Česta pitanja o nativnom oglašavanju

by Tijana S.
Vreme čitanja: 5 minuta
česta pitanja o nativnom oglašavanju

Nativno oglašavanje nije nikakva nuklearna fizika. Ali da biste izgradili uspešnu kampanju, potrebna vam je dobra baza znanja. Prikupili smo najčešća pitanja o nativnom oglašavanju i odgovorili na njih kako bismo vam pomogli da započnete nativnu kampanju bez imalo muke.

Šta je nativno oglašavanje?

Nativno oglašavanje opisuje svaku situaciju u kojoj se brendirane poruke neprimetno uklapaju u okolinu, privlače publiku, a ne narušavaju korisničko iskustvo. Prosto, ne izgledaju kao reklama.

Koje su vrste nativnog oglašavanja?

Nativni oglasi mogu biti različitih vrsta i oblika. Možete ih videti dok čitate omiljeni blog ili u omiljenoj seriji, društvenoj mreži…

Ovo su najčešće vrste nativnih oglasa:

Preporuka sadržaja

Ovo su preporučene jedinice sadržaja koje vidite ispod članaka na veb lokacijama izdavača. Obično su označeni oznakama „spnzorisani sadržaj“ ili „možda će vam se svideti“. Prikazane u okviru preporuka za uređivački sadržaj, ove jedinice nisu nametljive i ne narušavaju korisničko iskustvo.

Ako vas interesuje ovakav vid oglašavanja, javite nam se. Native Media vas čeka! Pritiskom na dugme OVDE izvršite registraciju, a za sva dodatna pitanja imate čet podršku u donjem desnom uglu sajta.

U tzv. fidu društvenih mreža

Ovo je jedna od najpopularnijih vrsta uklopljenih oglasa. Ovi oglasi su široko rasprostranjeni na Fejsbuku i Instagramu i poznati su po kvalitetu ciljanja, ali i algoritmu koji često ne igra na ruku oglašivačima. Tako da birajte pametno.

Promovisani oglasi

Možda nećete primetiti da ste naleteli na ove oglase dok se pomerate nadole prilikom kupovine na Amazonu ili drugoj veb lokaciji za e-trgovinu. Promovisani oglasi sadrže sponzorirane proizvode i izgledaju kao drugi proizvodi navedeni na datoj veb lokaciji.

Oglasi sa plaćenom pretragom

Oglasi uz plaćenu pretragu su jedinice prikazane na Google-u ili Bing-u koje podsećaju na oblik organskih rezultata pretrage, osim što su označeni kao „oglas“.

Koje su prednosti nativnog oglašavanja?

Popularnost nativnog oglašavanja raste i to sa dobrim razlogom. Uspešna kampanja nativnog oglašavanja može biti izuzetno korisna za kompanije i trgovce koji žele da dosegnu više ljudi, povećaju angažman ili podstaknu konverzije. Da bismo ilustrovali glavne prednosti nativnog oglašavanja, pogledajmo statistiku:

  • Potrošači 53% češće gledaju nativne oglase nego tipične multimedijalne oglase, što znači da je nativno oglašavanje efikasan metod za izgradnju svesti o brendu.
  • Nativni oglasi uzrokuju 18% veći porast namere kupovine. Dakle, ako želite da vodite kampanju nativnog oglašavanja kako biste privukli potencijalne klijente, ovo je pravi znak za početak.
  • 70% potrošača kaže da više vole da nove proizvode ili usluge uče iz sadržaja umesto od tradicionalnih oglasa. Stoga je nativno oglašavanje izuzetno efikasan način da povećate interesovanje za svoju kompaniju i izgradite kredibilitet brenda.

Koji su nedostaci nativnog oglašavanja?

