Evo šta treba da znate o potrošačima da bi oni postali vaši kupci

by Tijana S.
Vreme čitanja: 4 minuta
marketing kampanja

Saosećanje je tzv. vrsta međuljudske veštine koju pojedinac stiče zbog prijatelja ili porodice. Dobri marketari znaju kako da to iskoriste u svrhu kreiranja oglasa u formi sadržaja ili nativnog oglasa. Naime, ako znate šta muči vašu publiku i razumete njihovu bol, to vam može dati ogromnu prednost u odnosu na konkurenciju. 

Takođe, najbolji način da pokažete da vam je stalo da publike je da razumete i saosećate se sa njihovim problemima. Kada to učinite, vi ste sigurno na dobitku. Publika voli da zna da je vama stalo do njih. Zbog toga obavezno uradite istraživanje ciljne grupe da bi znali šta je ono što ih muči. 

Ako uradite pomenuto istraživanje ne samo da će vam ono dati jasnu sliku vaše ciljne grupe, već će te znati i tačan pristup koji treba da primenite ne bi li „zaveli“ vaše potencijalne kupce.  

Zašto oglašavanje putem sadržaja treba da koristi „bol“ svoje publike? 

Svi korisnici koji vide vaš oglas su potencijalni kupci. Gore smo naveli da ako želite da kreirate primamljiv oglas, onda morate da razumete muke i izazove sa kojim se suočava publika. 

Ako se potencijalni kupci mogu emotivno povezati sa vašim oglasom, to će privući njihovu pažnju i hteće da ga otvore, pre svega zbog radoznalosti. U većini slučajeva, to znači veći prometa, veći CTR i povećana konverzije, a to sve treba da da vašoj kampanji značajni podsticaj za performans. 

Vrste problema sa kojim se suočava publika 

Uprkos činjenici da je svaki potrošač jedinstven, većina se suočava sa sličnim izazovima koji direktno utiču na njihov način interakcije sa vašim oglasom. Ispitujući ove izazove, moći ćete da tačno odredite koji je najbolji pristup da im prikažete svoju uslugu ili proizvod kao rešenje njihovih problema. 

problem

Finansijski problem 

Najčešći izazovi sa kojima se susreću potrošači su finansijski problemi. To ne znači da nemaju redovne prihode, već da imaju ograničen budžet za kupovinu novih proizvoda ili usluga, tako da moraju da paze koliko troše. Upravo zbog toga vi morate svoj proizvod ili uslugu napraviti tako da se cena iste uklapa u sumu koju potrošači mogu da potroše na to. 

Pogodnost 

Većina kupaca želi da nađe pogodno rešenje za svoj problem. Na primer, zauzeti ljudi koji žele belje zube verovatno nemaju vremena da idu kod stomatologa, ali su zbog toga i više nego spremni za kupovinu olovki za izbeljivanje zuba. 

Funkcionalnost i praktičnost 

Pored toga što je neki proizvod, odnosno usluga, zgodan ili jednostavan za upotrebu, potrošači takođe žele da imaju sve funkcije koje se nalaze u reklami. Tako da ako prodajete npr. neku video igricu, budite sigurni da je grafika i njene funkcije iste kao što su prikazane u oglasu. 

Dizajn i izgled 

Ljudi su vizuelna stvorenja. Naime, čovek unosi mnogo informacija samim posmatranjem, a to znači da proizvod ili usluga koju nudite takođe mora da ispunjava estetske zahteve. Uz to, potrošači vole inovacije i napredak, tako da uvek možete biti kreativni i pokušati promovisati različite proizvode za koje smatrate da privlače pažnju. 

Kontrola 

Većina ljudi želi da oseti da imaju kontrolu nad nečim, a najlakši način da to im pružite je promocija proizvoda koji su jednostavni za upotrebu i razumevanje.  

Kako da razumete šta potrošače „muči“? 

marketing kampanja

Neophodno je da uložite vreme u njihovo istraživanje. Da biste prepoznali najveće probleme sa kojim se suočava vaša publika. Pogledajte na šta treba da obratite posebnu pažnju: 

Proverite brojeve i statistiku 

Koristite stranice kao što su Statista i Google Trends ne bi li saznali šta sve utiče na vašu publiku. To vam može biti polazna tačka u istraživanju, tj. da identifikujete trendove koji oblikuju poznata poslovanja. Takođe, možete uočiti i druge „muke“ vaše publike koje vam mogu omogućiti da razvijete bolji pristup.  

Razumevanje i mapiranje potrošača 

Zatim treba da pokušate da secirate postupak kupovine potrošača što je više moguće. Naime, ako identifikujete ključne trenutke u procesu donošenja odluke kupca, moći ćete da u svom oglasu dostavite personalizovane poruke koje adresiraju specifične tačke „muke“ potrošača u kritičnim fazama. To će poboljšati vaše šanse za pretvaranje posetilaca u kupca. 

Forumi, blogovi, društvene mreže i slične internet stranice 

Da biste otkrili šta muči vašu publiku, treba da pratite blogove, društvene mreže, forume i slične internet strane koje potrošači koriste. Naime, oni najčešće se tu žale, tako da tu možete sigurno saznati šta muči vašu publiku. Da biste im se još više primakli, predlažemo da koristite tačan izraz (ako je univerzalan za više potrošača) sa kojim oni opisuju svoj problem. Dakle, treba da govorite jezikom ciljne publike. 

Negativne kritike konkurenata 

I na kraju, pogledajte negativne kritike konkurenata. Saznajte za šta su kritikovani i po svaku cenu izbegavajte te greške. Pored toga, fokusirajte se da ubacite te detalje u svoje oglase i podsetite potrošače da proizvod ili usluga koji promovišete nema tih nedostataka. 

Jednom kad naučite kako da prepoznate probleme publike, vaša internet kampanja će sigurno donositi dugoročan uspeh.  

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x