvalitet i veštine svog pisanja. Ako vam se dopada prvi blog post, najverovatnije će se dopasti i publici. Ako ne verujete u kvalitet svog bloga, ni drugi vam neće verovati. Učinite prvi korak, napišite prvi članak koji će vas povezati sa ljudima koji se interesuju za slične sadržaje. Radite ono što volite, budite fokusirani na ciljeve i imaćete uspešne rezultate.

Imate priliku da povećate posećenost bloga i zaradu preko nativnih oglasa! Kliknite na link ispod i saznajte kakve povlastice vas čekaju!

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]