Iako donosi puno prednosti oglašivačima, nativno oglašavanje ima svoje izazove. Pre nego što pokrenete uspešnu kampanju, moraćete:

  • Da nađete pravu platformu za nativni oglas. To može biti dugotrajan proces, ali bez njega ćete možda propustiti mogućnosti koje vam mogu pružiti samo određene platforme. Native Media platforma je prilagođena mnogim nišama, više saznajte OVDE.
  • Naučite kako da maksimalno iskoristite svaku platformu koju koristite. Različite platforme nisu podjednako korisne i nude različite opcije podešavanja, što može biti izazov ako nikada ranije niste radili sa njima. Npr. Native Media i Facebook su veoma slični, a opet dosta različiti. Facebook zavisi od algoritma i ne dopušta reklamiranje svih proizvoda, dok to nije slučaj sa Native Media.
  • Istražite svoju ciljnu publiku i odaberite opcije ciljanja sa kojima ćete ići. Ako ne uspete, trošićete svoj budžet na kampanju koja ne donosi rezultate.
  • Budite spremni za nadgledanje i optimizaciju kampanja. Izvorna reklamna kampanja (kao i svaka druga marketinška kampanja) nije nešto što možete da podesite i da odmah uživate u rezultatima. Potrebno je vreme da biste prepoznali najbolje prakse i postigli svoje ciljeve.

Kako započeti sa nativnim oglašavanjem?

Već smo definisali šta su nativni oglasi. Ali šta treba da uradite da bi bio efikasan?

Sledite naredne korake:

  • Ako se odlučite za preporučenu opciju sadržaja, prvo ćete morati da se registrujete na Native Media.
  • Dalje, trebalo bi da definišete svoje ciljeve. Postavljanje kampanje zavisiće od vašeg cilja.
  • Utvrdite kako ćete meriti učinak nativnog oglašavanja.
  • Napravite ili izaberite sadržaj koji odgovara ciljevima koje ste postavili. Iako se oglašavači uglavnom fokusiraju na stvaranje intrigantnih oglasa, vaša landing stranica će vam pomoći da postignete rezultate.
  • Tražite koja kombinacija naslova, ilustracije i sadržaja daje najbolji rezultat.
  • Nadgledajte, procenjujte, poboljšavajte.

Koliko košta nativno oglašavanje?

Dobro osmišljena kampanja nativnog oglašavanja biće isplativija od većine tradicionalnih plaćenih reklamnih kampanja.

U proseku ćete možda želeti da postavite sledeće cene po kliku za tipičnu kampanju nativnog oglašavanja: za Srbiju, B&H i Makedoniju po 2.5 centi, dok za Hrvatsku 3 centa. Preporučene cene po kliku pronaćićete OVDE.

Ovi referentni standardi CPC-a za nativno oglašavanje pomoći će vam ako želite da započnete sa širokim kampanjama. Preporučujemo da kasnije prilagodite ponude na osnovu podataka o učinku kampanje. Ako želite da ponovo ciljate ili ciljate vrlo ograničenu publiku, moraćete da podesite više ponude.

Kada treba da koristite nativno oglašavanje?

Nativno oglašavanje podržava vašu marketinšku strategiju i omogućava vam postizanje različitih ciljeva.

Možete da postavite sledeće ciljeve za svoju nativnu reklamnu kampanju:

  • Izgradite svest o brendu. Nativno oglašavanje je jedan od najboljih načina da dođete do više ljudi i pokažete im svoju vrednost.
  • Privucite potencijalne klijente. Nativno oglašavanje je takođe efikasno za vođenje vaših potencijalnih klijenata kroz tok prodaje.
  • Povećajte prodaju. Ako želite da vaši potencijalni kupci vide vaše odredišne stranice sa visokim konverzijama, nativno oglašavanje je pravi put. Da bi vam pomogli da postignete ovaj cilj, većina nativnih platformi za oglašavanje omogućava vam da ponovo ciljate posetioce veb stranice ili potencijalne klijente.
  • Zadržite kupce. Nativno oglašavanje je odličan način za negovanje kupaca i izgradnju kredibiliteta. Nastavite da promovišete vredan i kvalitetan sadržaj i videćete da će se vam se kupci stalno vraćati.

