Evo kako da se u tvom smeštaju ovog leta traži krevet više

by Tijana S.
Vreme čitanja: 6 minuta
reklama za letnji aranzaman

Ako ste vlasnik smeštaja za turiste ili ste turistička agencija, onda vam je sezona „trka pacova“ počela! Ko će prvi da pridobije turiste koji i pored svih mera od leta ne odustaju! Bilo da vam je smeštaj u majčici Srbiji, Grčkoj, Turskoj, Crnoj Gori ili Albaniji (ili radite neku od pomenutih destinacija ili slične njima), jedno je isto – svi žele da im ova sezona uspe! Što je i normalno, jer prošla godina vam nije bila ni malo laka.

Turista nema puno, bar ne kao prethodnih godina, pogotvo onih koji će recimo krenuti put Grčke uprkos svim stavkama koje Heleni traže prilikom ulaska u najjužniju balkansku zemlju (još samo DNK nisu stavili na spisak obavezne dokumentacije). Svako od vas pokušava da napravi strategiju kako da napuni svoje objekte, neki su mnogo skeptični, ali nemojte bit. U ovom tekstu otkrićemo vam strategiju kako da stignete do turiste više!

Pre nego što krenemo sa dobrom strategijom, osvrnućemo se na onu tzv. standardnu da ne kažemo lošu.

Standardna strategija prosečnog vlasnika apartmana ili agencije

Postavljanje slika mesta (kod većine vlasnika iz istog mesta slike su iste, baš kao i na sajtovima agencija) i smeštajnog objekta. Pozvaćete svoju publiku da vam pošalje slike sa prošlogodišnjeg letovanja sa vama ili u vašem smeštaju. Stavićete kratke i već tipične marketinške tekstove koji liče kao jaje jajetu u opisu samog smeštaja i mesta šta se sve može videti i posetiti tokom odmora… I onda se većina izgubi u moru riba…

Znate li da  prosečni potrošač, ne primećuje sadržaj koji je standardan, tj jednak mnogim drugima. Recimo banere, pa tako i iste objave na društvenim mrežama… Mora da bude baš zainteresovan za recimo putovanje tu i tu, pa onda možda baci oko na vaš smeštaj. Ok, to je dobro? Ali šta ćete recimo sa onima koji npr. kažu „Ja bih u Grčku ili Albaniju“, ali još nisu odabrali mesto? Da li njih kao potencijalne korisnike vaših usluga treba da izgubite?

Igraj na drugu loptu – po čemu ste jedinstveni

Turizam kao industrija je bogat pričama: raznim anegdotama, doživljajima koji se pamte ceo život, fascinantinim kulturnim manifestacijama, načinu života, učenju, avanturi… Iskoristite to. Odmah da podvučemo crtu, od vas se ne očekuje da napišete roman koji će postati bestseler, jer prosto nije svaki vlasnik apartmana ili agencije pisac (ili obrnuto), ali možete koristiti priču.

Lično ja znam vlasnike smeštajnog objekta na Halkidikiju koji imaju fantastičan početak priče da pridobiju srce svakog turiste:

„Voleli bi da nas posetite da vam pomognemo da provedete GODIŠNJI ODMOR IZ SNOVA. Naš moto je Faros, Parthenon i Kalina je mesto gde su naši gosti najbolji prijalteji.“

Zapamtite, ljudi ne kupuju robu i usluge, oni kupuju priče i magiju koju ta roba i usluge nose sa sobom.

Pričanje priče

Kako je sve počelo

Znamo, znamo, mnogi se ne osećaju lagodno da deo svoje životne priče prenesu drugom. Koliko god to bila poslovna priča, ona je u neku ruku i lična. Međutim, savetujemo vam da tu barijeru sklonite, bacite, uništite… Otvorite se kao kada pričate sa svojim prijateljem i recite zašto ste uopšte ušli u ovaj posao. Koja je strast koja vas pokreće? Pokazivanje jedinstvenosti je ključno.

