Harizma i marketing: Kako da ih spojite?

by Tijana
harizma i marketing

Niko ne razmišlja o harizmi dok priprema marketing kampanju ne bi li pokušao da poveća prodaju proizvoda ili usluge, a to nije dobro. Harizma u marketing može pomoći svakome da napravi veoma uspešnu marketing kampanju. 

Šta je harizma? 

Svaki brend je priča za sebe, baš kao i svako manje ili veće poslovanje. Svako ima neku reputaciju kod publike, bilo manje ili veće grupe. Reputaciju određuje uspeh definisanja, razvoja i plasman brenda ili poslovanja. Svuda oko nas ima dosta uspešnih biznisa. Međutim, ono što ih razlikuje jedno od drugih je harizma. 

Harizmatična osoba je ona koja privlači, inspiriše i očarava druge ljude. Sada ovo treba da prebacite na svoju kampanju. To znači da vaš oglas mora da privuče, inspiriše i očara publiku ili drugačije rečeno da ostavi konkurenciju u senci. 

Click Here To Join Native Media

Koje osobine imaju harizmatične osobe? 

Osnova harizme je posedovanje specifičnih osobina i sposobnosti ličnosti. Iako posedovanje istih ne znači da ste 100% harizmatični, iste su neophodne da bi postali. 

Samopouzdanje 

Prema Forbes-u, većina harizmatičnih ljudi ima visok nivo samopouzdanja. Oni vole sebe, osećaju se dobro u svojoj koži i čak nadahnjuju samopouzdanje drugima. Znaju svoju vrednost i nikada ne pokušavaju da budu nešto što nisu. 

Radost 

Ne možemo poreći da jedna od najprimamljivijih osobina koju imaju harizmatične osobe je iskra života – radost. Oni su strastveni i žive svoj život sa radošću. U stanju su da ubede druge da se pridruže njihovoj stvari kroz veliku strast. 

Saosećanje 

Prema Inc.-u, većina harizmatičnih ljudi je saosećajno. Dotiču ih problemi drugih tj. osećaju empatiju. Ovo je jedna od tajni kako se harizmatični ljudi povezuju lako sa drugima. Jednostavno, čine da njihova publika oseća empatiju sa njima. 

Dobro izražavaju emocije 

Svako može izraziti ljutnju ili sreću, ali šta je sa suptilnim nijansama emocija? Harizmatični pojedinci mogu izraziti čitav spektar ljudskih emocija i to veoma dobro rade. 

Oštroumnost 

Svaki pojedinac sa harizmom je oštrouman, tj. dele brze savete i imaju sposobnost da se prilagode suptilnim promenama u raznim situacijama, navodi CNBC. To im omogućava da kažu šta treba u pravom trenutku i tako utiču na druge.  

Sve gore navedene karakteristike i sposobnosti važe podjednako i za organizacije, brendove, pa čak i marketinške kampanje. Svi oni koji su na čelu navedenih moraju razmišljati kao njihova publika, ne bi to saznanje iskoristili u svojoj harizmi i  tako ih osvojili.  

Kako da postanete šarmantni tj. kako da „otključate“ harizmu?  

harizma u marketingu

Sada kada znate osobine koje pomažu u definisanju harizmatične osobe, kao i brendova, ali i uspešnih marketinških kampanja, postavlja se pitanje kako da „otključamo“ svoju harizmu?  

Aktivnim slušanjem 

Veština istinskog obraćanja pažnje na to šta neko drugi govori ili čini je ono što imaju harizmatične osobe.  

Kako da pokažete da aktivno slušate nekog? Komunicirate kroz govor tela i izražava se kontakt očima.  

Brendovi i marketinški timovi kompanija mogu iskoristiti ovaj trik. Samo treba da usmerite snage da čujete svoju publiku. U današnje vreme to nije teško, jer imamo društvene mreže. 

