Kako da koristite blog za povećanje prodaje

by Vladimir C.
Vreme čitanja: 4 minuta

Postoje različiti načini kako da osvojite pažnju publike. Blog je jedna od najznačajnijih strategija na spisku svake uspešne kompanije. On donosi mnogo povlastica vašem poslovanju. Preko njega lako i brzo ostvarujete planirane ciljeve, a naročito možete da znatno povećate prodaju internet prodavnice. Zato nemojte misliti da je pisanje bloga samo gubljenje vremena i novca.

Zašto treba da pokrenete blog

Pokretanje bloga sigurno neće da vam škodi, već naprotiv. Ima milion razloga zašto treba da odbacite izgovore i da se bacite na ovaj jednostavan zadatak. Navešćemo samo najvažnije razloge za kreiranje bloga internet prodavnice.

  • Bolja prodaja proizvoda ili usluga. Jedan od vaših glavnih ciljeva jeste da imate što više kupaca i veći stepen konverzije. Verovali ili ne, blog može da motiviše buduće potrošače i da pojača njihovu želju za kupovinom.
  • Jaka emotivna veza sa publikom. Preko bloga korisnici se upoznaju sa karakteristikama brenda i njegovom upotrebom. Blog nudi priliku da ispričate priču koja pokreće emocije ljudi i tako stvara njihovu čvrstu vezu sa brendom.
  • Brendiranje i jačanje svesti o brendu. Zahvaljujući blogu, izgrađujete identitet brenda, čineći ga prepoznatljivim i posebnim na tržištu. Publika uviđa vašu kreativnost, lako vas prepoznaje i više vam veruje nego konkurenciji.
  • Kreativnost u promociji poslovanja. Blog je prostor koji nudi razne mogućnosti kako da reklamirate produkte ili usluge. Možete da stavite različite tipove sadržaja i da upotrebite određene taktike za osvajanje budućih kupaca. Budite kreativni i drugačiji u odnosu na konkurenciju.
  • Bolje rangiranje na Guglu. Blog podrazumeva više stranica na sajtu internet prodavnice i ima unutrašnje linkove ka početnoj strani. Sadrži ključne reči i brzo se učitava. Zahvalan je za SEO optimizaciju jer poboljšava vašu poziciju na pretraživačima.

Kako da koristite blog radi povećanja prodaje

Blog je bitna strategija za uspeh poslovanja. Zato ga nemojte zanemariti i smatrati bespotrebnom ili suvišnom obavezom. Daćemo vam 5 načina kako da iskoristite mogućnosti bloga da biste puno zaradili.

1. Učinite sadržaj bloga vrednim za kupce

Ponudite potrošačima ono što žele da čitaju i što ih jako zanima. Neka sadržaj bloga bude miks zabave i informacija. Nemojte stalno pisati samo o proizvodima ili uslugama, već na indirektan način pokrenite radoznalost korisnika. Možete da pišete o životnim pojavama, problemima i izazovima sa kojima se ciljna publika suočava. Dajte savete i činjenice na zabavan način, povežite priču sa brendom. Tako ćete graditi odnos poverenja i lojalnosti sa publikom.

Pročitajte: 5 strategija kako da izgradite prepoznatljiv brend na tržištu

Primeri sadržaja za blog

Na primer, prodajete na internetu krevete. Možete da pišete na blogu o sledećim temama: kako poboljšati kvalitet spavanja; kako dekorisati spavaću sobu; koje su veličine jorgana idealne za krevet itd. Pretražite na Guglu ključne reči i fraze koje će vas uputiti na nedoumice i probleme potrošača u vezi sa krevetima i spavanjem. Preko datih tema posredno podstičete interesovanje za vaše krevete u prodaji.

Recimo, prodajete košulje. Predlažemo teme za blog: koji su aktuelni trendovi u modi košulja; kako izabrati košulje za poslovne prilike; šta izbor košulje u određenoj boji govori o karakteru ljudi i dr. Ne smarate ljude neprestanom pričom o produktima, niti insistirate na kupovini. Upotrebljavate moć sadržaja da se ljudi spontano odluče za kupovinu brenda.