Hajde da uzmemo za primer Paraliju. Treba da navedete nekog da dođe kod vas. Ruku na srce mlađu publiku ćete lako navesti u svoj smeštaj, ali šta sada kada je u Grčkoj policijski čas, noćni život nije kao pre pandemije i to je činjenica. Vi treba da privučete opet nekog da dođe baš tu, a ne u neko drugo mesto koje da je sezona živa kao lane, ne bi mu bilo ni malo primamljivo.

Onda trebate da kroz svoju priču naterate prosečnog turistu koji letuje u Paraliji da i ove godine dođe baš kod vas. Igrajte na emocije, na nostalgiju, na bilo šta što će ga dirnuti u srce. Ispričajte kako ste se tu zaljubili, upoznali druga za ceo život, kako ste kupili stan jer je ovo letovalište prvo u koje ste došli sa svojim roditeljima kojih više nema, ispričajte svoju priču onakvu kakva jeste, jer sigurno će se mnogi identifikovati sa njom. A to je prvi korak prosećnog turiste da izabere Praliju za svoj letnji odmor u ovo ludo vreme.

Niste jedini koji pričate svoju priču – to uvek imajte na umu

Vaša priča može brzo postati viralna. To morate znati. Jednostavno, ako se svidi nekom turisti on će je podeliti sa svojim prijateljima, a i šire. Samim tim vaš smeštaj ili agencija počinju novu gradnju brenda.

Mnogi turisti će se indetifikovati sa vama, pa će na vašu dodati svoju priču. Sve to može od vas napraviti ikonu interneta, da ljudi i narednih godina pričaju o vašoj priči i žele baš kod vas da letuju, jer vi više niste anonimus vi ste taj i taj koji je tu i tu doživeo neverovatno iskustvo o kojem mašta ili su doživeli isto, mnogi turisti vaše ili druge generacije.

Priče koje su vas dirnule – svesno ili nesvesno

Albanija nije ono što mislite

Sada nećemo uzeti za primer Grčku, već Albaniju. Naime, mnogi naši turisti su prošle godine, kada je Grčka bila zatvorena za građane Republike Srbije, rešile da odu u Albaniju. Mnogi su se dvoumili prilikom izbora, a verujemo da baš tima koji nisu bili sigurni da li da krenu ili ne pomogla jedna priča, koja je po mom ličnom mišljenju jedna od najboljih reklama za Albaniju kao letnju turističku destinaciju.

Naime, sprska glumica Zlata Numanagić, je pričala kako je jedne godine otišla u Albaniju sa prijateljicom. Bilo je slučajno, ako se dobro sećam. Uglavnom prijateljici i njoj se toliko svidelo ne samo mesto, već i gostoprimstvo meštana u jednom primorskom gradiću, da su rešile da zakupe restoran i počnu na taj način da se bave ugostiteljstvom. Ono što je bilo još upečatljivo u toj priči je da je gospođa Zlata Albancima služila sprska jela.

Uglavnom ovo je priča koja je identična, priča koja je lična, priča koja je probudila radoznalost, jer većina nas je imala ili ima predrasude prema Albancima i Albaniji.

Mokra Gora – od sela koje izumire do jedne od najlepših srpskih turističkih destinacija

Kao neko čiji su koreni tu u blizini ovog planinskog sela, znam dosta priči. Priči koje mogu biti ispričane i svakog turistu kupiti, ali ajde osvrnuću se na jednu, jednu koja je većini poznata, što zbog medija, što zbog naših glumaca. Priča o ispunjenju sna i ljubavi ka zavičaju.

Ne neću pričati o Mećavniku koji je priča sam po sebi, već idemo na priču običnih meštana i onih kojima je ovo selo zavičaj.

