Kako da napišete POST na društvenim mrežama, koji će ljudi zapravo i da pročitaju?

Društvene mreže su pre svega vizuelni svet, gde najviše uspeha ima slikovit sadržaj. Tvorci Instagrama su to shvatili pre, skoro, deceniju i zato su napravili društvenu mrežu, namenjenu uglavnom za objavljivanje fotografija.

Pored slika i video sadržaj je poprilično uspešan, ali slika je ono što najviše zadovoljava pažnju korisnika društvenih mreža.

Sigurno se pitate zašto.

Zato što danas ljudi imaju veoma kratak fokus. Obično žele da se zadrže na jednom postu što kraće, jer ih čeka još milion drugih koje žele da pogledaju. Na sliku će potrošiti samo sekund vremena, dok gledanje videa zahteva više. Ukoliko se bavite uređivanjem profila na društvenim mrežama, verovatno i sami znate koliko je teško uhvatiti pažnju prosečnog internet korisnika.

drustvene mreze
[crp]

Ono što je još teže jeste  napisati post, koji će ljudi zapravo da pročitaju. Internet korisnici danas inače jako malo čitaju i napisati tekst koji će im zadržati pažnju je prava umetnost.

Kada je reč o društvenim mrežama, možete primeniti neka od ovih pravila kako biste naveli svoje pratioce da pročitaju vaš post do kraja i dodatno se informišu o uslugama ili proizvodima koje nudite.

Kako da napišete dobar post – osnovna pravila

Tekst ne sme biti monoton

Prvo pravilo koje treba da naučite jeste da vam tekst ne bude zbijen i monoton. Tekst na postu treba da bude što kraći, a da sadrži potrebne informacije. Ako imate potrebu da napišete nešto duži tekst, onda se potrudite da ga razbijete na više pasusa.

Svaki pasus neka ima po tri kraće ili dve prostoproširene rečenice. Ako vaši partiocu ugledaju zbijen tekst, većini će biti mrsko da nastave da čitaju.

Naravno, ako imate nekog da tagujete to je još jedan način da se tekst na vašoj objavi učini manje monotonim. Ukoliko je reč o Instagram profilu, ubacite hešteg ( # ) umesto neke reči. Na primer: Ove nedelje na RTS-u pogledajte prvu epizodu serije #Švindleri.

Zabavno je koristiti smajlije i znakove. To će vaš post učiniti dodatno šarenim.

Tekst možete dodatno razbiti i uz pomoć raznih smajlija. Naročito ako nešto nabrajate. Koristite znakove u obliku strelica koji pokazuju na stavke koje nabrajate.

Vodite računa da znakovi budu adekvatni. Besmisleno je stavljati srećni smajli ako pišete o temi koja nije za šalu. Ili koristiti znakove u obliku brze hrane ( pice, pljeskavice… ) ako pišete o zdravoj ishrani. Izbor smajlija i znakova je veoma bogat, sigurno ćete naći nešto adekvatno. Pojedini marketing menadžeri izbegavaju korišćenje smajlija, naročito ako vode biznis profile ozbiljnih kompanija, što je u redu. Međutim, korišćenje ovakvih znakova nije pogrešno, šta više, kod pojedinih profila koji se bave veselim temama je čak i poželjno.

Znakovi i smajliji će vaš post učiniti zabavnim i primamljivijim za čitanje. Samo ne preterujte.

kako napisati post

Privucite pažnju pratlaca

Zamislite sebe u gomili od, recimo, trideset ljudi. Onda ugledate nekog poznatog. Počećete da mu mašete i da ga dozivate kako bi ste mu privukli pažnju. E, tako nešto treba da uradite i na društvenim mrežama da bi pratioci obratili pažnju na vaš post.

Stranica koju uređujete nije jedina i prosečan korisnik društvenih mreža obično skroluje po svom profilu, bez ikakvog reda i interesovanja. Da bi se zadržao upravo na vašem profilu, morate da mu privučete pažnju.

To ćete učiniti tako što će mu vaša prva rečenica ponuditi neku ekskluzivnu informaciju ili mu postaviti pitanje koje će ga zaintrigirati. Prva rečenica bi mogla čak da bude napisana i velikim slovima. Ali, kao i kod smajlija, ne preterujte. Napišite velikim slovima samo jednu rečenicu, i to ako je kratka. Ili još bolje samo jednu ili dve reči.

Pažnja se privlači obično rečima kao što su: giveaway, velika nagradna igra, besplatno, akcija, itd.

Ali šta raditi ako ne nudite nikakve pogodnosti, nego samo želite da prezentujete neki svoj proizvod? Onda možete da napišete velikim slovima ključne reči, tj naziv proizvoda ili usluge koji nudite.

Recimo ako vodite stranicu za lokalnu teretanu, možda želite da napravite post o vežbama na Power Plate-u. U svom postu želite da upoznate svoje pratioce sa ovom vrstom treninga, a ne nudite ništa besplatno, niti bilo kakve pogodnosti. U tom slučaju neka samo pojam POWER PLATE  bude ispisan velikim slovima. Na ovaj način ćete privući pažnju korisnika koji su već čuli negde za ove treninge, znaju neke osnovne stvari, i taman sada imaju priliku da se bliže upoznaju sa tim pojmom. Možda na kraju i da se prijave za treninge.

