Istina o stvaranju visokokvalitetne reklamne kampanje

by Tijana S.
Vreme čitanja: 5 minuta
kako da vaš oglas donese klik

Verovali ili ne, čak 92% potrošača koji po prvi put posete neku e-prodavnicu ili prodajnu veb lokaciju, neće ništa kupiti. Naime, 45% potrošača traži određeni proizvod ili uslugu kada posete po prvi put neku veb lokaciju koja se bavi prodajom, ¼ upoređuje cene ili kvalitet sa drugim prodavnicama ili brendovima, a svaki deseti je tu da bi saznao više o samoj e-prodavnici ili veb sajtu. Istraživanje je uradio izMOOD, balkanski gigant iz Atine u svojoj niši.

Anketirano je više od 500 potrošača sa prostora ex YU kako bi se došlo do odgovora zašto se većina interakcija sa prve posete e-prodavnici ne završava konverzijom. 98% procenata kupaca ne izvrši konverziju zbog nepotpunog ili netačnog sadržaja e-prodavnice.

Sada se sigurno pitate pa kako izgleda potpuni sadržaj za e-prodavnicu ili bilo koji drugu prodajnu stranicu? Ne brinite, uskoro ćemo vam otkriti sve tajne kako da potrošači koji posete vaš sajt izvrše konverziju.

Najveći strah svakoga ko krene da se bavi trgovinom, bilo onom tradicionalnom ili internetom, je da li će izaći iz anonimnosti i da li će imati mušterije? To je i logično, jer od toga i zavisi uspeh u poslovanju, zar ne? Tako da je ovaj strah opravdan.

Sve što treba da uradite je da se taj strah ne obistini. Ako znamo da prosečnom potrošaču treba da vidi sedam puta oglas da bi na njega reagovao, a onda kada jednom reaguje i klikne na njega verovatno neće odmah ništa kupiti… Ovo zvuči kao horor. Međutim, ajde zajedno da pokušamo da nađemo rešenje za tih 92% potrošača koji tako reći samo razgledaju veb lokaciju kada prvi put se nađu na njoj, tj. ne bace se u šoping.

Kako da animirate potrošače? Pričajte im priče.

Trebate da im ispričate priču, onu koja će im izazvati emocije, ona zbog koje će poželeti da poseduju vaš proizvod ili da bude korisnik vaše usluge. Tek sada smo vas zbunili, zar ne? Hajde da objasnimo na primeru.

Dok surfujete po internetu sa strane vam iskoči reklama za kremu protiv bora. Ako vaše oko, koje je inače naučilo da ignoriše internet reklame, i primeti tu kremu, vama će se u glavi prvo javiti poređenje sa istom kremom drugog brenda koji vam je poznatiji, kao što su VIchy, Eucerin, Loreal… Čak i ako kliknete na nju i stignete do prodajne stranice, šanse da je kupite su male, jer spadate u 98% onih koji ne kupuju proizvod ili uslugu na prvu loptu… Hajde sada da promenimo strategiju.

Zamislite da umesto tipičnog prodajnog banera, na nekom informativnom portalu vidite članak „Kako sam se rešila bora bez noža i bez igle“. Kada stisnete na njega izaćiće vam tekst, tačnije priča, jedne žene koja je iz godine u godinu gledala kako stari. Zbog toga je bila na korak od depresije. Pare za plastičnog hirurga i moderne estetkse tretmane, nije imala. U svoj toj njenoj muci, koju većina ljudi nije mogla da razume, slučajno je naletela na drugaricu iz razreda, osnovne škole. Sedele su zajedno u klupi. Odmah je primetila da njena školska drugarica izgleda bar 10 godina mlađe od nje. Stidljivo ju je pitala kako je to moguće, da li je išla na neki estetski tretman? Drugarica joj rekla da nije i da koristi već duže vreme tu i tu kremu, da joj je dala fantastične rezultate. Na kraju teksta imate link ka prodajnoj strani.

Kada dođete do landing stranice vi više nećete biti u 98% onih koji neće izvršiti konverziju pri prvom nalaženju na nekom veb sajtu. Zašto? Zato što vi znate jednu priču o toj kremi i njenom učinku, zato što ste se nesvesno vezali za priču i zato što očekujete da i na vama krema isto deluje.

