9 razloga zašto je marketing neophodan svakom poslovanju

by Tijana
marketing preduzece

Znate li šta žele vaši kupci ili klijenti? Mislite li da kupci veruju u vaše proizvode ili usluge? Kada ste poslednji put videli objavu o vašem proizvodu ili usluzi koju je objavio kupac ili klijent na nekoj od društvenih mreža? Da li je to bila pohvala ili kritika? 

Odgovori na sva ta pitanja nalaze se u marketingu. 

Način na koji prodajete svoje proizvode ili usluge određuje da li će preduzeće biti uspešno ili ne. Marketing je alat koji se koristi za stvaranje i održavanje potražnje, relevantnosti, ugleda, konkurencije i još mnogo toga. Bez njega, vaše poslovanje će se verovatno zatvoriti zbog nedostatka prodaje i zainteresovanosti. 

Zašto je marketing bitan? Pogledajte sledećih 9 razloga zašto je marketing zaista neophodan svima: 

1. Marketing je efikasan način za privlačenje kupaca 

Za vaše preduzeće je važno da angažujete svoje kupce. Marketing je alat za održavanje konekcije sa njima. 

Angažovanje kupaca razlikuje se od plasiranja ponuda. Naime, angažovanje podrazumeva snabdevanje kupaca relevantnim informacijama o vašim proizvodima, uslugama i preduzeću. Sve sve svodi na stvaranju relevantnog i dopadljivog sadržaja. 

Otkrijte nešto novo svojoj ciljnoj grupi. Neka bude zanimljivo i vredno njihovog potrošenog vremena. 

Društvene mediji su jedna od najboljih platformi na kojima možete angažovati svoje kupce. Poželjno je da koristite kratke video klipove, kao i druge metode predstavljanja sadržaja, protkane humorom ne bi li privukli svoje potrošače. 

Angažovanjem potrošača, pružate im osećaj pripadnosti. Upravo će to podstaći publiku da se emotivno veže za vaš proizvod ili uslugu, a to će ih i podstaći da izvrše akciju i postanu korisnici vaših proizvoda ili usluga. 

2. Marketing pomaže da se izgradi i održi ugled kompanije 

Rast i životni vek vašeg poslovanja su povezani sa reputacijom preduzeća. Stoga je fer reći da vaš ugled određuje kapital brenda. 

Reputacija vašeg preduzeća je izgrađena kada ispunite očekivanje kupaca. Takav brend/kompanija se smatra odgovornim članom zajednice. Potrošači postaju ponosni što su povezani sa vašim proizvodom ili uslugom. 

Prodavci koriste efikasne strategije komunikacije, brendiranja, odnosa sa javnošću i društvene odgovornosti kako bi osigurali da se održi reputacija preduzeća. 

3. Marketing pomaže da se izgradi odnos između preduzeća i potrošača/klijenata 

Marketing i potrošači

Svako preduzeće mora da izgradi odnos poverenja i razumevanja sa svojim kupcima ili klijentima. Kako marketing uspostavlja taj odnos? 

Segmenti marketinškog istraživanja treba da se zasnivaju na demografiji, psihografiji i ponašanju potrošača. 

Segmentacija pomaže preduzeću da zadovolji potrebe svojih kupaca i time stekne njihovo poverenje. Tim koji se bavi proizvodima ili stvaranjem usluga osigurava da kompanija izvrši ono što je obećala. Samo ako se držite prethodno navedenog dobićete kupce lojalne brendu. 

Poverenje i razumevanje između preduzeća i njegovih kupaca čine komercijalne aktivnosti plodnim tlom za nove uspehe. 

4. Marketing je komunikacioni kanal koji se koristi za informisanje kupaca 

Marketing informiše vaše kupce o proizvodima ili uslugama koje nudite. 

Uz pomoć marketinga kupci upoznaju vrednost proizvoda, njihovu upotrebu i dodatne informacije koje mogu biti korisne kupcima. Stvara svest o brendu i čini poslovanje vidljivim širokoj masi. 

Na tržištu postoji velika konkurencija i morate biti prisutni „svuda“ ne bi li ubedili kupce da ste bolji od konkurencije. Informišite svoje kupce o popustima ili nagradnim igrama koje nameravate da priredite u skorijoj budućnosti. 

Kroz komunikaciju, marketing pomaže vašem preduzeću da postane lider na tržištu.  

