Kako da napravite sadržaj oglasa koji neće „ubiti“ konverziju?

konverzije

Stopa konverzije oglasa je bitna stavka svakom oglašivaču. To nije slučajno, jer je konverzija najvažniji faktor sadržajne strategije i direktan je pokazatelj koliko potrošača na kraju postaju kupci ili korisnici vaših proizvoda odnosno usluga. Zbog toga je važno da napravite oglas koji neće „ubiti“ konverziju. 

Međutim, pravljenje oglasa koji ne smanjuju konverziju, već je povećavaju, je veoma težak zadatak. Dobar početak i zadovoljna ciljna demografska grupa koja će napraviti interakciju sa vama ponekad može biti gotovo nemoguća misija. Sada se sigurno pitate, pa kako onda možete napraviti sadržaj oglasa koji ne smanjuje stopu konverzije, već je povećava? 

1. Pre pokretanja kampanje angažujte publiku

Jedan od ključnih faktora uspešnog marketinga jeste angažovanje korisnika iliti publike.  

Naime, brendovi i poslovanja koja ulažu u razgovor sa publikom i grade na taj način vezu sa njima, lakše će pretvoriti publiku u svoje kupce ili korisnike usluga.  

[crp]

Prema tome, razmislite kako vas trenutno vidi publika, kakva je reputacije vašeg proizvoda ili usluge. Da li je moguće da napravite nešto novo ne bi li razvili interakciju sa publikom na najviši mogući nivo?  

Zlatan savet vam je da obavezno objasnite publici ko ste i šta radite, pre nego što ih pitate da potroše novac na vaše proizvode ili usluge. 

Navešćemo vam primer jedne od najboljih svetskih kompanija: 

Ko je tvoja letnja simpatija? Najbolji prijatelj? Podeli ljubav sa njima, podeli Coca Colu sa njima. 

Coca-Cola (@CocaCola) 08.05.2018. 

Pogledajte primer Coca-Cole. Poznati brend je izgradio odličnu komunikaciju sa svojom publikom da smo 100% sigurni da kompanija reši da izbaci sad bilo koji proizvod na tržište, ljudi bi ga masovno kupovali. To se naziva lojalnost brendu i upravo je to jedan od prvih koraka ka stvaranju efikasnih oglasa. 

2. Obavezno kreirajte marketing strategiju 

Ako pokrećete bilo kakvu marketinšku kampanju bez odgovarajućeg plana je čist „samoubilački“ čin, a da ni ne spominjemo da nećete dobiti konverziju proizvoda ili veb lokacije. Kreirajte marketinšku strategiju sa jasnim početkom i krajem pre nego što napravite bilo kakav oglasni sadržaj. 

Imati dobro isplaniranu strategiju, znači imati siguran uspeh. Naime, jednom kada je publika zadovoljna vašim profesionalizmom i navođenjem tačnih činjenica o proizvodu ili usluzi u marketinškoj kampanji, oni će sigurno postati vaši verni potrošači. 

3. Naglasite svoju specijalnost ili zašto ste posebni 

nativno oglasavanje

Svaki brend je poseban na svoj način, a glavno pitanje je šta je to što vas razlikuje od drugih? Većina marketinškog sadržaja često zanemari važnost imidža brenda, proizvoda ili usluge, u kreiranje oglasa. Odgovori na nekoliko jednostavnih pitanja mogu vam olakšati razumevanje sopstvenog brenda odnosno proizvoda ili usluge: 

  • Zašto je uopšte vaša kompanija počela da posluje na današnjem tržištu? 
  • Koji su ciljevi vaše misije i kakvi su vam dugoročni planovi? 
  • Koje linije proizvoda nudite i koji su vam ključni akteri? 
  • Kakvi su vam planovi za rast i proširenje kompanije u narednim godinama? 

Pronalaženjem tzv. „tajnog sastojka“ onoga što vaš brend, proizvod ili uslugu razlikuje od ostalih je ono što će vašem oglasu doneti stvaranje konverzija. Naime, publika voli brendove, proizvode i usluge sa kojima mogu da se povežu, ali i one čija misija je plemenita i uzbudljiva. Zbog svega toga je neophodno da svoju jedinstvenost istaknete u sadržaju oglasa. 

4. Kreiranje originalnog sadržaja 

Ovo je najbitnija stavka sadržaja bilo kog oglasa. Džaba vam sve, ako on nije originalan. 

Korišćenjem pisanog tuđeg sadržaja ili pak malo modifikovanog već postojećeg oglasa, kao i fotografija iz popularnih stock-ova (zaliha), neće vam doneti stope konverzije kojima ste se nadali. Ako zaista želite da svoje poslovanje razvijate i proširite, morate obavezno investirati u originalni sadržaj, tj. da bude drugačiji od sadržaja konkurencije. 

To možete učiniti na više načina, ali većina sigurno proverenih opcija uključuje angažovanje frilensera ili pomoći sa punim radnim vremenom. U zavisnosti od vaših finansijskih mogućnosti, odlučite sa jedne ili druge i obavezno uključite marketinške pisce, grafičke dizajnere i menadžere za sklapanje celokupnog oglasa. 

