Dropshipping za početnike

zarada preko interneta

Poslednjih godina mnogo je onih koji se interesuju za dropshipping. Ako se prvi put susrećete sa istim, a želite i sami pokrenuti ovakav vid biznisa, potrebno je da znate kako sve funkcioniše, koje su prednosti i mane i kakva su vam sva znanja potrebna da bi ste bili uspešni. Ako ste mislili da je samo dovoljno napraviti online prodavnicu i da će se sve samo od sebe razvijati, prevarili ste se. Ali hajde da krenemo redom.

Šta je dropshipping i kako funkcioniše?

Dropšiping je model poslovanja gde prodajete određeni proizvod (ili proizvode), a nemate lager i skladište istih. Vi kao trgovac postajete partner sa dobavljačem koji proizvodi ili skladišti robu, pakuje je i šalje direktno kupcu u ime prodavca, tačnije u vaše ime.

Kupac kreira porudžbinu u vašoj online prodavnici, vi primate istu, šaljete je i plaćate dobavljaču koji robu pakuje i šalje direktno kupcu. Razlika u ceni koju plaćate vi dobavljaču i one po kojoj prodajete proizvod je vaša zarada. Idealno rešenje ako želite da se upustite u online trgovinu, a nemate prostor za skladištenje robe.

Međutim, nije baš sve tako jednostavno i uspešnost vaše online prodavnice ne zasniva se samo na pravljenju iste i čekanju da neko nešto poruči.

Dropšiping Srbija

[crp]

U Srbiji se ovim poslom bavi nešto više od hiljadu ljudi. Neki su manje, neki više uspešni. Problem koji se javlja, kada je Srbija u pitanju, jeste taj da je online kupovina još uvek “bauk” za mnoge. Neki ili ne znaju kako funkcioniše ili se plaše mogućih prevara, gubitka novca, nekvalitetne robe.

Poslednjih godinu dana beleži se rast internet trgovine u Srbiji, pa je tako 2019. odine u odnosu na 2018 godinu, trgovina na internetu porasla za čak 32,8 %. Podaci Zavoda za statistiku pokazuju da je čak 63 % kupljenih proizvoda putem interneta u 2019. bili sportski proizvodi i odeća, zatim dobra za domaćinstvo, nameštaj i igračke 37,9 % i smeštaj za odmor 25,3 %. Ako se oslonimo na ove podatke onda možemo reći da bi dropšiping mogao mnogima postati lep izvor zarade ili dodatne zarade.

Kako krenuti sa dropšipingom?

Pre nego što se upustite u ovaj vid trgovine potreban vam je proizvod koji ćete prodavati i platforma na kojoj ćete prodavati. Pre svega toga potrebno je istražiti tržište, a osnova uspešne online prodavnice je marketing.

  • Pronađite nišu poslovanja I gledajte da je što više suzite

Prodaja velikog broja različitih proizvoda teška je za reklamiranje. Izaberite oblast koju dobro poznajete, koja se dobro kotira na tržištu. Gledajte da proizvodi budu privlačni kupcima, da su troškovi isporuke niski. Ako su troškovi slanja proizvoda niski, taj trošak možete uračunati u cenu proizvoda i kupcima ponuditi besplatno slanje. Samim tim što nudite nešto “besplatno” privućiće više korisnika.

Ako prodajte nešto čega nema u okruženju, a ima potražnje, bićete zanimljiviji kupcima. Učinite im proizvod dostupnim u svojoj online prodavnici.

Da bi ste imali uvid u potražnju nečega možete koristiti alate kao što su Google Keyword Planer i Trends. Tu možete videti pojmove koje ljudi pretražuju, a koji se odnose na vašu odabranu nišu.

  • Istražite konkurenciju

Ako se odlučite za proizvod koji je već zastupljen na određeno tržištu, obavezno istražite konkurenciju. Analizirajte tačke njihove uspešnosti, ali i to gde prave greške u poslovanju kako i vi ne bi pravili iste.