Jedna od dobiti aktivnog slušanja potrošača ili klijenata je ta što će vam npr. pomoći da otkrijete priču o uspehu (uz pomoć vašeg brenda ili usluge) koju možete podeliti sa svojom publikom. Pomaže u zadržavanju potrošača i stvaranju novih ambasadora brenda. 

Dakle, slušajte aktivno, pokažite da vam je stalo i budite deo razgovora sa publikom. 

Svesnost o sopstvenoj snazi 

Već smo napomenuli da harizma potiče od samopouzdanja i moći da potakne poverenje kod drugih. Prosto, vi znate u čemu ste dobri. Možda koristite humor da poboljšate osećaj samopouzdanja, ali i da se povežete sa drugima. Možda ste vešti u istraživanju činjenica i brojki… Sve to vam može pomoći da izgradite samopouzdanje koje vam je potrebno za uspeh. 

Gore navedeno se odnosi i na brendove i poslovanja. Šta vam najbolje ide od ruke? Koje su prednosti vašeg početničkog biznisa u odnosu na konkurenciju? Koji je vaš jedinstveni plan prodaje? Prepoznajte svoju snagu, a onda je primenite u marketinškim kampanjama. 

Da li ste dobar govornik? Empatični? Da li rešavate probleme? Morate pokazati publici kako radite na sebi, ne možete to samo reći bez ikakvog dokaza. 

Budite manje egocentrični 

Zamislite da ste na sastanku i osoba koja je sa vama ne prestaje da hvali sebe. Naravno, vi iz pristojnosti ćutite i brojite minute do polaska kući. Niko ne voli preterano egocentrične osobe. Postavljanje pitanja sagovorniku i slušanje dok on govori je puno šarmantnije od beskrajnog blebetanja hvalospeva. 

Na isti način, brendovi i poslovanja moraju da zaobilaze narcistički način marketinga u kojem su mnogi zaglavili. Skoro da nema onoga koji ne hvali svoj proizvod ili uslugu kao najbolje na tržištu. To treba da prestane. Beskrajna samopromocija će samo oterati publiku. 

Umesto toga, počnite da sarađujete sa svojom publikom. Slušajte ih. Postavljajte im pitanja. Uključite se u razgovor. Postanite deo zajednice. 

Emitovanje strasti i protivnosti 

Harizmatične osobe su strastvene i vežbaju pozitivnost većinu vremena. Te karakterne osobine su važne, jer privlače druge ljude. Strastvene osobe mogu osvojiti čak i najtvrđe osobe. Pozitivni ljudi podstiču druge osobe da žele da provedu vreme u njihovom društvu. 

Činjenica je da deljenje strasti podstiče empatiju i intimu, bilo da osnivate fond za neprofitnu organizaciju ili se borite za novu medicinsku dijagnozu koja utiče na nekog vama bliskog. Strastveni ljudi pomažu da i drugi vide probleme o kojima pričaju. Oni podučavaju i okupljaju druge. Stvaraju osećaj zajednice i prijateljstva. 

Svi koji se bave nekim poslovanjem ovo mogu primeniti, tako što će razmisliti o tome da pokažu interes za strast svoje publike. Podržite organizaciju ili nešto slično, o čemu brine vaša publika.  

Pored toga, možete se fokusirati i na kreiranje pozitivnih poruka. Ne budite negativni. Kreirajte oglase koji će biti pozitivni.  

Postanite bolji pripovedač 

Fokusirajte se na to kako se osećaju vaši slušaoci. Koristite humor, strast i slične zajedničke međuljudske „veze“ da biste stvorili priče koje su na emotivnom nivou ostavile dubok trag kod publike. Najbolji oglasi počinju sa potrebama publike, njihovim interesima i emocijama.  

Harizma se može vremenom izgraditi, kako kod osoba, tako i kod poslovanja. Bez obzira da li želite da budete uspešniji na ličnom nivou ili želite da vaš brend izađe iz anonimnosti, sa izuzetno lojalnim kupcima, onda vam je učenje harizme suštinski životni korak. 

Click Here To Join Native Media

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.