Originalni sadržaj je uvek bolji od kopiranog ili malo modifikovanog koji je publika već susretala negde drugde. Ovo je najvažniji aspekt kreiranja sadržaja koji sigurno neće „ubiti“, već naprotiv povećava stope konverzije. 

5. Dva puta proverite svoj sadržaj 

internet oglasavanje

Jednom kad je vaš sadržaj stvoren, potrebno ga dva puta proveriti. Ovde treba da vam stručna osoba objasni kako da sadržaj napravite još atraktivnijim uz pomoć malih caka u pisanju ili pak da koristite neku internet platformu za tu svrhu. 

Naime, postoji mnogo internet platformi koje se bave kreiranju i uređivanju pisanog sadržaja za internet objavljivanje. Imaju profesionalne pisce koji mogu da uređuju, rade lekturu i formatiraju vaš sadržaj za male naknade u skladu sa vašim potrebama. Uglavnom ovakvi tipovi usluga sadrže različite opcije u pisanju, u zavisnosti od vrste oglasnog sadržaja koji treba proveriti pre objavljivanja. 

Nasuprot tome, alati za pisanje omogućavaju automatizovano nadgledanje i formatiranje vašeg sadržaja prema CEO standardima. Iako CEO ne igra glavnu ulogu u sadržaju nekog oglasa, on ipak može da osigura vaše rangiranje uz visok algoritam na pretraživaču.  

Da vaša stopa konverzije ne trpi gubitke zbog novog sadržaja oglasa, najbolje je da poslušate gore navedene savete. Ono što još treba da znate je da „alat“ koji ćete koristiti treba da odgovara stilu vašeg sadržaja. Pre objavljivanja oglasa, sve proverite dva puta. 

6. Poziv na akciju 

Najveća razlika između internet publike od lojalne baze kupaca je ta kako se prema njima odnosi poslovanje ili brend koji koriste. Naime, oglasi bez poziva na akciju nisu ništa drugo nego lepa fasada i prezentacija vaših proizvoda i usluga. Stvaranje osećaja hitnosti kod potrošača i navođenje njih da kupuju sve što prodajete je tzv. zaštitni znak svake reklame. 

Pozivi na akciju mogu biti u različitim oblicima, ali najviše prevladavaju dve vrste poziva, a to su: psihološki i verbalni. Psihološki poziv na akciju koriste grafiku i prilagođene vizuelne elemente da stvore osećaj nelagodnosti kod gledalaca. Zamislite živopisni oglasni plakat sa istaknutim „50%!“ na samom njegovom dnu i ima ćete dobru predstavu o tome kako izgleda psihološki poziv na akciju. 

Isto pravilo važi i za verbalne pozive. Međutim, oni su suptilniji i zahtevaju veću pažnju čitalaca. Dodavanje rečenica kao što su „Isprobajte još danas naš proizvod!“ je tipičan oblik verbalnog poziva na akciju. 

Bez obzira koju vrstu CTA odabrali, obavezno implemetirajte barem jednu od njih kako biste animirali svoju publiku da se pretvori u kupce. Ako im ne kažete šta da rade, oni će jednostavno potražiti oglase koji to rade umesto njih. 

7. Pratite svoje performanse 

internet marketing

Tvrdnja da su stope konverzije niske bez brojčanih pokazatelja da je to slučaj nije dobar način za pokretanje oglasne kampanje. Obavezno koristite softver za praćenje koji vam može pomoći da odredite procenat korisnika koji se pretvaraju u kupce kada vide vaš sadržaj. 

Uz pomoć praćenja dobićete dobru ideju o tome koje vrste sadržaja oglasa najbolje rade za vaš proizvod ili uslugu, a koje treba eskivirati. Prikupljanjem podataka za dalju analizu i praćenje u toku je jedan od najvažnijih delova reklame. Nemojte štedeti u ulaganje praćenja analize i vaš oglasni sadržaj će pretvoriti više publike u kupce, nego što je bio slučaj ranije.  

8. Ispunite obećanje 

Jedan od najboljih načina za pretvaranje većeg broja internet korisnika u kupce je jednostavno transparentnost s njima. Na primer, ako reklamirate jogurt sa komadima jagode, bolje je da se u njemu zaista nalaze komadići jagode. Reputacija marke je veoma krhka stvar koja se može uništiti i pri najmanjem pritisku nezadovoljne javnosti.  

Obavezno koristite realistične i relativne informacije i vizuelne sadržaje u oglasu da biste kasnije izbegli nepotrebne drame. Zapamtite da je potreban samo jedan nezadovoljan kupac koji može dovesti vašu kampanju u propast. Ispunite obećanja koja dajete u oglasima i ljudi će znati da ste legitimni i zato će rado postati vaši kupci. U suprotnom sve nade za veću konverziju su uzaludne. 

Sadržaj oglasa koji kreirate treba uvek da predstavlja vaš proizvod onakvim kakvim jeste, a ne da prati trendove koje postavlja konkurencija. Tek tada ćete moći da se istaknete nad svima u svojoj niši. 

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]