Format oglašavanja koji smo vam opisali, zove se – NATIVNO oglašavanje. Drugo ime mu je prirodno, zbog njegove ne napadnosti, ali i zbog toga što se potpuno uklapa, temom i stilom, u sajt na kojem je izložena reklama. Kada ovakvu formu oglasa uparite sa sadržajem koji opisuje sam proizvod ili uslugu,  onda rušite gore navedenu statistiku od 92%. Sa pričom, vaš oglas pravi odličan početak u prodajnom levku. Početak čiji se kraj završava prodajom proizvoda ili usluge.

Šta je bitno da bi vam nativni oglas uspeo?

Kako poslodavci sve više koriste nativne oglase, važno je da poštujete neka nepisana pravila pri kreiranju samog prirodnog oglas. To su osnovne stavke da bi jedan oglas doneo rezultate prodavcu.

Budite relevantni

Sadržaj na pre-landing stranici, ne treba da bude tipičan prodajan. Kreirajte sadržaj koji je relevantan, informativan i koristan potrošačima. Ispričajte im priču kao da pričate nekome sa kim pijuckate kafu i vodite svakodnevne razgovore. Što je tekst manje formalan i bez tipičnih marketinških fraza, šanse su veće da se prosečan potrošač veže za vaš proizvod ili uslugu. Dakle, sadržaj treba da izgleda tako kao da ga pričate drugarici ili drugu dok pijuckate kafu.

Postavite ciljeve

Svako poslovanje je različito, zato treba da se usredsredite na korake koje treba da napravite da stignete do tog cilja. Kada imate cilj, plan dolazi samo od sebe. Tačno ćete, kao pravi strateg, predvideti svaki korak. Kada imate tačnu viziju putu do uspeha, onda ćete i svaku nenadanu prepreku lako preskočiti. Ovo pravilo ne važi samo za nativno oglašavanje, već i za život uopšte, ali kada ga primenite u marketinškoj kampanji onda je sigurno da vam neće biti ravnog u vašoj branši.

Fokusiranje na sve faze prodajnog levka

Strategija punog levka doneće uspeh samo kada se daju jednaki prioriteti svim fazama potrošačkog putovanja.  Šta to znači? Hajdemo opet da objasnimo kroz primer.

Ako vaš oglas vodi na tipičnu stranicu e-prodavnice gde stoji opis od par rečenica (u najgorim slučajevima od par reči) o samom proizvodu ili usluzi, stoji dugme za količinu proizvoda koju potrošač želi prilikom kupovine i dugme KUPI, onda je vaša strategija totalno pogrešna (sem ako niste već dobro znani brend o čijim učinkovitim „delima“ slušate priče svuda oko vas). Ovo je tipičan primer kada se neko usredsredi isključivo na taktiku konverzija. Ovakva strategija je loša i uz pomoć nje nećete stići do cilja.

Obavezno animirajte i edukujte potrošače pre nego što zatražite od njih da nešto preduzmu. Ispričajte im priču, dajte im da vide još nečije iskustvo sa proizvodom, ispišite im vrline i mane istog, dajte im činjenice zbog čega treba da konzumiraju ili poseduju vaš proizvod, pa ih tek onda pozovite da ga kupe. Zapamtite, nativno oglašavanje je uspešno samo ako se posvetite svakom koraku u levku prodaje.

Izaberite oglasnu platformu koja odgovara vašoj niši

Kada birate platformu za vaš oglas nemojte gledati onu koja stiže do najvećeg broja publike, jer vama ne treba svaka publika, već određena. Znači, treba da birate platformu prema svojoj ciljnoj grupi. Šta to znači? Da se vratimo na primer o kremama.

Ako recimo izložimo vaš proizvod u formi oglasa na nekoj društvenoj mreži, onda će ga verovatno ljudi ignorirati ili nećete iz oglasa izvući maksimum. Zašto? Zato što svaka društvena mreža je pre svega društvena mreža, a ne oglasna platforma. Ljudi dolaze tu da bi se zabavili, odmorili na pola sata od napornog dana, videli kako je protekao dan njihovih prijatelja…

Zato ako želite da pokrenete kampanju na čiji oglas želite da dovodite pre svega visokokvalitetne korisnike, onda treba da birate oglasnu platformu – Native Media!

Zašto baš Native Media? Zato što će plasirati vaše reklame na najkvalitetnije domaće veb portale (informativne, lifestyle, filmovima, muzici, estradi…). Omogućava vam pristup publici koja nije na društvenim mrežama. Starijoj i srednjoj generaciji, kupcima koji su spremni da plate za vaše usluge. Registrujte se na Native Media platformi OVDE i počnite svoju avanturu u tzv. prirodnom oglašavanju. Ako imate neko pitanje, pišite nam – u dodnjem desnom uglu na sajtu nalazi se čet podrška.