Kako besplatno napraviti sajt za firmu u WordPressu

Da li ste ikada poželeli da napravite web stranicu za vaše poslovanje, ali ste brzo odustali zato što ste mislili da je previše teško da to sami učinite? Pomisao o budžetu koji treba da izdvojite za domen i hosting, ali i programera koji će da sredi sajt, vam je zadavala glavobolje. Postoji rešenje i to potpuno besplatno. U ovom tekstu ćemo vam objasniti korak po korak kako da napravite sajt firme potpuno besplatno. Sve što vam treba je računar, internet i vaša dobra volja.

Zašto baš WordPress platforma?

Postoje razne platforme za pravljenje besplatnih web stranica, kao što su: WordPress, Wix, Simplesite, Weeply… Međutim, prvi pomenuti je nalakši za korišćenje i nudi odlične funkcije bilo da pravite potpuno  besplatan sajt ili onaj sa kupljenim domenom i hostingom.

WordPress je najlakši za pravljenje super web dizajniranih malih poslovnih sajtova, online prodavnica, sajtova većih organizacija… na njemu možete napraviti sajt koji će izgledom biti više od pristojnog za bilo koju namenu.

Korak po korak do sajta

Prvo odete na www.wordpress.com i pritisnete Get Started (započnite).

wordpress
[crp]

Otvoriće vam se prozor na kojem kreirate svoj profil na WordPress-u. U prvi pravougaonik za popunjavanje ispišete svoj email, u drugi korisničko ime i u treći šifru. Kad sve to popunite pritisnete dugme Create your account (kreirajte svoj račun) i na vaš email će vam stići kordinante da aktivirate nalog na WordPressu. Ako imate Google Account onda možete na WordPress da se ulogujete pomoću njega. Dugme se nalazi ispod prethodno pomenutog.

wordpress logovanje

Sledeći korak je da odaberete šta želite da napravite. Opcije su vam: Blog, Biznis, Profesionalni sajt ili online radnju. U zavisnosti šta od navedenog odaberete izaće vam padajući meni da izaberete poslovanje prezicnije. Mi ćemo predstaviti dalje korake  za otvaranje Biznis sajta, ali za bilo koji od navedenih da se odlučite, koraci se ne razlikuju mnogo.

wordpress sajt za firmu

Izabrali smo turističku agenciju i WordPress nam je dao primer kako sajt može da izgleda. Odaberemo naziv agencije, u našem slučaju REX i pritisnemo Continue (nastavi).

primer besplatnog sajta

Izaći će vam opcija da doterate  naziv sajta u modernijem grafičkom dizajnu. Imate četiri varijante, pa  koja vam se najviše sviđa i ide uz vaš biznis, tu izaberite i pritisnite Continue.

besplatni sajt

Naredni korak je da date svom sajtu adresu. Biće vam ponuđeni domeni za kupovinu, ali i jedan besplatan. Pored njegovog dugmeta Select (odabran) piše Free (besplatan).

besplatan domen

U sledećem koraku dobijate opcije kupovine sajta od 3 pa do 45 evra mesečno, ali ako želite skroz besplatan sajt onda pritisnete dugme iznad ponuda gde piše: Not sure yet? Start with a free site (Niste još sigurni? Započnite s beslpatnim sajtom).

besplatan hosting

Čestitamo! Kreirali ste besplatnu web stranicu svog poslovanja.

Kako da sajt „obojite“ vašim bojama i ostale funkije koje možete koristiti

S leve strane vam se nalaze opcije koje će vam pomoći da sredite lepše svoj sajt, ali i da pratite dešavanja na njemu.

besplatan sajt na wordpress platformi

Prvo je u meniju Stas (statistika). Tu možete pratiti posećenost vašeg sajta na dnevnom, nedeljnom, mesečnom ili godišnjem nivou. Pruža vam se mogućnost da upoznate svoju ciljnu publiku bolje, tako što ćete videti šta najčešće posećuju na vašem sajtu, iz koje su države, preko kojih pojmova u pretraživaću stižu do vas…

Sledeća opcija u meniju je Plan to otvarate ako želite da platite i nadogradite svoj sajt sa boljim funkcijama. Date su vam tri mogućnosti koje se razlikuju po funkcijama koje pružaju.

