Emocionalni marketing: Da li zaista deluje?

by Tijana
emocije u marketingu

Ljudi su intuitivna bića, tako da životne puteve biraju prema svojim osećajima. Ako naučite da se povežete sa emocijama svoje publike, što je zavidna veština, onda to možete da koristite za mnogo više od jednostavne prodaje. 

Naime, naučiti kako da stvorite emocijalnu vezu nije lako, tako da morate uložiti svoje vreme i trud ne bi li naučili šta je to što pokreće vašu publiku. 

Definicija emocijalnog ciljanja publike 

Emocijalno ciljanje u marketingu je praksa proučavanja kako se vaša publika ponaša, zašto reaguje na određene načine i  razumevanje kako njihovo emocionalno stanje utiče na njihove odluke. Marketinški stručnjaci koji koriste emocionalno ciljanje mogu dizajnirati oglas koji podstiče gledaoca da dovrši željnu radnu. 

Click Here To Join Native Media

Drugim rečima, ako se oslanjate na emocije svoje ciljne grupe, veća je verovatnoća da će vam dati željne informacije, obaviti kupovinu ili na neki drugi način dovršiti akciju koja se rezultira konverzijom. Istraživanja su dokazala da emocionalan marketing povećava konverziju za 31%, što je 15% više od racionalnog marketinga, koji povećava konverziju samo 16%. I ne samo to, generisanje emocionalnog odgovora znači da je vaša kampanja zapamćena, pa će verovatno da privuče pažnju i tako stvori imidž vaše marke u očima potrošača. 

Da li emocionalno ciljanje deluje? 

Kratak i jednostavan odgovor na ovo pitanje je DA, emocionalno ciljanje zaista deluje. 

Stotine, ako ne i hiljade, oglašivača se takmiče za pažnju publike. Emocionalno ciljanje omogućava vam da se izdvojite od standardnih oglasa konkurencije, ali i da pronađete kreativne elemente na koje će se publika „upecati“. 

Emocionalno ciljanje pre svega funkcioniše jer koristi BEM pristup (Behavior, Emotions, Moments). Ovaj pristup pomaže trgovcima da se usredsrede na sledeće tri faze: 

  • Ponašanje (Behavior) – Tačka u kojoj potrošači pokazuju interesovanje ili se počinju ponašati na određen načink koji ukazuje da su zainteresovani za vaš proizvod. 
  • Emocije (Emotions) – Ovo područje meri opšte raspoloženje potrošača. Danas su mnoge zemlje širom sveta zatvorene zbg globalne zdravstvene krize. Prodavci na tržištu mogu to da iskoriste u svoju korist, tj. svojih proizvoda. 
  • Trenuci (Moments) – Trenutkom se može smatrati onaj koji je okidač koji pokreće čitav proces kupovine. Da sli su vaši oglasi izloženi na pravim mestima? Da li potrošač dolazi kod vas kada je emocionalno ranjiv? Ovo su samo neka od pitanja koje su bitne za posebne trenutke u marketingu. 

Kako da optimizujete emocije 

Postoji mnogo očiglednih i onih koji i nisu baš očigledni elementi koji utiču na performanse vaše emotivne kampanje. Da biste postigli najbolje rezultate tokom optimizacije zapamtite sledeće: 

1. Napravite kampanju koja je usredsređena na kupca 

Emotivna kampanja treba da se fokusira na kupca, a ne na proizvod koji se promoviše. Umesto da razgovarate o vašem brendu, istaknite kako će ovaj proizvod poboljšati  život vaše publike i zbog čega im je neophodan. 

emocije u marketingu

2. Pokažite kako funkcioniše 

Nemojte prikazivate proizvode, osim ako nije šminka, odeća, telefon itd. Pokažite rezultate koje ovaj proizvod može da pruži potrošačima. 

kako da koristite emocije u marketingu

3.  Prilikom testiranja kampanje usredsredite se na velike ciljeve 

Važno je da shvatite koji elementi snažno utiču na odluku potrošača, a koje su karakteristike sekundarne. Najbolji način da to postignete je sprovođenje testiranja. Međutim, treba da ga započnete ciljanjem na veliko. Nakon što pronađete kombinaciju koja dobro funkcioniše, možete započeti testiranje manjih elemenata u vašim oglasima. Više o testiranju pročitajte OVDE

Emocije na koje treba da se fokusirate 

Postoji na desetine različitih emocija, a ove su one koje kao okidač deluju na ljudsku psihu: 

  • Radost  

Primer: Ovaj automobil vam definitivno olakšava život i omogućava vam da uživate u svakom trenutku sa svojom porodicom! 

  • Tuga 

Primer: Uklanjamo vam bol, čak i onaj najbolniji 

  • Strah 

Primer:  Zaštiti svoje telo od bolesti nije šala. Zato, isprobajte najbolju aplikaciju za fitnes koja će vam pomoći da ostanete zdravi i pravi! 

  • Ljutnja 

Primer: Niste dobili pomoć od države? Istražite dostupnu finansijsku pomoć! 

  • Nostalgija 

Primer: Nedostaju vam prijatelji koji su otišli iz zemlje? Ova aplikacija će vam pomoći da budete stalno u kontaktu. 

Šta treba da znate pre nego što kreirate oglas 

Treba napomenuti da su potrošači generalno trenutno veoma emotivni zbog aktuelne situacije izazvanom virusom COVID-19. Ovaj je globalni izazov koji će nesumnjivo uticati na sve nas, tako da je važno znati šta možete učiniti i šta trebate izbeći po svaku cenu. 

Neka vaši oglasi budu sveži i ažurirani 

Održavanje oglasa svežim i ažuriranim ključno je za uspeh vaše marketinške kampanje. Stvari se u sadašnjem svetu menjaju jako brzim tempom, zato vodite računa da i vaš oglas bude redovno ažuriran. Tako ćete oglasom podstaći publiku na konverziju. 

Click Here To Join Native Media

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.