FACEBOOK oglašavanje vs NATIVNO oglašavanje: Evo šta dugoročno daje bolje rezultate

by Tijana
Vreme čitanja: 6 minuta

Ako ste se ikada zapitali da li je nativno oglašavanje isto što i oglašavanje na Facebooku, onda ste na pravom mestu. Ukratko rečeno nije, niti je princip isti, iako mnogi misle da jeste.

nativni oglasi vs facebook oglasi

Kako oglasne kampanje na Facebooku, pogotovo one kojima je za cilj da im potrošači pošalju poruke, ne rade kao nekada zbog novog zakona EU, mnogi poslodavci su svoje oglašavanje prebacili na druge oglasne platfome. Ne samo da im daje širi prostor izlaganja oglasa, već i bolje rezultate, pre svega jer EU zakon koji „koči“ oglašavanje na najpopularnoj društvenoj mreži, ne obuhvata zasebnu oglasnu platformu.

Po čemu se Facebook oglasi razlikuju od nativnih oglasa?

Kada se pravilno koristi, nativni oglasi daju bolje rezultate od reklama na Facebook-u. Ključ uspeha nativnih oglasa je taj što ih čini sadržaj koji je relevantan i edukativan.

Kao rezultat njihovog fokusa na korisničko iskustvo i kvalitetan sadržaj, oni su rešenje za svu onu publiku koja je nesvesno naučila da ignoriše internet reklame. Pošto su personalizovaniji i relevantniji u kontekstu, oni stižu do većeg broja publike i imaju veći kredibilitet od drugih vrsta oglasa.

Po statistici, nativni oglasi generišu 60% više angažmana od Facebook oglasa, jer su jednostavni za upotrebu i publika ih ne ignoriše. Oni se stapaju sa sadržajem koji korisnici interneta rado gledaju.

Format

Iako niste ograničeni na broj reči koje možete da koristite u Facebook oglasima u feed-u, tipičan nativni oglas sadrži naslov od 50 do 80 znakova bez prostora za dodatni tekst. Pored toga ima i ilustraciju.

Troškovi

Nije tajna da Facebook oglasi nisu najjeftinija opcija za oglašavanje. Prosečan CPC na Fejsbuku za područje Balkna kreće se od 3 pa sve do 20 centi.

Nativni oglasi su pristupačniji. Prosečan CPC se kreće od 2.5 do 3 centa, u zavisnosti od države, tipa uređaja, jezika i drugih opcija ciljanja.

Na Facebook se plaća oglas po vremenu (danima) koliko je izložena reklama, dok se nativni oglas plaća po kliku iliti samo kada neko klikne na vašu reklamu, a ne za samu vidljivost oglasa. Takođe, treba da napomenemo da nativne platforme pružaju mogućnost plaćanja po danu, baš kao i Facebook, na Native Media platformi minimalni budžet po danu je 1 evro.

Algoritmi

Nativno oglašavanje ne zavisi od algoritma, kao što je to slučaj sa Facebook oglasima. Drugo, dok za Facebook oglas morate pratiti određena pravila ne bi li vam odobrili oglas, kod nativnog oglašavanja je to lakše. Naime, nativne platforme imaju razumnija pravila

Dostignuća kampanje

Milioni ljudi širom sveta su korisnici Fejsbuka. Milioni ljudi širom sveta čitaju informativne sajtove i blogove. U većini slučajeva, to su isti ljudi. Ali način na koji ih nalazite na ovim kanalima su različiti.

Facebook oglasi su poznati po naprednim opcijama targetovanja kojima oglašivači mogu da pristupe. Zbog toga je običaj da se određena publika cilja na osnovu svojih interesovanja, demografije, veza i/ili ponašanja. Primenom više filtera sužavate doseg i ciljate samo publiku koja će najverovatnije konvertovati.

