Herojsko putovanje: Formula za pisanje najboljeg marketing sadržaja

by Tijana
najbolji marketing sadržaj herojsko putovanje

Da bi vaš marketing sadržaj bio toliko dobar da na potrošače ostavi epski utisak, potrebno je da sledite neka pravila. Konstrukcija samog teksta je veoma bitna kada je u pitanju oglašavanje putem sadržaja – najpopularniji tip internet reklame. 

Naime, sve što treba da uradite je da se pridržavate pravila pisanja uglednog mitologa i filozofa Džozefa Kembelija i njegovog vida tzv. Herojskog putovanja. Tako ćete naći svoj „mač u kamenu“ koji će vam doneti vredne konverzije i privući potrošače ka vašem brendu. Ovo je inače najbolja strategija za ulazak na novo tržište. 

Gospodin Kembeli je nakon proučavanja istočne i grčke mitologije, biblijskih priča i domorodačkih američkih predanja, došao do otkrića da svaka velika priča ima neverovatno sličnu strukturu. Heroji napuštaju sigurnu svakodnevnicu kako bi se suočili sa protivnikom, a nakon toga se vraćaju u svoju varoš kojoj podare neko dobro koje su uzeli od protivnika ili pak donese samo pobedu (jer oni predstavljaju svoju varoš u borbi protiv protivnika, pa samim tim je cela zajednica mesta pobedila). 

Click Here To Join Native Media

Ova struktura je nazvana Herojsko putovanje, a koristili su ga mnogi pisci kako bi sastavili fantastični sadržaj književnog dela. Potom su istu strukturu počeli da koriste i marketari nakon stvaranja nativne reklame, odnosno reklamiranja   putem sadržaja. Mnogi pisci, književni ili marketinški, danas koriste ovu strukturu, neki uspešno, a neki ne uspešno. Mi ćemo vam ovim tekstom pomoći da i vi počnete da je koristite i to uspešno. 

Zašto je ova struktura toliko rasprostranjena u pričama? 

Ljudski mozak voli sjajne priče. Kada čitamo priču o liku koji skače u jezero i roni, nakon što je svedočio automobilskoj nesreći, ne bi li spasao dvoje stranaca iz njihovog potonulog automobila, naš mozak je ushićen. Naime, u tom momentu mozak uspostavlja gotovo identičnu emocionalnu vezu kao da to zaista preživljava, a ne samo  čita priču. 

Našem mozgu su potrebne ovakve priče, jer ih ne proživljavamo dosta često, a efekat koji ostavljaju na nas je neophodan za zdrav život. Kružni ritam Herojskog putovanja oponaša tradicionalni ritam sveta: život i smrt, red i haos, svest i nesvest. Analizom ovog koncepta, došlo se do zaključka da našem egu treba kratko putovanje u mračne uglove nesvesnog sveta da bi ostali u dobrom psihičkom zdravlju. Prosto, trebaju nam dobre priče. 

Kako dobra priča može poboljšati vaš marketing? 

U marketingu je cilj da inspirišemo publiku i utičemo na donošenje odluke, tj. da se povežemo sa našom ciljnom grupom. Nema boljeg načina da se isto uradi nego sa dobrom pričom.  

Prema OneSpot-u, jednim od lidera u svetu digitalnog marketinga, pripovedanje priča je toliko efikasno u marketingu sadržaja da isporučene poruke kao priče mogu biti i do 22 puta više zapamćene od sadržaja konstruisanog od činjenica.  

Da bi vam objasnili šta je kvalitetno ispričana priča u marketingu, kroz primer, uzećemo kampanju sportskog brenda Nike – Želim sve (Want it All), od pre par godina. 

Nike je kreirao priču koja prati dečaka kroz njegovo putovanje do postanka heroja. Ne „guraju“ svoj proizvod, ne pričaju o tome kako njihove patike mogu da ti daju bolji odskok, već razvijaju emotivnu vezu pričajući inspirativnu priču. Nike to radi sa većinom svojih marketing kampanja i baš zato ih publika pamti i voli. 

Šta nam prethodna reklama poručuje: 

  • Nike nije heroj 
  • Kupac je heroj 
  • Uz pomoć njihovih patika stiže se do cilja 

Reklama nam govori da su heroji svuda oko nas, možda su trenutno na početku svog puta, a možda i pri kraju, ali su tu. Naravno, ova reklama neće naterati svakog da izađe napolje i zaigra košarku, već pogađa ciljnu grupu – one koji to žele. Zbog ovakvog koncepta sadržaja u marketingu Nike jeste prvi brend atletske obuće na svetu.  

Kako da koristite Herojsko putovanje u svojim kampanjama ne bi li bili uspešni kao Nike? 

12 koroka herojskog putovanja

Dobra stvar u vezi sa Herojskim putovanjem je da je ono dostupno svima, pa zato svi koji su u mogućnosti treba da ga koriste. Tema vaše priče će biti drugačija, ali je bitno da upamtite da vodite kupca na jedinstveni put. 

Sadržaj Herojskog putovanja se pravi u 12 koraka: 

  • Status Quo – upoznavanje publike sa herojevom početnom tačkom putovanja, tj. odakle je. 
  • Poziv na avanturu – Heroj izlazi van i kreće ka onome što najviše želi. 
  • Odbijanje poziva – Međutim, plaši se promene i ignoriše njene pozive. 
  • Susret sa mentorom – Upoznaje nekoga ili mu se daje posebno sredstvo koje će ga uveriti da može da uspe. 
  • Prelazak praga – Ulazi u avanturu do tačke u kojoj nema povratka. 
  • Suđenje i saveznici – Heroj se podvrgava testovima i sklapa nova prijateljstva. To će mu pomoći da prevaziđe najveći test koji će tek doći na red. 
  • Približavanje pećini – Spreman je da se suoči sa svojim najvećim strahom. 
  • Teško iskušenje – Heroj se suočava sa najvećim strahom, uspešno ili ne, nešto dobija, a nešto gubi. 
  • Nagrada – Dobija neku vrstu nagrade za suočavanje sa svojim strahom. 
  • Put nazad – Heroj prelazi prag da bi se vratio običnom svetu, ali progone ga nerešeni sukobi sa njegovim strahom. 
  • Uskrsnuće – Pretnja je na najvišem stupnju i heroj izvlači svu snagu, znanje i veštinu koju je stekao ranije tokom svojih suđenja, odlazi u najmračnije dubine svog bića i prelazi u najmoćniju verziju sebe. 
  • Pobeda i povratak – Nakon pobede nad velikim lošim junakom, vraća se svom uobičajenom životu, menja pogled na svet i često svoje novo stečeno znanje deli sa svetom. 

Sada kada znate za čarobnu formulu od 12 koraka Herojskog putovanja za odličnu  marketinšku kampanju, primenite je. U slučaju da imate neka pitanja oko konsultacije ili pak želite da mi sastavimo isti sadržaj za vas i da vam vodimo kampanju, javite nam se. 

Click Here To Join Native Media

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.