Dobra i loša strana nativnog oglašavanja

by Tijana S.
Vreme čitanja: 2 minuta

Ako koristite internet ( a ako čitate ovo onda ga sigurno koristite), verovatno ste se već susreli sa nativnim oglasom. Neki od vas su ga primetili, a neki su slučajno na njemu završili. Kada ste otkrili da čitate reklamu, kako ste se osećali? Ako je bila zabavna, verovatno ste uživali. Međutim, ako je bila „dosadna“, onda verujete da ste samo izgubili dragoceno vreme.

Šta je nativni oglas?

Pre skoro deset godina ovaj tip reklame je počeo da osvaja internet tržište zapada, dok je kod naš još relativno novi pojam. Drugi naziv za ovakav tip reklame bi mogao da bude „nenametljiva“, jer se u potpunosti uklapa temom i dizajnom u internet stranicu gde se nalazi. Sastoji se iz tri dela: Zanimljive ilustracije koja privlači publiku, naslova koji budi emocije i sadržaja koji predstavlja poslovanje ili proizvod.

Dobra strana nativnog oglašavanja

Ako sva tri, gore navedena segmenta od ovakve vrste reklame, dobro uklopite, nativni oglas će se sigurno i više nego svideti publici. Širiće svest o vašem proizvodu ili kompaniji. Plus, takav oglas ima smisla i za sam brend koji reklamira, ali i za izdavača i publiku.

Navešćemo vam primer da bi lakše razumeli o čemu pričamo, ako se prvi put susrećete sa terminom – nativni oglas. Zamislite da jedna turistička agencija prodaje svoje aranžmane za letovanje u Grčkoj. Pored ilustracije koja bi bila u „bojama“ Grčke mogao bi da bude naslov „U ovim mestima srpski turisti su najbolje dočekani u Eladi, a evo i zašto“. Pored toga što ćete napisati činjenice zašto u pojedinim letovalištima više vole Srbe, nego u nekim drugim ( a svi znamo da ovakva sadržaj navede bar 90% Srba da stisne na isti ne bi li saznai više), agencija će suptilno reklamirati i svoj smeštaj ako ne u svim pomenutim letovalištima, onda bar u nekim.

Loša strana nativnog oglašavanja

Publika može da se oseća prevarenom, jer oglas ne liči na oglas već kao članak na njihovom omiljenom portalu. Npr. ako neko uzme da čita vesti vezane za zemljoradnju i posle ga nativni oglas odvede do nekog proizvođača organske hrane, čitalac može da se naljuti, jer ga navodi na trošenje i zato što je sponzorisan sadržaj „uklopljen“ kao da je sastvna slagalica omiljenog mu portala, a ne plaćena reklama.

Kako da napravite nativni oglas koji će imati samo dobru stranu?

Rešenje je da napravite što zanimljiviji treći segment iliti sadržaj. Ako je sadržaj koji publika čita interesantan, informativan i istinit, niko se neće buniti što je to plaćeni kontent. Naime, publika će sigurno više verovati brendu ako je njihov nativni oglas visokog kvaliteta.

Nikada nemojte praviti sadržaj s ciljem da prevarite svoju publiku. Takav sadržaj će kod onih koji znaju da je u pitanju nativni oglas stvoriti samo negativnu sliku vašeg brenda, dok će kod onih koji ne znaju da je u pitanju reklama stvoriti osećaj obmanutosti… Negativna slika o vašem brendu neće izbledeti ni kada napuste vaš nativni oglas, već će još dugo „živeti“.

Ako želite da budete u korak s vremenom, napravite nativnu reklamu. Minimalni iznos za njeno pokretanje je svega  deset evra, a ceo postupak je gotov u tri koraka:

  1. Registrujte se na našoj platformi www.nativemedia.rs
  2. Postavite svoj oglas koji ste napravili po našim upustvima
  3. Sačekajte da se reklama odobri
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x