  • Pronađite dobavljača

Jedan od najvažnijih, ako ne i najvažniji, koraka jeste pronalaženje odgovornog dobavljača. Kao primalac porudžbine vi ste odgovorni za slanje poručene robe. Ako sarađujete sa dobavljačima koji su neodgovorni i ne isporučuju robu na vreme, time ugrožavate svoje poslovanje. Veoma bitna stavka kada je dropšiping u pitanju.

Većina onih koji se bave dropšipingom dobavljače pronalaze na platformama kao što su Aliexpess, Amazon, Gear Beast i druge. Kada birate dobavljača obavezno pogledajte ocene, komentare, kritike, komunikaciju sa istim kako bi videli eventualne mane koje mogu loše uticati na vaše poslovanje.

  • Napravite online prodavnicu

Online prodavnicu možete napraviti sami, na već postojećem sajtu ako ga posedujete ili pravljenjem novog, namenski za online prodavnicu.

Ako niste vični da sami napravite online prodavnicu, morate platiti stručne ljude da to urade. Jedan trošak više. U slučaju da morate praviti novi sajt, dodajte troškove hostinga, domena, web dizajnera… Ako vam budžet dozvoljava onda je to u redu, ali ako ste početnik onda su ovo preveliki troškovi.

Kao jedno od rešenja je pravljenje online prodavnice na već postojećim platformama za to. Shopify je jedna od najpoznatijih kada su u pitanju početnici. Mesečna pretplata je 29 dolara, a prva tri meseca su besplatna.

Ako ste odradili prethodne korake kako treba,imate tri meseca da “probate” poslovanje. Posle tri meseca, Shopify naplaćuje mesečno 29 dolara. Postoje i paketi koji koštaju više ali ih nećemo spominjati ovde jer ako ste početnik, sasvim je dovoljan ovaj od 29 dolara. Postoji 10 besplatnih tema koje možete koristiti i prilagoditi svom brendu, a ako vam budžet dozvoljava možete kupiti i neku novu, ako ne želite da vam online prodavnica liči na mnogobrojne već postojeće. Čak i bez znanja web developmenta možete napraviti odličnu prodavnicu za početak. Kako se biznis bude razvijao, a i vi više zarađivali, onda možete razmišljati o prvo spomenutom rešenju.

Drugo rešenje je WooCommerce. Ako imate sajt urađen u WordPress-u, WooCommerce je dodatak istom. Iako se čini kao jeftinije rešenje, zahteva određena tehnička znanja oko podešavanja i dizajna. Pa ako niste tehnički potkovani teško da ćete izaći na kraj.

dropsiping srbija

Marketing

Najbitniji segment u dropšipingu je marketing. Kada ste napravili svoju prodavnicu vreme je da je lansirate u javnost. Da bi bilo koje poslovanje raslo i razvijalo se, pa tako i dropšiping, marketing igra ključnu ulogu. Džaba vam je ako imate odlično dizajniranu prodavnicu, kvalitetne proizvode, savesnog dobavljača, ako nemate dobar marketing. Mnogo je kanala kojima možete stići do većeg broja kupaca.

  • Email marketing

Kao jedan od naboljih načina reklamiranja proizvoda pokazao se ovaj vid marketinga. Ono na šta treba obratiti pažnju jeste sam dizajn vaših mejlova i koliko često ih šaljete potencijalnim kupcima. Preko forme na vašem sajtu svarate bazu korisničkih mejlova, kojima ćete kasnije slati ponude.

  • Društvene mreže

Fejsbuk i Instagram su trenutno najpopularnije mreže za reklamiranje, što ne znači da i druge mreže, poput recimo Linkedin-a ili Tviter-a nisu dobro rešenje. Pravljenjem reklama na Fejsbuku i Instagramu možete tačno ciljati one koje bi vaš proizvod zanimao, kao i starosnu dob, lokaciju, pol, interesovanja, što zavisi od proizvoda koji plasirate.

