Kako da napravite dobru mejl marketing kampanju
Mejl marketing kampanja se sastoji od toga da se isti mejl pošalje na više desetina, ako ne i stotina, adresa koje vam se nalaze na listi. Iako zvuči lako i da je gotovo nemoguće napraviti grešku, zapravo postoje određena pravila kojih se treba držati.
Mejl marketing kampanja se pre svega koristi da bi porasla prodaja ili da bi što više klijenata koristilo vaše usluge. Ako ste bloger, onda vam ovakav tip oglašavanja daje veći broj posetioca na sajtu.
Sadržaj ovakvog mejla je najčešće promotivni sadržaj ili novosti vašeg poslovanja.
Da li je mejl kampanja zastarela akcija marketinga?
Mnoga publika ovakav vid reklamiranja ne voli. Zbog toga ga ignorišu ili označe primljeni email kao spam, dok se neki i odjave sa vaše mejl liste.
Razlozi zašto to čine su sledeći:
- Svima šaljete isti e-mail. To je greška, jer nije sva vaša publika zainteresovana za iste stvari. Mora da postoji segmentacije, tj. više mejl lista;
- Kada šaljete većem broju publike isti mejl, onda na početku istog ne oslovljavate onoga kome ste poslali. Statistika kaže da publika voli kad je imejl poslan baš njima tj. kad ih oslovljavate njihovim imenom na početku.
Uprkos svemu tome dobra mejl marketing kampanja ima i dalje jak uticaj na publiku.
Kako da napravite dobru mejl marketing kampanju
1. Izaberite najbolji
Trebate da izaberete mejl marketing „servis“ koji najviše odgovara vašem poslovanju. Na platformi WordPress ih ima na desetine, a mi vam predlažemo Constant Contact zato što pruža najbolje funkcije.
Prvih 60 dana korišćenja Constant Contact dodatka je besplatno. Ovako treba da vam izgleda njegov meni u administratorskom delu sajta kad ga instalirate:
Tu možete napraviti svoje mejl liste, videti sve one koji su ostavili svoj mejl da ih redovno obaveštavate o novinama vašeg poslovanja, kao i opcija za slanje mejlova.
Ako pak niste u mogućnosti da plaćate dodatak, onda možete koristiti besplatne varijante SedinBlue ili Mailjet za pravljenje mejl marketinške kampanje.
2. Kreirajte mejl listu
Mejl lista se sastoji od e-mail adrese vaše publike.
Listu kreirate tako što odete u drugu opciju u meniju Contacts (kontakti) i potom kliknete na Enter a New List (uđite u novu listu).
Kad to pritisnete izaćiće vam da ukucate ime nove liste, kad upišete pritisnete Add List (dodaj listu).
Sledeće što treba da uradite je da dodate kontakte u listu. To ćete uraditi tako što pritisnete dugme Add Contacts.
Kao što vidite u skrinšutu iznad Constant Contact vam daje mogućnost da listu ubacite iz svog računara, Gmail-a, Outlook-a… Tako da ne morate da ubacujete svaku adresu zasebno.
3. Napravite segmentaciju liste
Ovo je jedan od najbitnijih koraka u mejl marketinškoj kampanji. Mnogi zanemare ovaj korak i zbog toga im pomenuta kampanja ne uspe.
Treba da izvršite segmentaciju svoje publike tj. da ih podelite na više grupa prema određenim kriterijumima kao što su pol, godine, prebivalište, interesovanja, istorija njihovog korišćenje vaših usluga…
Npr. ako imate turističku agenciju onda ćete vašu super ponudu za letovanje na Zakintosu u mestu Laganas (koje je poznato po noćnom i dnevnom provodu za mlade) slati isključivo vašoj mlađoj publici.
Segmentacija se u Costant Contact-u vrši tako što u meniju pritisnete Contacts, pa u podmeniju Segments.
Potom će vam se pojaviti mogućnost da pritisnete dugme Create Segment (napravi segment) i pritisnete ga. Pojaviće vam se sledeći prozor i tu određujete segment.
4. Kreirajte ciljnu mejl kampanju
U meniju izaberete opciju Campaigns (kampanja) i pritisnete dugme Create (kreiraj).
Sledeći korak je da izaberete e-mail opciju.
Nakon toga videćete na stotine tipova za dizajn mejla. Dizajn možete tražiti prema onome šta želite da objavite svojoj publici. Mi smo izabrali „sale“ (rasprodaja).
Kad izaberete dizajn moćićete da ga sredite po svojim kriterijumima. Naravno, pre svega treba da ispišete ime kampanje.
Kad pritisnete da upišete ime izaći će vam sledeći prozor:
Možete personalizovati svoju mejl kampanju tako što ćete ispisati lično ime vlasnika mejl adrese koju imate u listi. Naravno, možete to uraditi i na drugi način tako što ćete osobu osloviti sa Prijatelj, Potrošač…
Sledeći korak je da upišete podatke firme i pritisnete dugme Save (sačuvaj).
Sledeće što treba da uradite je da sredite dizajn svog mejla koristeći meni sa leve strane. Da bi ga napravili po svojoj meri, dobro pogledajte sve opcije koje vam se nude. Dobra stvar je sto možete sami dodati neke druge elemente (dodatke) koje ste prethodno instalirali na svom WordPress sajtu. Kad to sredite pritisnete dugme Continue (nastavi).
Otvoriće vam se prozor iznad. Možete izabrati da pošaljete celoj listi ili određenim segmentima. Takođe s desne strane su opcije da pošaljete odmah mejl ili da zakažete određeno vreme kada će oni biti poslani automatski. Označite da vam stignu rezultati (Send Me Early Results) prihvatanja mejla od strane publike. Šta god da odlučite pritisnete narandžasto dugme u gornjem desnom uglu.
5. Rezultati kampanje
Naime, Constant Contact vam pruža statistiku. Da biste je videli treba da pritisnete Reporting u meniju.
Uz pomoć ovoga ćete videti koje adrese nisu validne ili ne otvaraju vašu poštu, pa ih izbrišite, jer nije bitan kvantitet već kvalitet. Bolje da imate i kraću mejl listu, publike koja će sa oduševljenjem otvoriti vaš mejl, jer će samim tim vaša imejl marketing kampanja uspeti.
Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!
Prednosti Pridruživanja Platformi:
- Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
- Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
- Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
- Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.
Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.
POKRENITE SVOJE KAMPANJE![crp]