Nativni oglasi su mnogo efikasniji kada želite da obuhvatite celo tržište iliti  širu gegorafsku lokaciju i/ili ciljanje publike po uređajima koje koristi. Naravno, nativni oglas se ne prikazuje svima, već samo onima kojima je relevantan. Ono što nativnom oglasu daje pozamašnu prednost u odnosu na Facebook oglas je to da se oni ne oslanjaju na algoritme koji ograničava vaše mogućnosti.

Rezultati

Moramo priznati da Facebook isporučuje rezultate brže od nativnih platformi za oglase. Naime, nativnim oglasima je potrebno duže vreme kako bi dostigli uspeh.

To je pre svega zbog toga zato što je potrebno vreme da se kreiraju efikasne nativne reklamne kampanje. Kada dodelite budžet za Facebook oglase, vaš novac se troši samo na jednu platformu. Ali kada se nativno oglašavate, vaš budžet se distribuira na hiljade lokacija na kojima se prikazuju vaši oglasi.

Međutim, nativni oglasi daju bolje rezultate na duže staza od Facebook oglasa. To možete i sami testirati, probajte jednu te istu objavu da reklamirate na duže staze i jednu na platformi za nativno oglašavanje. Računica je uvek ista, nativni oglasi su uspešniji.

Kako preusmeriti Facebook oglase za nativne

Facebook i platforme za nativno oglašavanje su potpuno različiti kanali sa nekoliko sličnosti. Upravo te sličnosti znatno olakšavaju kopiranje Facebook kampanja na platformu za nativno oglašavanje.

Sponzorisan sadržaj na Facebook je koristan ali vremenom preformans se uglavnom pogoršava. Pre svega jer publika retko kada deli sponzorisani sadržaj po svojim profilima na Facebooku. Dok se nativno oglašavanje prikazuje na portalima i blogovima, izgleda kao sastavni njihov deo i uglavnom imaju edukativan sadržaj, baš zbog toga ga publika rado deli.

U daljem tekstu ćemo vam objasniti kako da svoj Facebook oglas prilagodite nativnom.

Odaberite kampanju

Kada odlučite da preusmerite neki deo svog budžeta ili u potpunosti pređete na nativno oglašavanje, moraćete da pronađete načine da izvučete najviše iz svog iskustva sa Facebook oglašavanjem. Već imate priličan broj sredstava koja bi mogla da budu korisna za vaše buduće kampanje, pa zašto onda da krećete ispočetka?

Kada izaberete jednu ili nekoliko kampanja koje želite da ponovo koristite u nativnom oglašavanju, obavezno izaberite one sa najvećim potencijalom. Važno je da uzmete u obzir podatke o performansama kampanje, ali to nije dovoljno. Morate srediti landing stranicu, a više o tome kako da je napravite bez premca pročitajte OVDE.

Prilagodite postavke kampanje

Pre nego što se pokrenete, moraćete da prođete kroz proces podešavanja kampanje kao da ih nikada ranije niste pokrenuli. Iako neka podešavanja mogu da funkcionišu slično na Facebooku i nativnom oglašavanju, i dalje ćete morati da preurediti podešavanja prilikom premeštanja kampanja na novu platformu.

Ciljanje

Kao što je navedeno, nativni oglasi bolje funkcioniše sa širim postavkama ciljanja. I ovde ćete uvideti da je dobrodošlo to što imate iskustvo koje ste stekli dok ste vodili svoje Facebook kampanje – pregledom izveštaja o performansama, steći ćete uvid u performanse ove ili neke druge landing stranice za određene lokacije i uređaje.

Kada definišete opcije ciljanja na nativnoj oglasnoj platformi, sledite ove savete:

  • Podesite ciljanje lokacije i uređaja. Što šire počnete, više uvida dobijate.
  • Podelite kampanje po uređaju – ovo nije samo jeftiniji već i efektivniji način optimizacije kampanja za različito ponašanje korisnika.
  • Pratite rane signale koji bi mogli da vam pomognu da bolje razumete performanse kampanja. Pre nego što dobijete dovoljno istorijskih podataka o CTR-u i stopama konverzije, proverite da li u Google Analitici ima metrika ponašanja korisnika, kao što su vreme na stranici, brzine odskoka i dubina pomeranja. 
  • Nakon 1-2 dana aktivnih kampanja, možete početi da isključujete oglase ili kampanje koji ne donose željne rezultate.

