Kako da napišete dobar reklamni tekst?

by Tamara M.
Vreme čitanja: 5 minuta

Da li prodajete svoje proizvode online? Reklamni tekst vam može pomoći da pronađete još potencijalnih klijenata ili kupaca.

Najpre da pomenemo da smo svesni da nemaju svi talenat za pisanje, naročito kada se radi o ovako specifičnim tekstovima. Ako ste i vi u toj grupi, bez brige! Možemo da vam pomognemo. Pošaljite nam upit na [email protected] i naš tim pisaca će napisati odličan reklamni tekst, umesto vas!

Tajna uspešnosti reklamnih tekstova je u tome što na prvi pogled ne deluju kao da im je glavni cilj da nešto prodaju. Naslov teksta obično nudi rešenje nekog problema ili korisnu informaciju.

kako napisati

Problem je u tome što ne znaju svi da pišu. I mada ima onih koji su talentovani za pisanje, to nikako ne znači da mogu da napišu reklamni tekst.

Recimo, da je Ivo Andrić danas živ, on se verovatno ne bi proslavio sa pisanjem reklamnih tekstova za sajtove. Iako je Andrić, bez sumnje, jedan od najboljih pisaca sa ovih prostora, njegovi tekstovi su obično opširni i opisni, a internet korisnici danas, na žalost, nisu zainteresovani da čitaju tekstove tog tipa.

Kada prosečni internet korisnik uđe na sajt da pročita neki tekst, cilj mu je da dođe što pre do određene informacije. Ljudi obično preskoče dobar deo članka ili ,,šaraju” pogledom po tekstu, samo da ga što pre završe, iako znaju da će od istog imati koristi.

Verovatno i vi u ovom trenutku preskačete pojedine delove ovog teksta i žurite da pokupite suštinu.

Zašto se to dešava? Pa ljudi nemaju fokus. Zato su još pre godinu dve, marketing stručnjaci predvideli ono što se danas dešava: živimo u vremenu gde vladaju brzi tutorijali na video klipovima i Instagram storiju ili IGTV-u.

Međutim reklamni tekstovi se i dalje rado koriste. Samo morate da se držite određenih pravila, kako bi ljudi imali fokus na onom što ste napisali.

Pravila pisanja reklamnog teksta.

Sadržaj teksta

Poželjno je da reklamni tekst ne bude previše dugačak. Ako je tema koju obrađujete opširna, podelite jedan tekst na nekoliko članaka. Na kraju svakog stavite linkove do ostalih tekstova, kako bi osobe koje su zainteresovane za vaš proizvod ili uslugu, mogle dalje da se informišu. Poželjno je da tekst ima između petsto i hiljadu reči.

Pasusi ne treba da budu veliki. Svaki pasus neka bude između tri i pet rečenica. Poželjno je da što više proredite tekst.

Svoj reklamni tekst morate ,,razbiti”! Ubacite više podnaslova, lista, a s vremena na vreme, neka vaš pasus sadrži samo jednu kraću rečenicu.

Ako primetite da vam je tekst u nekom trenutku jednoličan, a nemate prostora da ubacite sliku ili podnaslov, možete razbiti monotoniju tako što ćete boldirati određenje segmente.

Ubacivanje slika

Nakon svakog trećeg ili četvrtog pasusa ubacite sliku. Što više slika to bolje, samo nemojte preterivati. Recimo slika posle svakog pasusa bi bila previše.

Slike mogu biti i šaljive, zavisi od tematike kojom se bavite. Nešto poput ovoga što smo pokušali da uradimo sa Ivom Andrićem. Tako nešto će zasigurno biti interesantno čitaocima.

Ako je tema ozbiljna i nema mesta šali, onda vodite računa da slike budu kvalitetne, u visokoj rezoluciji. Slika, poput teksta, treba da izazove emociju. Prema nekim statistikama, kod publike najbolje prolaze slike ljudi sa izraženim emocijama: bes, sreća, tuga, bol, iznenađenost, itd.

reklamni tekst

Dobar naslov je pola posla

Da bi ste privukli čitaoce da pročitaju vaš tekst, naslov je najbitniji. Naslov mora obećavati rešenje nekog problema ili korisnu informaciju.

