Kako da napravite oglas na koji će svako hteti da klikne i izvrši akciju

by Tijana S.
Vreme čitanja: 5 minuta
koraci da napravite dobar oglas na internetu

Koliko puta vam se desilo da ste pažljivo birali fotografije za oglas, dobro odmerili svaku napisanu reč i da ste mislili da ste sve savršeno skrojili, ali vaš oglas nije doneo željne rezultate? Pretpostavljamo, mnogo puta. Retko kome prvi oglasi, sem profesionalcima, dobiju dobar odjek kod publike. U ovom tekstu ćemo vam otkriti tajnu kako će svako poželeti da klikne baš na vaš oglas.

Dobar oglas je onaj koji je napisan i dizajniran tako da se emocionalno poveže sa ciljnom publikom. Jednom kada potrošač emocionalno doživi vašu priču ispisanu u oglasu, onda će se snažno povezati sa vama i prosto će želeti vaš proizvod ili uslugu. U njima se stvara osećaj hitnosti i potrebe da izvrše akciju što pre, ne bi li tako bili deo vaše priče – tako se i rađa brend.

Međutim, sve je to teorija, a kako se to radi u praksi? Sve je to lako reći, ali kako napraviti takav oglas za koji će se publika emotivno vezati? Nastavite da čitate ovaj tekst i znaćete.

Kako trenutno živimo u eri interneta, tako su i oglasi na istom postali naša svakodnevnica. Baš kao što su reklame na TV nekada bile dosadne potrošačima i za vreme istih se na brzinu radilo nešto pre nego što opet počne emisija, film ili serija, tako su tipični internet oglasi postali zamorni prosečnom potrošaču.

Hajde da pogledamo zajedno nekoliko činjenica:

  • Još u 2015. godini blokiranje digitalnih oglasa, pre svega onih u formi banera, na globalnom nivou iznosilo je 41%, šta mislite koliki je taj procenat sada? Preko 85%!
  • Oko 90% gledalaca raznih vrsta video sadržaja rado pritisne dugme da preskoče oglas
  • Adobe izveštava da samo 8% potrošača obraća pažnju na online oglase, 16% na radio oglase i 14% na bilborde. Oglasi u aplikacijama i igricama su na dnu od samo 5%

Kada pogledate ovu statistiku sigurno se pitate pa kako onda nekom uspe bilo kakvo internet oglašavanje? Uspe, jer nije svako oglašavanje isto. Postoji širok spektar stilova oglasa koji su prikladni za razne niše, vaš odabir istog će uticati na učinak vaše internet marketing kampanje.

Mi ćemo danas pričati o tipu oglasa koji već duži niz godina, globalno gledano, daje najbolje rezultate marketinškim kampanjama na internetu – oglašavanju putem priče. Treba da napomenemo, da nismo izabrali ovaj tip oglasa zato što je najučinkovitiji, već i zato što njegova forma odgovara skoro svakom proizvodu ili usluzi, a i na njega ne utiči poznati blokatori za reklame – tako da je uvek vidljiv.

Od čega se sastoji oglas koji tera potrošače da kliknu na njega:

1. Ilustracije koja privlači pažnju

Nakon praćenja statistike na stotine oglasa došli smo do zaključka da čak 37% više potrošači reaguju na oglase koji imaju upečatljive fotografije.

Naime, vizuelni element je jedna od prvih stvari koje potrošač vidi kada gleda neki oglas. Znate onu staru da jedna slika vredi hiljadu reči, e baš to je slučaj sa oglašavanjem. Sami probajte da razmislite i videćete da  ste sigurno zapamtili fotografiju ili ilustraciju nekog oglasa. Naravno, da bi oglas bio efikasan treba da ga dopunjuje naslov, jer tako tek prenosi celokupnu poruku.

2. Naslova koji budi radoznalost

Kada hoćete da se digitalno oglašavate, onda morate da privučete nečiju pažnju. Džaba vam sve, i uloženi sati, nedelje, po nekad čak i meseci u pripremu sadržaja koji stoji iza klika, ako vaš naslov ne probudi radoznalost da na njega potrošač klikne.

Ljudi na internetu retko kada žele da gube vreme na nešto što nije njihova sfera interesovanja ili na nešto što im ne privuče pažnju i ne probudi radoznalost.  Oni imaju jasno zacrtan cilj (onoga šta ih interesuje) i ne gledaju tako reći šta je sa leve ili desne strane na putu do tog cilja. Tako da vam je sada jasno što vaš naslov mora biti takav da natera potrošača da klikne na njega.

