CTA: Kako da ga sastavite po meri potrošača

Poziv na akciju (CTA) je glavni element svake internet marketing kampanje, jer omogućava potrošačima da preduzmu sledeću željenu radnju. Bilo da se radi o registraciji, kupovini ili preuzimanju, CTA dugmad igraju ključnu ulogu u vođenju i konverziji korisnika. Razumevanje psihologije iza efikasnog dizajna CTA pomaže digitalnim dizajnerima da kreiraju dugmad koja efektivno podstiču korisnike da preduzmu akciju.

Šta je CTA?

Dugme CTA je grafički element koji podstiče korisnike da preduzmu određenu radnju, kao što je „Registrujte se“, „Kupite sada“ ili „Saznajte više“. Ova dugmad su obično istaknuta na veb stranici ili ekranu aplikacije i dizajnirana su da privuku pažnju korisnika i podstaknu ih da preduzmu željenu akciju.

Efikasnost CTA dugmadi je ključna za ukupan uspeh bilo koje marketinške internet kampanje, jer su oni često ključni pokretač konverzija. Loše dizajnirano CTA dugme može dovesti do visoke stope posete samo jedne stranice, dok efikasno dugme može povećati konverzije i podstaći rast poslovanja. Zbog toga je važno da veb dizajneri razumeju psihološke principe koji utiču na efektivnost CTA dugmeta i da ih primenjuju u procesu dizajna.

Uloga boje u dizajnu CTA dugmeta:

Boja je moćan deo dizajna, jer može izazvati određene emocije i uticati na ponašanje korisnika. Kada su u pitanju CTA dugmad, boja koja se koristi može igrati značajnu ulogu u njihovoj efikasnosti.

[crp]

Na primer, crvena boja se često povezuje sa hitnošću i opasnošću i može se koristiti da privuče pažnju korisnika i podstakne ih da preduzmu akciju. S druge strane, zelena boja se često povezuje sa prirodom i spokojem i može se koristiti za stvaranje osećaja smirenosti i pouzdanosti.

Važno je da odaberete boju za CTA dugme koja je u skladu sa ukupnim tonom i brendom vaše veb stranice ili aplikacije, kao i željenom radnjom koju želite da korisnik preduzme. Na primer, zeleno CTA dugme može biti prikladnije za velnes aplikaciju, dok crveno CTA dugme može biti pogodnije za rasprodaju koja je vremenski ograničena.

Pored značenja iza različitih boja, važno je uzeti u obzir i kontrast CTA dugmeta u odnosu na okolni dizajn. Korisnici mogu prevideti dugme CTA koje se uklapa u pozadinu, dok dugme koje se ističe može biti efikasnije u privlačenju pažnje.

Da biste izabrali pravu boju za dugme CTA, razmotrite sledeće savete:

  • Koristite boje koje su u skladu sa vašim brendiranjem i celokupnom estetikom dizajna sajta
  • Izaberite boje koje izazivaju željenu emociju ili akciju
  • Testirajte različite boje da biste videli koja ima najbolje rezultate kroz A/B testiranje
  • Uverite se da CTA dugme ima dovoljan kontrast u odnosu na okolni dizajn

Uticaj oblika i veličine na efikasnost CTA dugmeta:

Pored boje, oblik i veličina CTA dugmeta takođe mogu uticati na njegovu efikasnost. Oblik dugmeta može uticati na njegovu vidljivost i percipiranu važnost, dok veličina može uticati na njegovu čitljivost i naglasak.

Na primer, CTA dugme sa zaobljenim ivicama može izgledati mekše i pristupačnije, dok dugme sa oštrim ivicama može izgledati formalnije i ozbiljnije. Oblik CTA dugmeta takođe može uticati na to kako se uklapa u celokupni dizajn veb stranice ili ekrana aplikacije i koliko se dobro uklapa ili ističe.

Veličina CTA dugmeta takođe može da igra ulogu u njegovoj efikasnosti. Veće dugme može biti vidljivije i istaknutije, dok manje dugme može biti zanemareno. Međutim, važno je uzeti u obzir kontekst i dizajn okolnih elemenata, jer veoma veliko dugme može izgledati neprikladno ili neodoljivo.

