Da ili ne: Korišćenja humora u marketing kampanji?

by Tijana
humor u internet marketingu

Humor je oduvek bio deo tradicionalnog oglašavanja. Baš poput pripovedanja priči, stvara kontekst, budi emocije i čini da brend izgleda pouzdan u očima potrošača. Međutim, da li je humor dobar da se koristi u oglašavanju putem sadržaja? Da li zaista može da potakne konverziju? 

Da li je humor dobar marketing? 

Kratak odgovor bi glasio „definitivno DA“. Setite se samo svih tih smešnih reklama velikih brendova. Očigledno je da manja poslovanja ili ona tek otvorena ne mogu da ulože u marketing kao veliki brendovi, a u današnje vreme im to nije ni potrebno da bi napravili fantastičnu reklamu. Sa dosta manje sredstava mogu napraviti odličnu marketinšku kampanju. 

A šta je sa konverzijama? Da li humor utiče na njih? 

Jedna stvar oko koje ćemo se odmah složiti je da dosadan sadržaj ubija konverzije. Nasuprot tome, humor ih povećava. Naime prema istraživanju Hejli Grej, osnivača Evolve and Succeed, publika povećava konverzije za od 7% do 24% kada je humor dodan u marketinšku kampanju bilo kog poslovanja. 

U reklamiranju putem sadržaja (nativnom oglasu) humor nije toliko čest kao što je recimo šokantan sadržaj (o kojem više možete pročitati OVDE). Pored toga, humor koji se koristi u nativnim oglasima je obično oštriji, pa ne može svako iz publike da se sa njim poveže. Međutim, bez obzira na to, statistika kaže da oglasi koji su protkani humorom daju željne rezultate – a to je na kraju najbitnija stavka. 

Pozitivne i negativne stvari pri upotrebi humora u oglašavanju 

humor oglasavanje putem sadržaja
  • Ako je sadržaj zaista smešan, odmah privlači pažnju gledalaca. Sve dok vam oglas nije dosadan, on funkcioniše 
  • Smešni oglasi mogu lako postati viralni kao što tu bude slučaj sa zabavnim sadržajima 
  • Stvara poverenje jer signalizira publici da delite iste vrednosti. Takođe, humor je znak intelekta, koji takođe utiče na pouzdanost vašeg oglasa 
  • Humor vas predstavlja kao deo zajednice  

Ipak, postoje zamke koje postavlja, a to je: 

  • Ako vam oglas pak nije toliko smešan, imaće puno suprotnog efekta i CTR (Click Through Rate – Stopa klikova) će se smanjiti  
  • U nekim slučajevima humor može biti uvredljiv za određenu publiku zbog njihovih kulturnih, političkih ili verskih uverenja 

Najbolja stvar u vezi nativnih kampanja da ulaganje nije visoko, kao što je u tradicionalnom marketingu. Najgori scenario koji može da vas zadesi je da ne dobijete konverzije, ali to neće uništiti vaš javni imidž, jer kampanju možete promeniti dok je još aktivna. Zato i postoji testiranje oglasa, koje vam rado preporučujemo da uradite. Više o testiranju oglasa pročitajte OVDE

Rizik za lošu reputaciju praktično ne postoji. Čak i da npr. vaš oglas publika smatra uvredljivim, glavni menadžer neće morati javno da se izvinjava, već samo da promeni kampanju. Sažeto rečeno, sve će proći bez veće buke. 

Prema tome, još jednom da ponovimo, da biste ostvarili konverzije, morate da testirate različite segmente oglasa, ne bi li ste pronašli dobitnu kombinaciju koju će publika voleti. 

Kako da ne zabrljate u humoru 

  • Izbegavajte kontroverzne teme poput politike, religije, kulturnih stereotipa i na kraju ili početku – crni humor. Mnoga publika to ne voli, pa prema tome poštujte to pravilo 
  • Obratite pažnju da ne ne koristite logotipe nijednog brenda ili recimo da citirate poznate osobe. Nije lepo da ismejavate druge u bilo kom kontekstu 
  • Oglas treba svima iz publike da paše, pa prema tome isprobajte različite pristupe, čak ako je to neophodno, izbacite skroz humor iz njegovog sadržaja 

Generalno gledano, naš region voli dobar humor, pa to iskoristite i napravite oglas koji će privući svu njihovu pažnju. 

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.