Kako da poboljšate prodaju izazivanjem straha kupaca

Svaki čovek ima svoje fobije i strahove, samo što ih uglavnom stidljivo krije od javnosti. A čega se vi plašite? Možda da nećete biti uspešni na tržištu?

Hajde da otkrijemo zašto je strah toliko važna emocija u marketingu. Kako da uz pomoć straha pridobijete potencijalne klijente? Nakon čitanja ovog teksta, sigurno je da se nećete više bojati neuspeha svoje marketinške kampanje.

Zašto je strah toliko značajan za osvajanje publike

Mnogi marketari izbegavaju da koriste strahove i slabe tačke ciljne publike. Oni obično smatraju da će ljudi imati negativan odnos prema njihovom brendu. Međutim, da li je baš tako? Ako upotrebite dobre marketinške poteze za izazivanje straha, možete da bolje povežete korisnike sa proizvodima.

Dobra reklama ima moć da izazove strah ljudi. Ipak, to ne znači da će se publika bojati vašeg brenda i odbacivati ga kao nešto loše i neprijatno. Dokazano je da u trenucima panike i straha publika bolje pamti brend, stvara prisniji i jači emocionalni odnos sa brendom.

[crp]

Kada se ljudi osećaju uplašeno, oni traže podršku, pomoć ili bilo kakvu vrstu zaštite od drugih. Ako nema čoveka u blizini da im pomogne, onda tu nastupate vi sa svojim proizvodima. Vaši proizvodi mogu da budu rešenje za probleme korisnika. Na primer, kupovinom proizvoda korisnici se oslobađaju straha i osećaju se opet bezbrižno.

Koje su slabe tačke ciljne publike

Da biste izazvali strah svojim reklamama, morate da dobro poznajete ciljnu grupu. Istražite i proverite šta je to što je plaši i čini da se oseća napeto. Koje su njene slabe tačke? A zatim kreirajte reklamni sadržaj, tako da ima strašne ali i pozitivne efekte da se ciljna publika poveže sa vašim brendom.

Marketari treba da imaju u vidu razne strahove ljudi. Najčešći su to sledeći strahovi:

  • neminovnost smrti;
  • razne bolesti;
  • prirodne katastrofe (poplave, oluje, zemljotresi, vulkani);
  • saobraćajni udesi i nesreće na radu;
  • samoća i odbacivanje od sredine, tj. loši odnosi sa ljudima;
  • gubitak imovine, posla i novca, odnosno siromaštvo;
  • neizvesna budućnost.

Razmislite o tome kako se vaši produkti uklapaju u ovu priču o strahovima. Ako zaigrate na kartu jednog od navedenih strahova, možete da ostvarite uspeh na tržištu.

Koje su efektne marketinške strategije u izazivanju straha

Vaše nativne reklame ne moraju da budu horor filmovi za publiku. Dovoljno je da budu zanimljive i efikasne u izazivanju emocije straha, kako biste motivisali publiku da preduzme neku akciju. Navešćemo najvažnije marketinške strategije da biste uplašili i osvojili ciljnu grupu.

1. Ukažite korisnicima na rizike i opasnosti. To znači da ljudi budu svesni svoje ranjivosti i mogućnosti da dožive neprijatnost (bol, gubitak, bolest, loš fizički izgled, samoća…)

2. Učinite da ciljna grupa shvati značaj problema i njegovih posledica za nju.

3. Podstaknite mišljenje korisnika da imaju kontrolu nad strašnom i pretećom situacijom. Ako ljudi osećaju gubitak kontrole i nemoć, onda ne mogu da preduzmu bilo kakvu akciju. A akcija publike je najvažnija stvar u vašem marketingu.

4. Pozovite publiku da preduzme akciju koja će je zaštititi od neprijatnih posledica. Poziv na akciju (call to action, CTA) može da bude kupovina vašeg proizvoda, registracija na sajt, donacija ili nešto drugo.

Pročitajte: 4 strategije za kreiranje efektnog poziva na akciju (call to action)

5. Stavite vremenski rok da bi publika hitno reagovala. Na primer, ,,Black Friday“, ,,Akcija traje do sutra“, ,,Još samo danas po sniženim cenama kupite…“ itd. Rokovi pokreću strah ljudi da ne propuste nešto važno ili mogućnost kupovine po nižim cenama. Ako preduzmu hitnu akciju, brzo se oslobađaju neprijatnih osećanja.

6. Neka vaš brend bude idealno rešenje za problem. Kada publika oseća strah, treba da se poveže sa vašim produktom koji je za nju podrška, pomoć ili zaštita od neželjenih posledica.

3 uspešna marketinška primera u izazivanju straha

a) Svetska fondacija za prirodu (The World Wildlife Fund, WWF) ima odličnu reklamnu kampanju kojom ukazuje na neophodnu zaštitu životne sredine. Koriste takve strategije da izazovu strah od negativnih posledica kada se priroda zagađuje i uništava.

Spomenućemo njihovu reklamu koja pokreće strah ljudi od posledica koje bi se desile zbog klimatskih promena. WWF poziva ljude na akciju da zašite prirodu od dalje degradacije.

b) Kompanija Logitech reklamira sigurnosni sistem video nadzora, tako što izaziva strah roditelja da njihova deca nisu bezbedna kod kuće. Kupovinom proizvoda Logitech-a roditelji ne moraju više da strahuju za čuvanje dece.

c) Kompanija Victoria’s secret stalno nudi vremenske rokove za kupovinu njihovih proizvoda. Njihove reklame pokreću publiku na hitnu akciju, inače propustiće ,,zadnju šansu“ da kupe kvalitetne i povoljne stvari.

Vaš brend je hepiend za potencijalne kupce

Slobodno se usudite da osmislite takvu nativnu kampanju koja će pokrenuti osećanja straha ljudi. Publika će u napetim trenucima prepoznati kvalitet i pozitivne strane vaših proizvoda. Uvek uputite poziv na akciju da bi publika znala šta i kako da preduzme, da bi došla do vašeg brenda.

Život je pun opasnosti, tako da na razne načine možete motivisati potencijalne kupce na akciju. Dozvolite ljudima da vaš brend vide kao rešenje za probleme. Neka dožive hepiend posle straha da bi imali više poverenja i naklonosti ka vašem brendu.

Budite hrabri i kliknite na link ispod! Imate šansu da puno zaradite pokretanjem nativne kampanje!

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]