Da biste izabrali pravi oblik i veličinu za dugme CTA, uzmite u obzir sledeće savete:

  • Odaberite oblik koji je u skladu sa ukupnom estetikom dizajna i tonom vaše veb stranice ili aplikacije
  • Testirajte različite oblike da biste videli koji je najbolji kroz A/B testiranje
  • Uzmite u obzir veličinu dugmeta u odnosu na okolne elemente i izaberite veličinu koja je vidljiva i odgovarajuća
  • Koristite hijerarhiju da biste naglasili najvažnija CTA dugmad tako što ćete ih povećati ili koristiti poseban oblik

Položaj i kontekst dugmeta CTA takođe mogu uticati na njegovu efikasnost. Lokacija dugmeta za poziv na akciju na veb stranici ili aplikaciji može da utiče na njegovu vidljivost i važnost, dok kontekst dugmeta može da utiče na njegovu relevantnost za korisnika.

Na primer, veća je verovatnoća da će korisnici videti i kliknuti na dugme CTA postavljeno iznad preloma veb stranice nego dugme postavljeno ispod preloma. Slično tome, verovatnije je da će dugme CTA postavljeno pored relevantnog sadržaja ili obrasca biti delotvorno od dugmeta postavljenog na nepovezanoj lokaciji.

Takođe je važno uzeti u obzir kontekst u kojem se dugme CTA koristi. Na primer, dugme za poziv na akciju koje kaže „Prijavi se“ može biti efikasnije na početnoj stranici na kojoj korisnici istražuju sajt, dok dugme koje kaže „Kupi sada“ može biti prikladnije na stranici proizvoda na kojoj su korisnici spremni da kupovina.

Da biste efikasno postavili i kontekstuali svoje CTA dugmad, razmotrite sledeće savete:

  • Postavite CTA dugmad na vidljivo mesto na stranici, iznad preloma ako je moguće
  • Postavite CTA dugmad blizu relevantnog sadržaja ili obrazaca
  • Izaberite kopiju CTA dugmeta koja je relevantna za kontekst u kome se koristi
  • Testirajte položaj i kontekst CTA dugmadi da biste videli koje ima najbolji učinak kroz A/B testiranje

Zaključak:

U zaključku, dizajn CTA dugmeta igra ključnu ulogu u njegovoj efikasnosti u podsticanju korisnika da preduzmu željenu akciju. Neke ključne stvari koje treba uzeti u obzir prilikom dizajniranja efektivnih CTA dugmadi uključuju:

  • Odaberite boju koja je u skladu sa vašim brendom i da izaziva željenu emociju ili akciju
  • Izaberite oblik i veličinu koji se uklapaju u ukupnu estetiku dizajna i kontekst dugmeta
  • Postavite dugme CTA na vidno mesto na stranici i relevantnom kontekstu

Međutim, važno je napomenuti da efikasnost CTA dugmadi može da varira u zavisnosti od specifične publike i konteksta. Zbog toga je važno da stalno testirate i optimizujete CTA dugmad kako biste bili sigurni da rade na najbolji mogući način. Prikupljanjem povratnih informacija i podataka korisnika kroz testiranje, UKS dizajneri mogu stalno da poboljšavaju performanse CTA dugmadi i podstiču konverzije na svojoj veb lokaciji ili u aplikaciji.

Samo CTA polje nekada nije dovoljno. Da bi korisnik došao do CTA polja i ostvario konverziju, mora da pročita i pregleda vašu prodajnu stranu. Zato je bitno da prodajna strana bude kreativna, da korisnika namamite sadržajem koji nema niko drugi.

O tome zašto je kreativno oglašavanje bitno, ali i zašto je to jedan od najjeftinijih oblika oglašavanja, koji zapravo daju odlične rezultate, pisali smo u tekstu Zašto treba uložiti najmanje 1€ dnevno na kreativno oglašavanje?

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]