  • SEO i Google oglašavanje

Ako je optimizacija sajta dobro urađena, vaša online prodavnica će se bolje rangirati na Google pretraživaču. Što je bolje rangirana, više ljudi će je posetiti, a time postati i potencijalni kupci. Google Ads vam omogućava da se reklamirate korisnicima koje zanima vaš proizvod ili proizvod sličan vašem.

  • Influenseri

Korišćenje vaših proizvoda od strane poznatih ličnosti pozitivno utiče na vaše poslovanje. Ljudi vole da se poistovećuju sa javnim ličnostima pa je tako ovaj vid marketinga veoma popularan, ali i skup, pa možda da sačekate malo dok ne zaradite dovoljno kako bi ga koristili.

  • Nativno oglašavanje

U poslednje vreme ovaj vid oglašavanja se pokazao kao najisplativiji. Iako su relativno novi na našem tržištu, nativni oglasi su možda i idealno rešenje. Ako na sajtu prodavnice imate i blog, oglašavanje putem sadržaja je savršen izbor za vaše proizvode. Ulaganja su mala, a rezultati odlični. Sve što treba je da imate kvalitetnu sliku svog proizvoda i dobro napisan tekst o istom. Oglasi se prikazuju na drugim velikim sajtovima iste ili slične tematike, na kojima bi ste možda morali platiti veliku sumu za postavljanje banera ili sponzorski tekst. Više o ovoj vrsto oglašavanja možete pogledati ovde.

Prednosti i mane dropšipinga

Svaki biznis ima svoje prednosti i mane, pa tako i dropšiping. Međutim, ako ste dovoljno upućeni u ovaj vid poslovanja i bez zaletanja dobro osmislite svaki korak, mane možete učiniti nevidljivim.

Prednost dropšipinga je svakako malo ulaganje. Nema ulaganja u kupovinu proizvoda, nema troškova kada je skladištenje u pitanju, ne razmišljate o slanju proizvoda i troškovima slanja. Možete poslovati bilo gde u svetu i samo vam je potrebna internet konekcija.

Mana je svakako što ne znate kakav je kvalitet proizvoda koji prodajete jer ga fizički niste nikada videliili isprobali. Da bi rešili ovaj problem mnogi ljudi koji se bave dropšipingom prvo poruče proizvod za sebe kako bi bili sigurni šta će plasirati kupcima. Još jedan problem je i nemogućnost kontrolisanja pošiljke, ali ste vi svakako odgovorni ako kasne ili uopšte ne stignu na pravu adresu.

Saveti

Pre nego što se upustite u ovaj vid poslovanja, posvetite se učenju marketinga. Bez istog teško da možete razvijati svoju online prodavnicu. Proučite psihologiju ljudi i njihove potrebe. Gledajte da proizvod rešava neki njihov problem, da ih čini srećnim kada ga kupe, da se lepo osećaju što su ga kupili. Dobro istražite nišu u kojoj želite da poslujete. Da li će to biti odeća i obuća, elektronska oprema, nameštaj, hrana za kućne ljubimce, nakit i slično, izbor je na vama.

Da bi bolje razumeli dropšiping poželjno je da vas neko, ko je iskusan u tome i ko se već dugo bavi istim, kvalitetno obuči. Nemojte žaliti uložen novac u svoje znanje. U Srbiji ima stručnih ljudi iz ove oblasti od kojih možete mnogo naučiti kada je dropšiping u pitanju.

Ne očekujte zaradu preko noći. Dropšiping zahteva, pored talenta za trgovinu, i poznavanje raznih oblasti kao što je psihologija ljudi, pisanje kvalitetnih opisa prizvoda koje je ključno kada je optimizacija u pitanju, Facebook oglašavanje, Google oglašavanje i još mnogo toga. Možda deluje kao nemoguće, ali uz malo truda možete izgraditi lep biznis.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]