Kako da napraviti poslovni mejl na Gmail platformi

by Tijana

Kad svoje poslovanje predstavite na internetu, u vidu web stranice, onda je red da otvorite poslovni mejl kako bi što profesionalnije izgledali u komunikaciji sa saradnicima i klijentima. 

Da vam mejl ne bi izgledao kao privatni Gmail morate da imate i G Suite.  

G Suite

Šta je profesionalna mejl (e-mail) adresa? 

To je mejl adresa koji sadrži ime vašeg poslovanja u sebi. Na primer: [email protected]. Razlika je očigledna u odnosu na standardni Gmail koji koriste privatna lica. Tamo bi navedena e-mail adresa izgledala ovako: [email protected].  

Iako razlika ne izgleda prevelika, prvi mejl pruža poverenje ljudima koji žele da sarađuju sa vama ili da koriste vaše usluge/proizvode. 

Da biste otvorili profesionalni e-mail trebaće vam domen ime i sajt. 

Zašto da koristite G Suite za profesionalni mejl? 

Mejl je jedan od najvažnijih „alata“ za komunikaciju u svetu biznisa. Ako kojim slučajem propustite važan mejl, to i te kako može da utiče na vaš biznis. 

Mnoge web hosting mejl serveri su nepouzdani i manje sigurni. Kod nekih čak ne znate da li je poslati mejl stigao u sanduče adrese na koju ste ga poslali. Zbog toga je G Suite odličan izbor za biznis e-mail. 

Gmail ima oko 1,5 biliona aktivnih korisnika. G Suite, kao njegova poslovni segment, koristi oko 4 miliona biznismena i 80 miliona studenata. On radi uz pomoć vašeg domen imena, tako da vam omogućava da otvorite tzv. poslovni Gmail. 

Benefiti poslovnog mejla sa G Suite su sledeći: 

  • Postoji odličan SPAM filter 
  • 30 GB prostora za skladištenje (to je duplo više od običnog mejla na Gmail platformi) 
  • Moguće ga je koristiti i na pametnom telefonu ili tabletu  
  • Nema marketinga i 24 sata sedam dana u nedelji dostupna vam je podrška 
  • Najbitnije od svega, isporučuje mejl brzo i taj mejl neće završiti u SPAM folderu kod primaoca 

Kako da napravite profesionalni mejl uz pomoć Gmaila (G Suite) 

Prvo treba da se registrujete na G Suite. Košta od 5 dolara mesečno za svakog korisnika, ako se plaća na godišnjem nivou onda je to 50 dolara. Prvih 14 dana se ne plaća, to je probni period. 

Prvo ćete izabrati koji paket želite.

G Suite paketi

Nakon toga treba da označite koliko biznis mejlova želite i državu u kojoj ste locirani.

poslovni mejl

Kad to popunite pritisnete dugme Next (sledeće) i poslaće vas na polje u kojem ćete trebati da popunite lične podatke ( ime, prezime i e-mail adresu koju trenutno koristite).

otvaranje poslovnog mejla gugl

Sledeće što ćete trebati da uradite je da izaberete ime domena. Ako ga već imate, onda pritisnite Yes, I have one I can use ( Da, ja imam jedno koje mogu da koristim), a ako ga nemate onda No, I need one (Ne, potrebno mi je jedno).

domen poslovanja

U slučaju da morate da registrujete ime domena to će vam bitni dodatni trošak, a ako ga imate onda morate da izvršite verifikaciju.  

Ako ste kreirali dobro svoj G Suite profil, onda treba da pritisnete dugme Go to Setup.

Sledeći korak je da napravite G Suite korisnički profil pisanjem korisničkog imena i lozinke. Obratite pažnju u biranju ovih prethodno navedenih segmenata, jer će upravo oni biti deo vašeg prvog poslovnog mejla.

upisivanje gugl

Čestitamo, kreirali ste svoj G Suite profil.

G Suite profil

Tu ćete biti pitani da dodate još mejl adresa, pa ako imate još zaposlenih onda ćete im tu napraviti mejlove. Sledeće što morate da uradite je da označite I have added all user email addresses... i pritisnuti Next. Naravno, ako posle poželite da otvorite novu mejl adresu na vašem sajtu, to ćete moći da uradite.

otvaranje poslovnog mejla

Ako ste registrovali ranije onda ćete, kao što smo pre pomenuli, izvršiti verifikaciju. Nakon toga videćete HTML kod koji treba da postavite na svoj sajt.

html za otvaranje poslovnog mejla

HTML kod možete postaviti na sajt tako što koristite FTP client ili File manager opciju u hosting profilu. 

Takođe, možete otići u svoj WordPress deo za administratore. Instalirajte i aktivirajte plugin (dodatak) Inser Headers and Footers. Odete u podešavanja pomenutog dodatka i unesete HTML kod gde piše Scripts ih Header.

wordpress

Nemojte zaboraviti da pritisnete dugme Save (sačuvati). 

Potom odete nazad u G Suite i označite I added the meta tag to my homepage..

mx record

Sledeći korak je da uđete u MX record. Ovo će vam trebati samo ako imate već domen i sajt. Korisnici koji su registrovali domen preko Google ne trebaju MX records. 

Obično je slično u svim domen kompanijama, ali mi ćemo vam pokazati kako se u Bluehost-u povezuje sa MX recordom. 

Ulogujete se na Bluehost hosting tablu i kliknite na Domains (domeni). Na sledećoj strani označite svome domen ime i kliknite na Manage link koji se nalazi do DNS zone editor.

bluehost

Bluehost će otvoriti sad DNS zonu za ispravljanje. Vratite se na G Suite profil i označite have opened the control panel of my domain name. Prikazaće vam se MX records koji treba da unesete.  

Ovde je kako da popunite podatke u Bluhost DNS podešavanjima:

dns podesavanja

Kliknite na Add Record dugme i sačuvajte promene. Kada to završite opet se vratite u G Suite i označite I created the new MX records.

mx record napravljen

Bićete pitani da izbrišete neki postojeći MX records. Da bi to uradili treba da se vratite u DNS zonu editor, spustite se mišem niše do MX records Section..

dns zona

Vratiti se u G Suite i proverite boks koji će vam se otvoriti. Označite gde piše I have deleted existing MX records.

poslovni mejl preko gmiala

Biće vam omogućeno da sačuvate svoj MX records. Kod nekih provajdere kad sam napraviš MX records. 

Kad  se otvori sledeći prozor označite I have saved MX records u G Suite.

gmail poslovni mejl

Na kraju samo treba da verifikujete sve što ste uradili pritiskom na plavo dugme. 

Ako ste u svetu biznisa onda vam je mejl neophodan, pa ga zato još danas napravite. 

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.