Ovo je najbolji način za promociju pisanog sadržaja

by Tijana
Vreme čitanja: 5 minuta
blogeri

Da li ste znali da na internetu postoji nešto više od dve milijarde veb lokacija? Ako je vaše poslovanje ili hobi vezan za internet, onda znate da nije lako da se uzdignete nad konkurencijom ili da privučete veći broj tzv. saobraćaja na vaš veb sajt. 

Medijske kuće, blogovi i druge izdavačke platforme rade beskrajno na promociji svog sadržaja, kao i privlačenju što većeg broja posetilaca. Iako se mnogi odlučuju da promovišu sadržaj bez oglašavanja ima i onih koji ipak plate reklamu i to im omogući povećanje prometa na veb sajtu i donese im nove čitatelje. 

Koji format je najbolji za promovisanje pisanog sadržaja na internetu? 

Postoje različiti oblici internet oglasa, ali najbolji za promociju pisanog sadržaja je svakako nativni oglas. 

Kao što verovatno već znate, nativni oglas se utapa u veb stranicu i tako deluje kao sastavni deo stranice gde se nalazi. Nativni oglas je idealan format za oglašavanje, ako želite da privučete čitatelje koje interesuje određene teme. 

Strategija vam je neophodna 

Nije dovoljno samo da napravite dobru strategiju, već treba da napravite odličnu! Ona mora biti bez mane, jer vam je tako sigurno zagarantovan uspeh.  

Da li će vam strategija biti odlična i kampanja uspešna, zavisi konkretno od vašeg proizvoda i vas. Mi ćemo vam dati nekoliko saveta kako da napravite super digitalnu strategiju za promociju vašeg sadržaja. 

Postavite ciljeve 

Dva glavna cilja za većinu kampanja za promociju sadržaja treba da budu povećanje novih čitatelja i veća popularnost vaših objava kod publike. 

Možete povećati broj redovnih čitatelja portala ili bloga tako što ćete iskoristiti pre landing stranu gde ćete im objasniti zašto je vaš sajt odličan za njih ili pak da ih nagradite na neki način ako vas redovno čitaju.  

Najbolji način da poboljšate popularnost objava kod publike je taj da ga promovišete. Bilo bi poželjno da sadržaj sadrži i veze ka drugim interaktivnim elementima koji pomažu u povećanju interesovanja posetilaca. 

Prilagodite ciljanje 

Nativni oglas omogućava da se igrate sa različitim podešavanima ciljanja koja će vam pomoći da uštedite budžet, a istovremeno privlačite kvalitetan promet ka vašoj veb stranici. Tako da uz ovakav tip oglašavanja možete biti sigurni da ne trošite novac na publiku koja vas ne zanima, već isključivo na svoju ciljnu grupu. 

Moći ćete da birate publiku na osnovu govornog područja, geografske lokacije i drugih opcija. Uz pomoć toga sigurno dolazite do željne publike i ne gubite vreme, a i novac, na one koje vaš portal ili blog nikada ne bi zainteresovao. Znajte da je vikend najbolji za prikazivanje oglasa, jer tada ćete sigurno doći do novih čitatelja pošto oni tada imaju najviše slobodnog vremena. 

Testiranje 

Imajte na umu da morate da napravite više oglasa i testirate ih ne bi li uočili koji je najbolji za vas. To će vam pomoći da napravite oglas po meri ciljne grupe. 

Pokušajte da pronađete relativne oglase sa visokim CTR ( Click-trough rate ili stopa klika na oglas), na ovaj način dobićete veću količinu prometa i niže cene. 

Uz pomoć dole navedenih nekoliko uputstava možete kreirati nativni oglas koji će publika voleti: 

„Začinjen“ sadržaj 

Zapamtite, čak i najefikasnija promotivna kampanja neće uspeti, ako vaš sadržaj nije zanimljiv. U isto vreme treba da uključite i poziv na akciju. Pozivi na akciju mogu biti različitog tipa i neophodno je da postoji bar jedan, jer bez poziva na akciju vaš oglas sigurno gubi.  

Da li će poziv na akciju tražiti od publike da se pretplati, zaprati ili nešto treće, to već zavisi od vašeg portala ili bloga. 

Da biste privukli što više saobraćaja treba da uradite i sledeće: 

Kreirajte liste 

Liste su izuzetno popularne vrste članaka. Dizajnirani su tako da je čitljivost laka i treba da pruže praktični savet ili konkretne informacije. 

top lista

Citirajte izvore 

Spominjane nekog autora, uticajne osobe, naučnog rada ili neki drugi opšti izvor informacija će poboljšati verodostojnost i transparentnost vašeg teksta. 

nativni oglas

Praćenje trenutnih događaja 

Praćenje trenutnih događaja odličan je način da ostanete relevantni. Za vesti je to još važnije, jer ste onda među prvima koji ste otkrili nove informacije, a to je odličan način za generisanje više prometa. 

nativna kampanja

Postavljajte otvorena pitanja 

Upotreba intriga u vašu korist i postavljanje pitanja koja izazivaju trenutnu misao mogu privući pažnju ciljne grupe da dođu na vaš blog ili portal. 

internet oglas

Koristite jednostavan naslov ili sažet 

Ako je tema dovoljno zanimljiva, možete koristiti jednostavan naslov. U slučaju da želite da pokretne nekoliko tema, možete da kreirate naslov od sažetih informacija koje će predstaviti teme sadržaja. 

internet reklama

Iskoristite moć ličnih poruka i predloga 

Čitaoci uvek cene savete, posebno ako dolaze od dobro upućenih osoba, pa to iskoriste kad god je to moguće. 

internet kampanja

Činjenice i brojke 

Upotreba statistike kao udice za hvatanje nove publike je uobičajna praksa. Međutim, budite oprezni tj. koristite samo proverene brojke i činjenice da ne bi vašu stranicu doveli u opasnost i napravili veće gubitke. 

internet oglasavanje

Pridevi 

Upotreba prideva koji ističu vrednost ili veličinu teme probudiće radoznalost kod većine ljudi. 

nativni oglas sminka

Fotografije oglasa 

Fotografije koje koristite u oglasu i na samom sadržaju takođe treba pažljivo birati. Pri njihovom odabiru  morate obratiti pažnju na sledeće: 

  • Relevantne za temu – čak i ako je to apstraktno, slike koje odaberete moraju biti relevantne za temu vašeg sadržaja. 
  • Osobe i portreti – Prikazivanje ljudi na fotografijama stvara pozitivan podsvesni efekat kod posetioca.  
  • Izbegavajte nered po svaku cenu – Nered u bilo kom obliku ima loš efekat na publiku, pa ga izbegavajte. 
  • Jednostavne fotografije – Jednostavna fotografija i kratak tekst omogućava čitaocima da se zainteresuju za vaš kreativan rad. 

Iskoristite moć nativnog oglasa ne bi li se za vaš blog ili portal na daleko čulo. Započnite kampanju još danas!