Mokra Gora nekada samo pogranično selo, koje je krenulo da izumire (kao i većina srpskih sela uostalom). Mnogi su otišli u grad za boljim životom, neki su otišli pa se vratili, ali ono što je ostalo to su prijateljstva i rodbinske veze među tim u gradu i onima u selu. Upravo zahvaljujući toj čvrstoj sponi se Mokra Gora opet rodila. Skup prijatelja i rođaka je krenuo sam da proba da oživi selo, njih osmorica, baš kao Šarganska osmica. Kako su rasli uz priče Kremanskog proročanstva, kao i većina iz tog kraja, svi su prepričavali da će se pruga jednog dana ponovo obnoviti. Osmorica prijatelja i rođaka su isto tako jednog dana rekli: „A zašto se ne bi obnovila sada, zašto mi ne pokušamo da to ostvarimo“. To je početak jedne uspešne priče gde je spoj ljubavi prema zavičaju spasilo selo koje izumire i od njega napravilo jedno od najlepših turističkih destinacije Srbije. Mnogi turisti su fascinirani ovom pričom i pre nego što je Emir Kusturica došao na Mokru Goru, oni su već obišli tu vazdušnu banju zahvaljući priči koju su čuli.

OK to je priča, ali šta ću ja kao vlasnik smeštaja ili agencije da radim sa tom pričom?

Sada je većina vas zbunjena, pogotovo ako nemate veze sa marketingom, kakve veze imaju ove priče sa oglašavanjem. VELIKE!

Napomenuli smo vam u tekstu da publika ne reaguje na tipične reklame, banere i slično. Čovekov mozak je naučio da to preskače i da tome ne poklanja pažnju. Zato su se marketari potrudili kako da se za neki proizvod ili uslugu ipak čuje. Kroz priču! Pripovedanje priče u marketingu se zove nativni oglas.

Gore dve pomenute priče su nativni oglas. Jedna za Albaniju, druga za Mokru Goru. Vi ste saznali njihove priče, većina je posle čitanja istih poželela da vidi kako to albansko primorje izgleda ili kakva je ta Mokra Gora. Vi više nećete imati predrasude prema albankom primorju kada vam neko preporuči da letujete tamo, već ćete prelistati zainteresovano katalog i pogledati ponudu. Ako pak rešite da posetite neko srpsko selo, onda ćete sigurno imati na umu Mokru Goru, jer znate priču kako je selo zaživelo, dok o drugom ne znate mnogo.

E sada zamislite vašu priču, o mestu ili smeštaju ili kako ste krenuli da se bavite turizmom uopšte… isto takvu koja će probuditi radoznalost. Onda na kraju priče stavite link ka svom smeštaju ili agenciji, da bi publika mogla lakše da ga istraži, da vidi to što je nekom promenilo život… Publika će i reagovati i verovatno baš kod vas bukirati smeštaj, jer vi više niste samo turistički radnik vi ste neko sa pričom koju oni znaju.

Kako do sada nisam primetio ovakve oglase?

Takvih oglasa ima, ali niste primetili da su oglasi, pošto najmanje liče na oglase, pa ih baš zbog toga publika voli.

Ovakvi oglasi se postavljaju na platformama za nativno oglašavanje. Zašto baš tamo? Zato što stižu do relevante publike i zato što se izlažu tamo gde priče i treba da budu – na portalima i blogovima. Tu ulazi publika koja želi nešto da pročita i sazna, a ne recimo kao na društvenim mrežama gde ima svakakve publike ( od onih koji čitaju do onih koji samo lajkuju, a kako vi da znate da li će baš oni što vole da čitaju videti vaš oglas). Zato je platforma za nativno oglašavanje uvek bolji izbor. Ako želiš da saznaš više o ovom vidu reklamne kampanje, onda pritisni OVDE.

5 1 глас
Article Rating
Претплати се
Обавести о
guest
0 Comments
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, молимо вас да пошаљете коментар.x
()
x