Kad otvorite padajuci meni kod opcije Site izaći će vam sledeće rubrike: Pages (stranice), Post (objava), Media (galerija), Comments (komentari) i Feedback (povratne informacije). Ako vaš sajt nema Blog, onda treba da sredite samo stranice.

stranice besplatnog sajta

Naime stranice na jednom su sajtu su opcije koje se nalaze u meniju. Na malim sajtovima su to najčešće Home (početna), About us (o nama) i Contact us (kontakt). Naravno, vi možete otvoriti i više stranica, šta god želite kao poseban segment da prikažete na svojoj web stranici. Pritiskom na dugme Add New Page (dodajte novu stranicu) ćete kreirati stranicu po vašem izboru. Njen naslov je ono što ćete posle staviti u meni.

Post koristite ako pišete blog na svom sajtu o vašem poslovanju. Iako zvuči kao gubljenje vremena, blog to nije. Naprotiv, blog vam može samo pomoći da publiku vežete za sebe, pa razmislite dobro da aktivirate i ovu funkciju na sajtu. Novi post pravite tako što pritisnete dugme Add Post (dodaj objavu).

Media je u stvari jedna velika igalerija sa fotografijama, audio dokumentima… U njoj se već nalaze slike koje su korišćenje da bi se kreirala automatski web stranica, ali vi to možete promeniti i dodati svoja dokumenta tako što ćete pritisnuti dugme Add New (dodaj novu).

wordpress biblioteka

Naredne dve opcije vam pružaju mogućnost da pratite komentare publike na vaše stranice ili objave na sajtu i da čujete od njih povratne informacije.

Naredna opcija u glavnom meniju je Design (dizajn) i tu se nalaze dve pod opcije Customize (prilagodi) i Themes (Teme). Ako vam se ne sviđa izgled sajta, onda krenite od druge opcije – izaberite novu temu. U gornjem desnom uglu ima dugme Free (besplatno), pa kliknite na njega ne bi li vam izašle samo one koje bez novčane nadoknade možete da koristite.

wordpress teme

Naredno što treba da uradite je da pritisnete Customize i da sajt prilagodite ukusu svog poslovanja. Imate osam datih opcija  i one će se  razlikovati od teme do teme, jer svaka ima različite (negde vam je data koja više, dok negde manje).

sredjivanje sajta

U prvoj opciji Site Identity (indetitet sajta) ubacujete svoj logo, ime firme i vaš slogan. Naredna je Colors (boje) gde ćete izabrati onu koja se slaže uz vaš logo. Treća opcija je Menue i tu kreirate meni.

Sledeća opcija je ako imate objave/blog u vidu posta da sredite kako će to da izgleda na sajtu. CSS nemojte koristiti, ako ne znate šta znači jer je onda to „viša matematika“ za vas. Widgets su dodaci koje čine sajt lepšim. Uz pomoć njih možete staviti vaše profile na društvenim mrežama, statistiku da bude svima vidljiva, prikaz najčitanijih objava…

Homepage Settings je da podesite početnu stranu sajta. Naime, na njoj može biti prvo u nizu poslednja objava koju ste objavili ili da otvara neku stranicu koju ste prethodno kreirali. U slučaju da se odlučite za drugu opciju ( A static page), onda ćete  moći malo više da se igrate dizajnom.

U opciji AMP izaberete dizajn i moći ćete da birate boju zaglavlja (Header) i boju teksta na njemu. Kad to sredite sačuvajte izmene i vratite se strelicom u gornjem levom uglu na prethodni meni.

wordpress

Tu je sledeća opcija Tools (alati). Ona ima pod opcije Plugins (dodaci za funkcionalnost sajata), Import i Export opcija (ako ste ranije nešto od stranica ili objava sredili onda ovde možete da ih ubacite unutra), Marketing (imate mogućnost da podesite da se Ads vidi  na vašem sajtu), Earn (zarada) i Activity (aktivacija) gde možete pratiti radnje sa sajta svih onih koji imaju pristup istom.

Poslednja opcija Manage (upravljanje) ima tri podnaslova: Domains (domen), Peaopel (ljudi koji upravljaju sajtem) i Settings (Podešavanje).

Kad ste završili sređivanje svakog prethodno pomenutog koraka, vi ste stvorili skroz besplatan sajt vašem poslovanju. Čestitamo!

Mane ovakvog sajta

Najveća mana ovakvog tipa sajta za vaše poslovanje je ta što delujete kao škrtica i neko ko ne želi da ide u korak s vremenom. Domen sajta je težak da se zapamti napamet i ograničeni ste sa fukcijama koje možete da koristitie.

Tako da ovakav sajt pravite samo ako ste skroz novi u biznis svetu, jer u suprotnom može imati negativan efekat.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]