Kako da iskoristite internet oglašavanje za poboljšanje svog poslovanja?

mala firma

Bez obzira da li se čuli ili ne za termin „nativno oglašavanje“ (oglašavanje putem sadržaja), postoji velika šansa da ga viđate svakodnevno, a da toga niste ni svesni. Takav način internet oglašavanja poznat je potrošačima i veoma je efikasan za brendove, ali i za manja poslovanja.  

Šta je nativno oglašavanje? 

Nativne reklame ili oglašavanje putem sadržaja su sponzorisani sadržaj koji ima istu formu kao i sadržaj koji nije sponzorisan. Tačan format varira od lokacije do lokacije, ali ono što je isto je to da je besprekoran dodatak sadržaju koji se već nalazi na stranici gde je postavljen. 

Ovakav tip oglasa se pojavljuje na mnogim portalima ili blogovima kao članak preporuka ili pri dnu stranice. 

Zašto je nativno oglašavanje dobro? 

Nativno oglašavanje je jedinstveno po tome što je korisno i za oglašivača, izdavača i potrošača. Naime, čitoacima, odnosno potrošačima, pruža način da čitaju sadržaj koji će ih zanimati, izdavačima da od toga dobiju više poseta na svom sajtu, dok oglašivačima pruža mogućnost da dođu do ciljne grupe, tj. budućih mušterija.  

Za potrošače 

[crp]

Jedan od najboljih aspekata nativnog oglašavanja je taj što ga korisnici interneta veoma dobro prihvataju. Integrisan je na način koji se čitaocima čini prirodnim, a mnogo manje agresivnim marketinškim kao što je nekadašnji baner ili pop-ap oglas.  

Potrošači zbog njegovog dizajna i cene nativni oglas. U istraživanju popularnog HubShout-a čak 85% ispitanika je reklo da nativni oglas ne ometa njihovu pažnju kao tradicionalni. Od njih je čak 66% reklo, da su posle pročitanog nativnog oglasa, otišli na link na kraju ne bi li stupili u akciju. 

Za izdavače 

Nativni oglas eliminiše pretrpan izgled stranice koji se dobija izlaganjem običnih oglasa. Plus se temom i izgledom uklapa u veb lokaciju gde se nalazi, pa kao takav ne remeti dizajn sajta. 

Za oglašivače (poslovanja) 

Prednost nativnog oglasa je ta što se prikazuje publici koje zaista interesuje tema vašeg oglasa. Usmeravanjem oglasa na prave korisnike i njihov ne napadni izgled mogu značajno povećati uspeh marketinške kampanje. U prethodno pomenutom istraživanju Hubshout-a, 67% ispitanika je reklo da bi pre kliknulo na nativni oglas, nego na klasični baner.  

Veliki deo uspeha nativnog oglasa dolazi od toga što je takav oglas prikazan ciljnoj grupi. Naime, kada je sadržaj relevantan za korisnika, veća je verovatnoća da će ga zainteresovati. Za vaše poslovanje to znači da možete potrošiti manje vremena i novca, jer se oglas ne prikazuje publici koja nije zainteresovana, već svi resursi su usmereni ka ciljnoj grupi tj. potencijalnim kupcima. 

U istraživanju koje je sproveo Sharethfough, otkriveno je da čak 53% potrošača više zainteresuje nativni oglas, od tradicionalnog banera. Od njih je čak 32% rado podelilo nativni oglas sa prijateljima ili članom porodice, dok je svega 19% to isto uradilo sa tradicionalnim internet oglasom. 

Nativni oglas je takođe odličan način da se pristupi korisnicima koji surfuju na internetu preko pametnih telefona. Naime, živimo u svetu kada većina ljudi na internet ulazi preko telefona, nego sa računara, pa je svakom oglašivaču bitno da oglas lepo izgleda na ovom uređaju – a nativni oglas vam to ispunjava. 

Kako malo poslovanje može imati koristi od nativnog oglašavanja? 

malo poslovanje

Ako se pravilno odradi, nativno oglašavanje će privući ciljnu publiku na način koji uopšte ne izgleda kao marketinški korak – napadan i agresivan.  Evo kako da kreirate  privlačan i koristan oglas za mala poslovanja: 

1. Izaberite pravu platformu za oglašavanje 

Ključ uspešnog nativnog oglašavanja je da izaberete platformu za oglašavanje koja će sigurno prikazati oglas vašoj ciljnoj grupi. Takođe, da ima dobar korisnički centar koji će vam biti tu da vam odgovori na svako vaše pitanje.  

2. Napravite sadržaj koji će vaša publika voleti 

Da bi to uradili treba da počnete da razmišljate kao vaš idealan kupac. Prebacite misli, u kraćem vremenskom periodu, na frekvenciju potrošača, jer kada krenete posle da kreirate svoj oglas napravićete ga po meri kupca.  

Ako već imate sadržaj koji je u prošlosti imao uspeha kod potrošača, isti možete izmeniti kako bi kreirali nativni oglas. Umesto da krenete ispočetka,  potrebno je stari da prilagodite novom formatu.  

3. Dajte doznanja da je vaš sadržaj sponzorisan 

Da ne bi publiku doveli u zabunu, dajte im doznanja da je vaš sadržaj sponzorisan. Niko ne voli da je obmanut, pa ni vaša ciljna grupa, čak iako je zainteresovano za to što želite da im prodate. Dakle, iako vaš oglas treba da bude prikazan nenametljivo, ipak treba svakom da bude jasno da je u pitanju sponzorisani sadržaj. 

Otkrivanjem da je sadržaj sponzorisan, korisnici imaju mogućnost da sami odluče da li žele da saznaju više ili ne. Iako vam to izgleda kao nedostatak, verujte nam da može pomoći u filtriranju korisnika koji su zaista zainteresovani za vaš oglas. Naime, ako je neko svestan da sadržaj koji gleda je sponzorisan i još uvek želi da sazna više o njemu, takav deo publike je zlata vredan jer su upravo to oni koji će postati kupci ili korisnici vaših usluga. 

4. Svaki početak je težak 

Ako ste potpuno novi u konceptu nativnog oglašavanja, može vam se učiniti pomalo težim. Stvaranje više kampanja, ne bi li se testirale i videle koja je bolja, nije lak zadatak. Zato, nemojte pokušati da pokrenete čitavu kampanju preko noći, već dajte sebi vremena. 

Još uvek niste sigurni kako da započnete nativnu kampanju? 

Ako ideja o povećanom domenu, angažmanu korisnika i informisanosti o vašem poslovanju zvuči obećavajuće, ali i dalje niste sigurni kako to da napravite, onda se obratite nama – Native Media. Kontaktirajte nas još danas da saznate kako vaše poslovanje može da krene uzlaznom putanjom uz pomoć nativnog oglašavanja. 

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]