Koja je razlika između nativnog oglašavanja i marketinga sadržaja?

Sadržajni marketing je marketinški pristup koji vam pomaže da dosegnete ciljnu publiku i nežno je navedete da postane kupac stvaranjem i distribucijom sadržaja koji odgovara njihovim potrebama. Objave na blogu, video vodiči… – bez obzira na vrstu sadržaja koji proizvodite, bavite se marketingom sadržaja. Takođe možete da primenite različite metode distribucije sadržaja da biste svoj sadržaj postavili pred prave ljude.

Govoreći o distribuciji sadržaja, nativno oglašavanje je za to najbolje. Ono se koristi za promociju sadržaja relevantnoj publici, a deo je marketinga sadržaja.

Dakle, nativnom oglašavanju i marketingu sadržaja se ne mogu suprotstaviti niti upoređivati, ali je sigurno da ovo dvoje bolje funkcionišu u kombinaciji. Iako nativni oglasi mogu da vam pomognu da postignete bolje rezultate u svojim marketinškim aktivnostima, nativno oglašavanje je efikasno samo kada je usklađeno sa odgovarajućom strategijom marketinga sadržaja.

Kako napraviti nativni oglas koji privlači pažnju?

  • Koristite fotografije, a ne ilustracije. Fotografije imaju skoro 50% veću stopu učestalosti klikova.
  • Istaknite prednost vašeg proizvoda ili usluge. O čemu se radi o tekstu? Da li će naučiti nešto? Zatim koristite ključnu reč „nauči“ ili „saznaj“. Da li će dobiti popust? Spomenite to u naslovu.
  • Ostanite verodostojni. Pokušajte da ne nudite previše provokativne naslove, ali pokažite svojim kupcima da vam mogu verovati.
  • Testirajte različite oglase odjednom.

Kako izmeriti učinak nativnog oglašavanja?

Redovno merenje performansa nativnog oglašavanja je od suštinske važnosti za održavanje ažurnosti i mogućnost brzog rešavanja nastalih problema.

Pre svega, vaši KPI će se razlikovati u zavisnosti od ciljeva koje ste postavili. Tri su glavna cilja kampanje koje oglašavači žele da postignu, poput podizanja svesti o brendu, povećanja angažmana i povećanja prodaje – i za svakog smo istakli važne pokazatelje.

Ako pokrenete kampanju nativnog oglašavanja da biste povećali svest o brendu, morate da pratite sledeće pokazatelje:

  • Impressions ili utisci
  • Jedinstveni posetioci
  • CTR
  • Pokazatelji ponašanja, i to:
  • stopa odbijanja
  • stranica po sesiji
  • prosečno trajanje sesije

Za kampanje čiji je cilj povećanje angažmana i privlačenje potencijalnih klijenata, sledeće metrike će biti ključne:

  • Konverzije, i to:
  • Prijave
  • Preuzimanja dokumenta itd.
  • Stopa konverzije
  • Stopa potencijalne konverzije

Ako želite da podstaknete prodaju, vaši KPI će biti slični onima za kampanje čiji je cilj generiranje potencijalnih klijenata, ali sa jednim izuzetkom. Imajte na umu da su vidljivi prikazi i klikovi važni čak i ako nisu rezultirali trenutnim konverzijama. I tu dolazi do modeliranja atribucija.

Da biste bili fer prema svakom marketinškom naporu koji ste preduzeli pre nego što se konverzija dogodi, trebalo bi da pratite svaku dodirnu tačku i definišete koliko kredita želite da dodelite svakoj od njih.

Imate li još pitanja? Pošaljite nam ih, a mi ćemo ga dodati u naša česta pitanja.

Spremni ste da započnete svoje nativno reklamno putovanje? Ovde smo za vas. Pomoću savremene tehnologije koju koristi Native Media budite sigurni da će vaš oglas stići do onih do kojih treba. Registrujte se za oglašivača pritiskom OVDE.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x