Digitalno tržište je naša sadašnjost

by Tijana S.
Vreme čitanja: 4 minuta

Živimo u eri gde je sve skoro digitalizovano. Gotovo da nema čoveka, bar na starom kontinentu, koji bar jednom dnevno ne ode malo da surfuje internetom. Shodno tome, e –tržište je postalo znajčajno za svako poslovanje, baš kao i digitalni marketing, jer ako vas nema na internetu – nema vas nigde!

Dok se tradicionalni marketing zasniva na tome da traži kupca, u digitalnom kupac traži vas. Dok klasično tržište nije u mogućnosti da vas čvrsto veže za publiku (nekada je ovo bilo mnogo lakše jer je bilo manje  konkurenicje), elektonsko jeste.

Digitalno tržište stvara gotovo pa neraskidivu vezu između poslovanja i publike, jer oni za vas u eri interneta nisu samo mušterije vaših proizvoda/usluga, već vi o njima imate više podataka. Uz pomoć internet analitke vi tačno znate vašu ciljnu grupu (dob, lokaciju, pol, zanimanje…), pa prema tome znate i šta oni vole više, a šta manje. To vam pruža mogućnost da ih pratite i prilagođavate se njima.

Digitalni marketing je preporodio sva mala i srednja preduzeća, ali i pomogao novim poslovanjima. Zašto? Jednostavno, manja poslovanja ne mogu da troše finansijska sredstava kao velike kompanije, pa shodno tome na tradicionalnom tržištu njihova reklama je bila pa skoro „nevidljiva“ van granica mesta gde je njihovo poslovanje locirano.

Zato, ako krećete u novi biznis obavezno uđite na digitalni market i tako raširite svoje poslovanje. Da bi u tome uspeli trebate da uradite par koraka:

Napravite web stranicu

Web stranica je vaša firma u svetu interneta, ako je nemate, kupcima će trebati mnogo više da se povežu sa vama pošto će morati preko drugih „puteva“ da se raspituju ko ste, čime se bavite, šta nudite i zašto ste vi njihovo najbolje rešenje.

Najveća prednost web stranice u odnosu na tradicionalnu firmu jeste ta što je ona uvek dostupna. Ako vaš kupac zakuca uveče na vrata vaše firme, sigurno neće naći nikog sem možda portira, dok u digitalnom svetu on samo treba da udje na vašu web stranicu  i sazna skoro pa sve o vašem biznisu.

Sadržaj

Kada napravite web stranicu nemojte je sami popunjavati tekstom, već to bolje prepustite profesionalcu jer sav sadržaj na vašoj web adresi je ono što vaš predstavlja i reklamira kod publike. Ako se sadržaj odradi kako treba, on će vam samo doneti odličnu promociju i kredibilitet, a samim tim i veću želju publike da koristi vaše proizvode.

Budite aktivni

Ako imate vremena i finansije vam to omogućuju, obavezno napravite blog koji će pratiti vaše poslovanje. A ako ne možete blog, onda bar redovno šaljite elektonskim putem newsletter.

Jedno istraživanje Hubspota navodi da poslovanja koje pišu blog na svojim web stranicama dobijaju 55% više publike na svom sajtu, a od te publike čak 70% njih postanu redovne mušterije vaših proizvoda/usluga.

Uz pomoć newslettera vaša publika se oseća posebnom. Trebalo bi bar jedan nedeljno da pošaljete koji će sadržati relevantne vesti o vašem poslovanju. Vest može biti o nekom popusti, akciji, pa čak i ako ste zaposlili nekog novog.

Optimizacija

Džaba vam sve, kvalitetan sadržaj i lepo dizajnirana web stranica, ako nije dobro optimizovana iliti lako dostupna publici. Npr. Ako prodajete prirodnu kozmetiku i neko od publike ukuca u pretraživač Google „prirodne kreme za lice“, vi morate izaći na prvoj, eventualnojj drugoj strani dobijenih rezultata na pretraživaču. To ćete postići, ako se dobro optimizujete.

Međutim, treba da znate da ovo nije lak korak. U ovoj trci učestvuje mnogo više konkurenata nego na tradicionalnom tržištu vašeg mesta. Dokazano je da publika klikne uglavnom na prva tri ili eventualno četri sajta koje joj pretraživač ponudi, jer danas je vreme novac, a oni ne žele da ga gube. Tako da ako ste recimo na drugoj ili trećoj stranici u rezultatima pretrage budite spredni da ćete dobiti oko 95% manje publike koja će posetiti vašu internet stranicu.

I ovaj deo posla je bolje da vam obavi profesionalac, a ne vi sami. Profesionalci tačno znaju kako da uklope ključne reči u sadržaj vašeg sajta, a da one ne izgledaju napadno i iritantno.

Oglašavanje

Kad sredite sve prethodne korake vreme je da krenete da promovišete svoje poslvanje na internetu, a to je najlakše uz oglašavanje jer ćete tako dopreti do većeg broja publike.

Postoi više načina da se oglašavate na internetu, ali mi ćemo vam sad reći onaj koji je poslednjih godina pravi hit – nativno oglašavanje.

Zašto baš nativno ogašavanje? Jednostavno, zato što ovakav tip reklame publika voli. Njen izgled nije irintantan, jer se ona u potpunosti uklapa u stranicu gde se nalazi. Sastoji se od tri segmenta, od toga su dva spoljšnja i jedan unutrašnji. Spoljašnji su zanimljiva ilustracija i naslov koji budi emocije, a unutrašnji segment je sadržaj vašeg oglasa koji ako dobro kreirate imaće istu vrednost kao da ste stvorili koku koja daje zlatna jaja.

Nativni oglas se uvek nalazi na web stranici koja prati temu vašeg poslovanja, pa je tako „serviran“ vašoj ciljnoj publici.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x