Ime firme – vaša karta za uspešno poslovanje

Izbor savršenog naziva firme je veoma bitan prilikom pokretanja vašeg poslovanja. Ime firme je prvi utisak koji ostavljate u kontaktu sa potencijalnim klijentima. Stoga je od velikog značaja uskladiti naziv vašeg preduzeća sa identitetom vašeg brenda.  

Ime firme treba da ostaje u ušima kada pokrenete oglasnu kampanju, jer samo tako možete stvoriti brend. Ukoliko već imate dobar naziv za svoje poslovanje, onda vam jedino još potrebno oglašavanje. Pritiskom OVDE možete se registrovati na najboljoj platformi za oglašavanje u regionu.

Kako izabrati dobro ime za svoju firmu? 

Pre nego što odaberete naziv, istražite tržište i konkurenciju, napravite biznis plan, a onda uklopite rezultate svega kako bi našli najbolje ime za svoje preduzeće. Možda će vam delovati teško izabrati, ali nije nemoguće. Odabir pravog naziva imaće sigurno pozitivan uticaj na vaše buduće poslovanje, dok pogrešan izbor može urušiti isto. 

Počnite sa pisanjem kjlučnih reči koje opisuju vaše poslovanje. Što više imena imate, veće su šanse da ćete izabrati i uklopiti ona koja najbolje opisuju čime se bavite.  

[crp]

Ono što je takođe dobro uraditi jeste da proverite ključne reči na internetu, odnosno koliko često se traže. U ovome vam mogu pomoći alati kao što su Google Adwords i Moz, pa ih iskoristite.  Takođe, gledajte sa kojim imenom možete napraviti zvučni slogan za marketing kampanju, jer put do uspešnog poslovanja se krije pre svega u dobrom oglašavanju.

Naziv firme treba da je kratak i jasan

Ono što je takođe bitno jeste dužina samog imena firme. Nemojte preterivati kada je dužina u pitanju. Probajte nazvati firmu kratko i jasno, kako bi potencijalnim klijentima odmah bilo razumljivo o čemu se radi. Još jedna greška koju nekolicina pravi su geografska imena. Uključivanje naziva regiona u kome se vaša firma nalazi u nekim slučajevima nije dobar izbor. Razlog je jednostavan. Možda ćete u budućnosti proširiti poslovanje i ponuditi različite usluge na različitim lokacijama u zemlji ili inostranstvu. 

Pronađite ideje putem generatora

Ako i posle dugačke liste ključnih reči niste uspeli dati ime svojoj firmi, nemojte očajavati. Na internetu postoji generator imena koji je vrlo koristan. U nedostatku inspiracije sajtovi ove vrste su od velike pomoći. Neki od njih su Anadea , Wordlab,  BNG i mnogi drugi. Ubacivanjem ključnih reči u pretragu na ovim sajtovima, dobićete listu raznih imena od kojih možete odabrati ono koje se najbolje uklapa. Pa čak i da vam se ni jedno ne dopadne, sigurno ćete dobiti neke ideje koje će olakšati odabir imena vaše buduće firme.

Šta izbegavati kada je ime firme u pitanju? 

Prva i osnovna stvar jeste da izbegavate kopiranje, pozajmljivanje ili modifikaciju svetski poznatih brendova. Isto važi i za slogane i marketing kampanje, jednostavno morate biti jedinstveni. Zašto? Kada čujete jedan primer iz Kentakija biće vam sve jasno.  

Nemojte koristiti nazive poznatih brendova

Naime, Viktor Mozli iz Kentakija, otvorio je svoju prodavnicu poklona i donjeg rublja za odrasle koju je jednostavno nazvao Victor’s Secret. Ubrzo je na Viktorovu adresu stiglo upozorenje od pravne službe čuvene kompanije Victoria’s Secret da mora promeniti naziv firme. Viktor je u žurbi modifikovao naziv firme u Victor’s Little Secret, međutim velikom brendu to nije bilo dovoljno pa je poslao tužbu. Kako se završila parnica nismo uspeli da saznamo, ali da ne bi ste došli u ovakvu situaciju dobro istražite tržište pre nego što odaberete ime za svoju firmu. 