Naslov treba da obuhvati čitavu poruku sadržaja na koji šaljete potrošača – znači, treba da odgovara priči. Naslovi mogu biti oni koji podstiču na razmišljanje, strogo informativni, šaljivi itd., ali ono što mora da im bude zajedničko je da probude RADOZNALOST!

3. Dobro napisana priča

Ako su vaša ilustracija i naslov „naterali“ potrošača da klikne na njih, onda tekst mora da ga zadrži da pročita priču do kraja. Naime, dobar tekst ne samo da tera potrošača da ga iščita do kraja, već ga emocionalno veže za proizvod ili uslugu, tako da će ovaj vrlo rado izvršiti akciju i kupiti vaš proizvod odnosno postati korisnik vaše usluge.

E sada je vreme da pomenemo opet jedno istraživanje. Poznati Moz kaže da 80% naslova na internetu ne probudi želju kod potrošača da pređe na priču, tako da ako neko čita vašu priču ona je u 20% odabranih. Kada tih 20% uđe na vaš oglas morate ih tu zadržati.

To ćete uraditi tako što ćete ispisati kreativnu priču, koja će biti sažeta i laka za čitanje, ali takođe ubedljiva i relevantna. Izbegavajte upotrebu žargona i prekomernih informacija koje ne doprinose celokupnoj poruci oglasa.

4. Šlag na tortu – Poziv na akciju

Bez snažnog poziva na akciju, nećete dobiti željne rezultate vašeg oglasa. Definicija poziva na akciju glasi: To je element oglasa koji daje podsticaj potrošaču da odmah izvrši akciju (kupi, pozove…).

Poziv na akciju vašeg oglasa treba da bude dobro osmišljen i definisan. Napravite ga tako da su podaci za kontakt jasno vidljivi i da nema sa strane ništa što bi odvlačilo pogled potrošača na putu da izvrši konverziju.

Najbolja forma poziva na akciju je u obliku dugmeta. To naime povećava izvršenje akcije za čak 45%.

Gledano generalno, sjajan oglas, tj. reklama, je ona sa kojom se publika emotivno povezuje, pruža im nezaboravan, uverljiv i informativni sadržaj koji potrošačima daje podsticaj na akciju.

Gde treba da postavim ovakav oglas

Oglasi iz prethodno navedenih delova se moraju naći na mestu gde se i očekuje da se čita neka priča tj. tekst – na portalima i blogovima. Na portalima i blogovima se potrošač informiše i baš tu zato treba da stoji vaš oglas, ali ne u vidu banera, već baš u vidu priče – onoga što interesuje potrošača. Niko ne ulazi na neki portal ili blog da gleda banere sa strane, već da čita i tako se informiše.

Taj oglas treba da se uklopi sa ostalim tekstovima na sajtu (što oglašavanjem putem sadržaja i čini) i da bude kao sastavni deo tog portala ili bloga. Zato je bitno da imate dobar naslov, jer baš kao što neko kada uđe recimo na neki info portal, ne otvara sve tekstove, već samo ono što ga interesuje ili mu probudi radoznalost, tako niko neće otvoriti vaš oglas, ako je naslov bezličan i dosadan. Niko neće čitati vašu priču, ako nije napisana pitko, bez činjenica i ne budi simpatije kod potrošača. Na kraju treba da bude jasan poziv na akciju koji potrošača vodi na prodajnu stranu.

U slučaju da i dalje niste spremni da sastavite svoj oglas kako treba, ne brinite, mi vam možemo učiniti isto. Naš tim se ovim bavi već godinama i kako smo lideri na Balkanu, ne treba da brinete da li će vaš oglas biti dobro skrojen.

Ovakav oglas se dakle postavlja na platforme za oglašavanje putem sadržaja, a jedna od takvih je i Native Media.

Zašto baš treba da izaberete Native Media?

Pored toga što smo lideri u regioni i što nam je tim stručan, Native Media ima veliki broj izdavača na svojoj platformi (blogova i portala koji postavljaju naše oglase), lak sistem za targetiranje i uostalom postavljanje cele kampanje. Native media daje 25 evra kredita za oglašavanj svakom novom oglašivaču. Pored toga imamo podršku koja brzo odgovara na sva vaša pitanja i nedoumice (nismo automatizovani sistem, tako da ćete sigurno pričati sa nekim od krvi i mesa, tj. živim bićem, a ne robotom). Pritisnite OVDE i napraviti prvi korak ka uspehu na tržištu.

0 0 гласови
Article Rating
Претплати се
Обавести о
guest
0 Comments
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, молимо вас да пошаљете коментар.x
()
x