Licitiranje

Poput Facebooka, platforme za nativno oglašavanje rade po sistemu licitacije, što bolje ponude date to više publike dobijate.

Obično se preporučuje pokretanje više kampanja sa različitim ponudama kako biste imali što bolji uvid. Kako dobijate prve podatke, možete početi optimizovati ponude u skladu sa rezultatima. Tu su i naši menadžeri koji vam u tome mogu pomoći.

Naslovi

Naslov je najači filter u nativnom oglašavanju. Na primer, ako nekog ne zanima tema o venama, on sigurno neće kliknuti na oglas kojem je glavna tema vene. Tako da uz nativni oglas sigurno dobijate relevantnu publiku i samo za njih i placate oglašavanje ( ako uzmemo u obzir da se ne plaća vidljivost oglasa već samo kada neko klikne na njega).

U nativnom oglašavanju vaš će naslov biti jedino mesto na kojem možete opisati svoju ponudu i konkretne prednosti – sve u 50-80 znakova. Kako učiniti da vaši Facebook opisi odgovaraju tim zahtevima?

Evo nekoliko saveta za vas:

  • Pokušajte svoje najbolje preformanse u Facebook oglašavanju da prebacite u slične nativne oglase.
  • Fokusirajte se na benefite koje će vaši kupci imati ako kupuju od vas.
  • Ako je moguće, pomenite činjenice, brojeve ili cene.
  • Budite precizni. Kopija originalnog oglasa je prilika da filtrirate nebitnu publiku.
  • Postoji li nešto posebno što bi moglo primamiti korisnike da kliknu? Privucite njihovu pažnju, ali imajte na umu da morate na iskreni način privući publiku, a ne lažima.

Više o tome kako se kreira idealan naslov, pročitajte OVDE.

Ilustracije

Ako želite koristiti svoje Facebook slike u nativnim oglasnim kampanjama, dobro razmislite. Svi oni dobro oblikovani dizajni s tekstovima ili infografikama mogli bi biti manje učinkoviti ako su sastavni deo nativnog oglasa. Imajući ovo u vidu, preporučujemo da se pridržavate ovih procedura prilikom izbora ili kreiranja ilustracija za buduće kampanje za oglase:

  • Koristite neobrađene, ali visokokvalitetne slike. Publika na sajtu vesti retko dobro doživljava grafičke slike.
  • Izbegavajte fotografije akcija koje nisu vezane za vašu ponudu.
  • Uverite se da je objekat na slici centriran. Slike se mogu drugačije iseći da bi se uklopile u pozicije.

Više o tome kako da izaberete pravu fotografiju za svoj oglas, pročitajte OVDE.

Praćenje

Kada započnete pristup pokretanju mreže (suprotno hiper-targetingu), uspeh kampanje će odrediti koliko dobro možete da protumačite podatke o performansama i optimizujete svoje kampanje na osnovu tih uvida. Da biste bili sigurni da će pouzdani izveštaji biti pribavljeni, od ključnog je značaja da podesite prilagođeno rešenje za izveštavanje i analitiku.

Vreme je za akciju

Sada kada ste saznali sve prednosti nativnog oglašavanja, je vreme da se prebacite ili bar pokušate kreiranje nativne kampanje. Native Media je najpopularnija oglasna platforma u regionu, a na nju se možete registrovati klikom OVDE. U slučaju da imate neko pitanje ili vam neki korak nije jasan, slobodno kontaktirajte čet podršku koja se nalazi u donjem desnom uglu.

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.