Kako da izbegnete 5 najvećih grešaka u brendiranju

Brendiranje je suština uspešnog poslovanja. To važi za svakog pojedinca, kompaniju, agenciju i organizaciju koji planiraju da ponude produkte ili usluge na tržištu. Poenta brendiranja je da se u svesti publike stvori ukupan pozitivan utisak o brendu. To znači da potrošači imaju određene asocijacije na brend i njegove karakteristike, da ga percipiraju i grade emocionalnu vezu sa njim.

Stvaranje brenda je dugotrajan proces u kome su greške moguće. Ne možete preko noći da napravite savršenu kombinaciju svih ključnih elemenata, niti da odmah znate kako najbolje primeniti taktike radi uspeha na tržištu. Zato u ovom tekstu ukazujemo na najčešće greške u brendiranju. Treba da znate kako da ih izbegnete da biste bili uspešniji od konkurencije.

1. Nedefinisanost cilja

Pre nego što uopšte krenete sa brendiranjem, najpre odredite ciljeve. Ne možete da se krećete u svim smerovima, niti da nudite svašta svakome. Valjalo bi da razmislite o sledećim pitanjima: Kakva su naša znanja i veštine? U čemu smo jako dobri? Probajte da se fokusirate na strategije i oblasti koje najviše pomažu kreiranju brenda. Razmišljajte o viziji, vrednostima i značaju produkata ili usluga. Kakve poruke i informacije šaljete korisnicima?

Takođe, obratite pažnju na konkurenciju i stanje na tržištu. Sa kime se takmičite? Šta nudite potrošačima da biste bili drugačiji od drugih? Određivanje cilja u brendiranju pomaže da izaberete dobre kanale komunikacije i marketinške strategije. Pošto kupac ima glavnu ulogu u prodaji, fokusirajte se na to kako da utičete na njegovu svest o brendu.

2. Nepoznavanje ciljne publike

[crp]

Brend je upućen ciljnoj publici, pa prema tome, jasno je kome se obraćate u brendiranju. Treba da birate efikasne strategije i metode komunikacije, da biste osvojili pažnju i srce ciljne publike. Procenite tip potrošača kako biste znali šta da radite. Na koji način da priđete potencijalnim kupcima? Da li više vole sadržaj u obliku teksta ili videa?

Ne pale iste taktike kod svakog čoveka. Dobro razmislite kako da kombinujete elemente u brendiranju, da to ima prave efekte na svest prave publike. Vaši ciljevi se uvek odnose na vezu između korisnika i brenda. Zato upoznajte ciljnu grupu, pa razmislite o njenim potrebama, interesovanjima i životnim pitanjima. Predstavite brend kao pomoć, podršku, rešenje ili ostvarenje želja za potrošače.

3. Nedoslednost u brendiranju

Stabilan identitet brenda privlači publiku i osvaja njeno poverenje. Potrudite se da određene elemente brendiranja primenite na sve produkte, servise i marketinške strategije. Preporučljivo je da postoji doslednost u svim kanalima komunikacije sa potencijalnim klijentima: veb sajtovi, blogovi, društvene mreže, štampani materijal, reklame. Važno je da ostavite pozitivan prvi utisak o brendu, ali nemojte da ga pokvarite nedoslednošću i različitim elementima. Možete samo da zbunite korisnike.

Kako da imate čvrst identitet brenda? Cilj je da pridobijete lojalne klijente na duže staze. Odredite stil i sadržaj brenda, što podrazumeva logo, boje, fontove, grafički dizajn, pakovanje, razne vizuelne i zvučne efekte itd. Tako ćete izgledati profesionalno u određenoj oblasti prodaje, što uliva poverenje i poštovanje publike.

4. Nejasna komunikacija sa ciljnom publikom

Vaš brend se iskazuje preko tekstova, društvenih mreža, video snimaka, reklama i dr. Postoje različiti putevi komunikacije sa potrošačima. Kada odredite ciljeve brendiranja, ciljnu publiku i viziju brenda, onda se posvetite pravim metodama komuniciranja sa potencijalnim kupcima. Pošaljite im jasne i značajne poruke brenda. Neka korisnici shvate šta očekuju od vas, koliko vredite, šta im nudite kao rešenje, nagradu ili povlasticu. Sve informacije i poruke treba da budu u skladu sa identitetom i vizijom brenda.

Društvene mreže su moćan medijum komunikacije. Mogu da budu sjajno sredstvo delovanja na potrošače. Poželjno je da budete aktivni na društvenim mrežama. Ljudi često žele da pitaju za produkte, da komentarišu, hvale ili kude, šeruju itd. Korisnici vole i cene kada brzo odgovarate na njihova pitanja. Ako ste neaktivni, nemate reakcije niti odgovore, onda ostavljate loš utisak na publiku. Ona će najverovatnije misliti kako ste neodgovorni i da vam nije stalo do njenih potreba.

5. Pogrešni vizuelni elementi

Ljudi su vizuelna bića, pa zato obraćaju mnogo pažnje na slike i forme. Vizuelni elementi zaokružuju poruke brenda, zapravo mogu da vrede više od reči. Zato izaberite pravi logo za kampanju, da bude nešto što odslikava identitet brenda i lako se pamti. Razmislite o slikama, grafičkom i veb dizajnu, fontovima, oblicima i dr. Neka svi vizuelni elementi budu skladno upakovani da reprezentuju produkte ili usluge na pravi način. Greške u vizuelizaciji se teško praštaju jer šalju pogrešne poruke brenda.

Kada publika primeti vizuelno predstavljanje vašeg brenda, to odmah stvara emocionalnu vezu sa njim. Prvi utisak može da se pretvori u privrženost, naklonost i jaku emocionalnu konekciju sa vašim proizvodima i servisom. Ukoliko stavite prave vizuelne elemente na pravo mesto, uspešni rezultati neće izostati. Dozvolite publici da uživa u lepoti i modernom dizajnu vašeg brenda.

Pročitajte: Kako da upotrebite moć emocionalnog marketinga

Budite drugačiji i jedinstveni na tržištu

Brendiranje je priča o vašem poslovanju. To je skup elemenata i strategija koji čine vaše produkte i usluge neponovljivim i prepoznatljivim na tržištu. Zašto da imitirate konkurenciju? Možete da budete samo loša kopija, bez obzira na to što je ta kompanija velika i uspešna. Potrudite se da budete originalni, drugačiji i jedinstveni na tržištu. Ako izaberete dobre načine brendiranja i izbegavate navedene greške, publika će razviti jasnu svest o vašem brendu i čvrstu emocionalnu vezu sa njim.

Nativno oglašavanje nudi razne mogućnosti i strategije za dugotrajan uspeh na tržištu! Registrujte se preko linka i proverite kako funkcioniše nativna kampanja!

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]