Nemojte koristiti nazive za koje ste emotivno vezani

Ono što takođe ne treba raditi jeste dodeljivati imena samo zato što ste emotivno vezani za ista. Ne zaboravite da imenujete firmu i svoje poslovanje, a ne novorođenu bebu. Naziv firme ne postoji da bi vas lično zadovoljio i naterao osmeh na lice, već da bi lakše komunicirali sa klijentima.  

Pre nego što odlučite koje će ime nositi vaša firme, bilo bi dobro proveriti značenje te reči u drugim jezicima. Mnogi su se opekli tako ne znajući da je njihovo već poznato ime kompanije skroz ponižavajuća reč na nekom drugom jeziku. Ako imate u planu poslovati van granica svoje zemlje, onda je ovo jedna od opcija koju morate sprovesti da ne bi izgubili klijente. 

Zamislite samo kako bi se neki klijent loše osećao da vidi reklamu sa imenom poslovanja koje je uvredljivo u njegovoj zajednici.

Provera naziva u APR-u

Kada je Srbija u pitanju, pre nego što rešite kako će se zvati kompanija, možete proveriti već registrovane na sajtu Agencije za privredne registre ili popularno APR. U polje “pretraga” jednostavno ukucajte ime koje želite za svoju firmu i izaćiće vam lista svih registrovanih poslovanja sa tim rečima. Tako ćete izbeći eventualne probleme kao Viktor sa svojom prodavnicom u Kentakiju.  

Naziv na engleskom nije uvek dobro rešenje

Većina se odlučuje za nazive na engleskom jeziku, bez obzira iz koje zemlje dolaze, smatrajući da je to univerzalan svetski jezik koji svi razumeju. Međutim, u zavisnosti kojom se delatnošću bavi vaša firma i koja joj je ciljna klijentela, izbor naziva na engleskom nekada nije najbolje rešenje. Ako vaša firma nudi usluge recimo zemljoradnicima, teško da će im pažnju privući ime kompanije na engleskom jeziku. Uvek imajte to u vidu da ne biste već u startu izgubili potencijalnu publiku. 

Nemojte žuriti! 

Da bi ste vašoj firmi dali adekvatan naziv nemojte žuriti sa dodelom imena samo zato što želite da što pre počnete sa radom. Dobro razmislite šta će najbolje i u najkraćim crtama predstaviti vaš biznis. Konsultujte se i sa saradnicima, a nije loše zamoliti poznanike da par puta izgovore naziv koji ste zamislili. Možda deluje suludo, ali je jedan od načina da tačno čujete kako to ime zvuči kada bi ga izgovorile potencijalne mušterije. 

Jednom kada odaberete ime za svoje poslovanje, sledeći korak je da napravite dobru oglasnu kamapnju. Na tržištu imate mnogo internet platformi koje vam nude oglašavanje, a vi treba mudro da izaberete koja je najbolja za vas.

Mnogi se odmah odluče za svima poznat Google ili neku od društvenim mreža, ali pravo pitanje je da li je to dobar izbor za vas? Sada se sigurno pitate zašto smo to rekli, pojasnićemo vam. Naime, Google je jedna od najjačih globalnih kompanija za oglašavanje, iako deluje pristupačno i jeftino, stvarnost je malo drugačija. Naime, postavite 5 evra dnevno za oglas na Googlu i postavite 5 evra dnevno na Native Meida platformi za oglašavanje, i videćete razliku u učinku koja nije zanemarljiva. Takođe, nije svaka firma za reklamiranje na društvenim mrežama, neka poslovanja jednostavno na njima ne mogu da nađu svoju publiku.

Savetujemo vam da počnete marketing kampanju sa nativnim oglasima, pre svega jer oni deluju prirodno i svojim, tako reći spoljašnjim delom se u potpunosti uklapaju sa stranicom na kojoj su izloženi tako da mnogi i ne pomisle da je u pitanju reklama. Druga stvar je ta što nativni oglas daje više informacija o samom proizvodu na jedan prirodan i nenapadan način, već kroz priču koja je interesantna prosečnom potrošaču. Nemojte čekati da se desi čudo i vaše poslovanje krene samo od sebe da cveta, već još danas pokrenite nativnu kampanju pritiskom na dugme OVDE. Ukoliko vam nisu jasni koraci za registraciju možete pogledati kratak vodič ili se obratiti čet podršci u donjem desnom uglu na sajtu.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]