Evo jednog primera za dobar i loš post

Da bi smo vam pojasnili razliku između posta koji će se čitati i onog koji neće, navešćemo jedan primer:

Recimo, ovo je jako koristan post, koji pruža vrednost i bitne informacije ( cilj je da se izreklamiraju riblji proizvodi ). Ali neće imati puno efekta, jer će većina da prestane sa čitanjem već kod ,,Poštovani prijatelji“. Post može da bude mnogo kraći, samim tim i čitljiviji, a da opet da pruži korisne informacije.

Evo kako bi post mogao da izgleda:

PSORIJAZA – kako umanjiti tegobe koje nastaju zbog ove bolesti?

Da li ste znali da korigovanjem ishrane i pojedinih životnih navika možete umanjiti posledice psorijaze? Dovoljno je da u svoj jelovnik uvrstite više ribe, i to onih vrsta koje su bogate Omega 3 masnim kiselinama.

Predlažemo losos, skušu, tunu, haringu pastrmku, plodove mora… Zdrava ishrana čak može vratiti psorijazu u mirniju fazu bolesti.

Počnite sa zdravom ishranom već danas!!!

pisanje posta

Kao prvo tekst je kraći, a suština je ista. Prvom rečenicom, privukli smo pažnju ciljne grupe, a to su osobe koje boluju od psorijaze. Skoro svako ko ima problema sa ovom napornom bolešću, pročitaće post, kako bi se dodatno informisao. I što je takođe bitno, na kraju smo pozvali čitaoce na akciju.

Poziv na akciju na kraju teksta je takođe bitan: kupite naš proizvod, poručite odmah, itd…

Vodite računa o gramatici i dajte ljudima neki vrednost u svom postu.

Gramatičke greške se dešavaju svima, ali proverite svoj post natenane, pre nego što ga objavite, kako bi ste bili sigurni da nemate grešaka. Kao i uvek kada nešto pišete, posvetite pažnju pravopisu.

Ako se pitate šta bi ste pisali u svojim postovima, znajte da je najbolje kada dajete ljudima neku vrednost. To mogu biti korisne informacije, neka nova saznanja, itd. Ovakvi postovi će privući veću grupu ljudi.

Nije loše s vremena na vreme ubaciti i neku zanimljivost povezanu sa vašim proizvodom, koji promovišete na svojoj stranici.

U objavama se obično daje opis proizvoda ili usluge koji se promoviše. Uzmimo opet neki trening kao primer. Ukoliko želite da promovišete Gluteus & e-core treninge, nije dovoljno samo okačiti sliku sa treninga i napisati: ,,Prijavite se na Gluteus & e-core“. 90% vaših pratilaca nema pojma šta je to, ni u čemu je poenta. Međutim ako napišete da su to treninzi namenjeni onima koji žele da zategnu zadnjicu i stomak, probudićete interesovanje kod svojih pratilaca.

Svaka društvena mreža je različita i zahteva drugačiji post

Kako se Instagram i Fejsbuk mogu povezati, pa sve ono što objavite na Instagramu automatski ide na FB, vođenje stranica je mnogo olakšano. Ali nije uvek dobra ideja da imate iste postove.

Pisati post na Fejsu je lakše i ako se prodržavate ovih pravila koja smo pomenuli, nećete mnogo pogrešiti. Tekstovi se nalaze iznad slike, dobar deo teksta može odmah da se vidi i da privuče pažnju.

Međutim Instagram je malo komplikovaniji, jer je tekst uglavnom sklonjen. Potrebno je da kliknete na opciju ,,more“ da bi ste pročitali tekst, čak i ako je kratak.

Instagram je društvena mreža koja je skoncentrisana na slike. Vaši pratioci obično vide samo sliku, a na tekst retko kad obrate pažnju.

za instagram

Vratimo se na trenutak na post o psorijazi koji smo pominjali u prethodnom delu teksta. Ako bi se ovaj post promovisao na Instagramu, verovatno bi osoba koja vodi profil stavila sliku nekog ribljeg specijaliteta ili možda čoveka/ženu sa psorijazom.

To je skroz OK izbor, ali želimo da navedemo naše pratioce da pročitaju koristan tekst o zdravoj ishrani koji smo napisali uspod slike. U slučaju da se okači samo slika, pratoci će videti lepu fotku sa pečenim lososom i lajkovaće je ako je slika primamljiva. Ali neće obratiti pažnju na sam tekst.

Zato kod Instagrama nije loše napisati na samoj slici ukratko o čemu se radi. Samo jedan mali deo teksta, čisto da naglasite svojim pratiocima da imate važnu poruku za njih.

U našem primeru, dovoljno je napisati samo ,,Psorijaza” ili možda ,,Zdravom ishranom protiv psorijaze“, ili nešto treće. Šta ćete napisati, zavisi od slike koju ste stavili.

Na taj način privlačite pažnju svoje ciljne grupe, kojoj i želite da se obratite.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]