Na primer, ako prodajete hemiju za kupatilo, šta mislite koji naslov bi privukao više čitalaca:

,,Brisko”, sredstvo za čišćenje kupatila

…ili…

Ranije sam čistila kamenac sa tuš kabine skoro sat vremena, a sada sve završim za deset minuta. Evo kako…

Sredstava za čišćenje kupatila ima mnogo. Kada čitalac ugleda prvi naslov, naravno da mu neće biti interesantan, jer smatra da je to samo još jedan od milion sličnih proizvoda.

Ali drugi naslov ima dve bitne prednosti:

  • Privlači pažnju ciljne grupe, a to su osobe koje mrze naporno i dugotrajno čišćenje tuš kabine. Treba im jednostavno i brzo rešenje.
  • Ima dozu mističnosti, ne znate o čemu se radi i naravno da ćete kliknuti da pročitate tekst, da vidite koji je to magični proizvod koji će vam olakšati život.

Dakle obratite posebnu pažnju kada pišete naslov. Ponekad je možda bolje ostaviti pisanje naslova za sam kraj. Dok pišete tekst, sigurno ćete dobiti inspiraciju. Dobar naslov znači pola završenog posla.

Pozovite svoje čitaoce na akciju – OBAVEZNO!

Marketing stručnjaci tvrde da svojim kupcima morate ,,narediti” da kupe nešto . Finijim rečnikom, to se zove poziv na akciju.

Svoj reklamni tekst obavezno završite sa: poručite odmah, kupite sada, zakažite svoj termin i slično.

O pozivima na akciju smo detaljnije pisali u našim tekstovima:

Kakvi prodajni tekstovi najbolje prolaze?

Nije lako napisati prodajni tekst, čak i ako ste iskusan kopivrajter. Pravila koja smo pomenuli se mogu primetiti, naravno i dosta će pomoći. Međutim, najbolje ćete videti iz sopstvenog iskustva šta je dobro a šta ne.

Zato je najbolje napisati nekoliko različitih reklamnih tekstova, pa pratite koji vam donosi najbolju prodaju.

reklamni tekst

Međutim ono što se pokazalo kao veoma efikasno, u većini slučajeva, jeste tekst koji govori o ličnom iskustvu, kada je u pitanju neki proizvod ili usluga.

Tako da, ako nemate inspiraciju za pisanje tekstova, pozovite zadovoljnog korisnika i sa njim napravite jedan intervju! Ovakvi tekstovi su pun pogodak!

I naravno tu je i zlatno pravilo marketinga – udariti na emociju. Što se opet može primeniti i na tekst o ličnom iskustvu: ,,… Imao sam mnogo problema, međutim otkako koristim ovaj proizvod, živim mnogo lepše i bolje…”

Ljudi će se poistovetiti sa zadovoljnim korisnikom, koji daje intervju, kao i sa njegovim problemom, jer mnogi čitaoci vašeg teksta imaju isti problem. A kako zadovoljni korisnik sada živi lepše i bolje, deo čitalaca će kupiti vaš proizvod da bi i njima u bliskoj budućnosti bilo lepo.

Dobar tekst vam ništa ne vredi ako ga ne promovišete

OK, napisali ste tekst, objavili ga na svom sajtu… I šta sad? Ne vredi i da je to najbolji reklamni tekst na svetu, ako ga pročita svega deset ljudi.

Potrebno je da taj isti tekst promovišete, a najbolji način za to jeste nativna reklama. Kako nativna reklama funkcioniše?

Vaš tekst ćemo postaviti na satove i blogove na kojima se okuplja vaša ciljna grupa potrošača. Recimo ako prodajete proizvode za mršavljenje, reklama će biti okačena na sajtove koji se bave dijetama, životnim stilom i drugim web mestima na kojima se piše o savetima za mršavljenje.

Nativna reklama ne izgleda kao obična reklama, već kao još jedan koristan tekst na sajtu na kojem se nalazi. Kada posetilac klikne na reklamu, biće prebačen na vaš sajt, gde će pročitati reklamni tekst. Određeni procenat čitalaca se uvek odluči da kupi proizvod o kojem čita, a koliki će taj procenat biti, zavisi od toga koliko je vaš reklamni tekst ubedljiv.

Saznajte više o nativnom oglašavanju, tako što ćete kliknuti na ovaj link. Promovišite svoj uspešno svoj proizvod, postanite oglašivač za Native Media platformu.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x