5. Marketing pomaže u povećanju prodaje  

Marketing koristi različite metode za promociju proizvoda ili usluga. Jednom kada je proizvod oglašen, on je već na radaru i to povećava šanse za prodaju. 

Kupci će možda želeti da isprobaju vaše proizvode ili usluge i upravo će ih to pokrenuti na akciju iliti kupovinu. 

Kada su kupci srećni zbog vaših proizvoda ili usluga, oni postaju ambasadori vašeg brenda bez vašeg znanja. Naime, širi će pozitivna iskustva sa vašim brendom i to će vam povećati prodaju. 

Osigurajte se da nudite visokokvalitetne proizvode ili usluge kako bi vaše marketinške napore naplatili. 

6. Marketinška pomagala koja pružaju uvid u vaše poslovanje 

Svako ko je trgovac, u bilo kom smislu, treba da zna značaj poznavanja i pružanja sadržaja ciljnoj grupi. Međutim, morate imati dobar i tačan sadržaj koji želite da delite sa ciljnom grupom. Vaša marketinške strategije mogu vam pomoći da utvrdite u šta treba poslovna poruka da ubedi ciljnu grupu. 

Treba da testirate različite sadržaje ne bi li videli šta je najbolje po vas. Jednom kada testirate različite setove poruka na ciljnoj publici, pronaći ćete onu na koju publika najbolje reaguje.  

Ovde će vam pomoći metrika, koja će vam pružiti prave rezultate, umesto da nagađate šta vaša publika najviše voli. 

7. Marketing pomaže vašem preduzeću da održi relevantnost 

marketing i ciljna grupa

Većina poslovanja pretpostavlja da će uvek ostati omiljeni brend klijenata, jer do sada se klijenti nikada nisu žalili. Ovo je totalno pogrešno mišljenje. Morate pronaći rešenje koje će vas držati u vašoj niši na vrhu liste kod vaših klijenata. 

Svaki odnos treba održavati. Marketing pomaže vašem preduzeću da održi dobar odnos sa kupcima tako što ćete ostati relevantni. 

Nemojte se fokusirati na sticanje novih kupaca pre nego što ne zadržite postojeće. 

8. Marketing stvara prihode 

Tokom faze pokretanja poslovanja, vaše opcije nisu velike, jer uglavnom nemate dovoljno finansija da uložite u sve što je potrebno. Ovo ograničava vaše mogućnosti. 

Kako marketinške strategije generišu više kupaca i prihoda, imaćete veći budžet da uložite u marketing. To će vam uliti snagu i hrabrost da krenete i u osvajanje nekih novih tržišta, a kupce koji su prezahtevni da ostavite iza sebe. 

9. Marketing pomaže menadžerskom timu da donese prave odluke 

Svaki posao je suočen sa problemima kao što su „šta“, „kada“, „za koga“ i „koliko treba proizvoda“. Složen i mučan proces određuje opstanak vašeg preduzeća. Kao rezultat toga, preduzeća se na donošenje ovih odluka oslanjaju na marketinške mehanizme. 

Zašto biste se oslanjali na mehanizme marketinga? Ovi mehanizmi služe kao pouzdana veza između vašeg preduzeća i društva. Oni utiču na ljudsku psihu, edukuju javnost i ubeđuju ih u kupovinu. 

Zašto je marketing važno oružje u pobedi konkurencije? 

Konkurenti aktivno prodaju svoje proizvode, zar vam to ne govori zašto je marketing bitan? Jedini način da postignete konkurentsku prednost nad svojom konkurencijom je agresivni marketing. 

Međutim, ne morate biti negativni po pitanju konkurencije. Jednostavno uradite istraživanje o tome šta vaša ciljna grupa očekuje, a zatim pronađite način da im to pružite.  

Ako pak nudite proizvod ili uslugu koji su novi na tržištu, morate biti agresivniji sa jasno razrađenom strategijom. 

Najbolji način da započnete marketing kampanju na elektronskom tržištu 

Najbolji način da započnete marketinšku kampanju na online tržištu je oglašavanje putem sadržaja ili nativna reklama. Zašto? Zato što daju odlične rezultate, a njihov izgled nije agresivan, pa ih potrošači vole. 

Naime, nativni oglasi se temom i dizajnom uklapaju u stranicu na kojoj su izloženi. Plus, na njih ne utiče AdBlock pa su uvek vidljive publici. 

Više o ovakvom tipu oglašavanja, pročitajte OVDE

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.