2. Upotrebite vizuelne elemente

Mozak ljudi mnogo brže obrađuje slike nego tekst. Zato stavite na blog slike, tabele, infografike i video sadržaj da biste podstakli emocije kod publike. Odlučite da li ćete veći prostor dati vizuelnim elementima ili tekstu. Ako je članak na blogu duži, obavezno ga rastavite slikama ili drugim vizuelnim efektima kako biste istakli najzanimljivije činjenice u tekstu. Tako sadržaj bloga činite privlačnim i neodoljivim za potrošače, što će pojačati želju za kupovinom brenda.

3. Promovišite blog na društvenim mrežama

Obavezno na kraju blog posta stavite linkove ka društvenim mrežama. Tako će korisnici lako šerovati sadržaj koji im se dopada. Vaš sadržaj će videti više ljudi i tako će se deliti nadalje. Povećavate broj potencijalnih kupaca, koji će preko šerovanih postova biti radoznali da posete vaš blog. A od bloga mogu da krenu ka prodajnoj strani i da kupe brend.

Kreirajte stranicu ili grupu na društvenim mrežama. Tu možete da kačite postove sa bloga internet prodavnice. Opet dajete mogućnost da se sadržaj dalje šeruje i dobijate više posetilaca, koji postaju vaši verni klijenti. Članci sa bloga imaju moć da privuku pažnju većeg dela publike i da grade njen odnos sa brendom.

4. Uradite SEO optimizaciju bloga

SEO optimizacija je neophodna ako želite odličnu poziciju na Guglu. Ljudi će vas lako pronaći preko pretraživača kada ukucavaju ključne reči. Zato stavite ključne reči i fraze u sadržaj na blogu, ali ne preterujte. Pokušajte da makar jednom nedeljno kačite blog post, jer Gugl bolje rangira sajtove koji imaju nove sadržaje.

Linkovi ka drugim stranicama svoga bloga ili ka drugim sajtovima takođe poboljšavaju rangiranje. Oni ukazuju posetiocima na relevantnost i informativnost vašeg sadržaja. Mogu da budu linkovi ka zabavnim sadržajima, recimo ka crtaćima, humorističkim sajtovima, muzici na Youtube i sl. Sve što ima veze sa brendom i utiče na njegovo vezivanje sa publikom može da se iskoristi za SEO optimizaciju.

5. Pojavite se na drugim sajtovima

Možete da budete gost na drugim blogovima i portalima. Na primer, da objavite članak sa bloga internet prodavnice i stavite link ka svom blogu. Tako pridobijate posetioce sa drugih sajtova, a oni su vaši potencijalni kupci. Iz radoznalosti će kliknuti na link, posetiti blog i otići na prodajnu stranu.

Postoji mogućnost da promovišete blog preko platforme Native Media za nativno oglašavanje. Ova platforma nudi svim oglašivačima dobro posećene sajtove izdavača. Reklame vašeg bloga biće jako vidljive i atraktivne, korisnici će rado kliknuti da vas posete. Oglašivanje preko izdavača Native Medie je prava stvar ako hoćete da povećate posećenost bloga. Tako imate siguran put ka uspešnoj online prodaji brenda.

Blog je dobar magnet za potrošače

Upotrebite moć kreativnosti, pa neka blog privuče sadržajem i izgledom klijente. Poziv na akciju i link ka prodajnoj strani brenda na kraju blog posta izgledaju nenametljivo. Posetioci će vas gledati kao prijatelja i rado će kliknuti na link da se upoznaju sa proizvodima i uslugama. Pokretanje njihovih emocija je važno da biste ostvarili dobru zaradu od online prodaje. Preko bloga stvarate zajednicu lojalnih klijenata koja će vremenom rasti i povećavati profit od internet prodavnice.

Evo prilike kako da uspešno reklamirate blog internet prodavnice! Registrujte se preko linka i ostvarite maksimalnu zaradu od online prodaje!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x