Kako da radite nativno oglašavanje za affiliate marketing

by Tijana
Vreme čitanja: 6 minuta
affiliate marketing i nativno oglasavanje

Nativno oglašavanje se može koristiti kao dopuna različitim marketinškim tehnikama, pa tako i u affiliate marketingu. Mnogi misle da affiliate marketari zarađuju bogatstvo ne radeći ništa, ali to nije tako.

Ako radite affiliate već neko vreme, znate da to nije najlakši način da zaradite novac. Pre svega, morate imati lojalnu publiku. I tu dolazi prvi izazov – kako pronaći ove ljude? Budući da ste affiliate-a prodavac, uvek tražite načine da dođete do što više korisnika i naterate ih da postanu vaše verne mušterije.

Najvažnije je pitanje kada radite affiliate je kako da se osigurate da vas odani kupci ne napuste nakon što izvrše jednu akciju? Pop-up oglasi i marketing preko e-mail listi mogu ne samo da budu neefikasni, već i da naštete vašoj reputaciji. Jednostavno, potrošači ih ne vole.

Nativno oglašavanje može biti vaše rešenje. Pomoću nativnih oglasa možete da poboljšate affiliate marketing i postignete odlične rezultate. Ali hajde da prvo definišemo nativno oglašavanje.

Šta je nativno oglašavanje?

Nativni oglas je oglas koji ne podseća izgledom na oglas. Njegov sadržaj deluje kao dobro ispričana priča i ima edukativni karakter. Nativni oglas se postavlja na razne portale i blogove gde se potpuno uklapa u sadržaj temom i izgledom.

Uglavnom izdavači prostora za nativne oglase ih stavljaju u vidžetima ispod ili pored uredničkog sadržaja ili u sam sadržaj u tzv. fidu. Često izdavač napomene da je to „sponzorisani sadržaj“. Nativni oglasi privlače pažnju zato što nisu kao tradicionalni, već ipak nude koristan ili zanimljiv sadržaj.

Kako sve to funkcioniše?

Da biste distribuirali svoj sadržaj tj. oglas, potrebno je da koristite platformu za nativno oglašavanje. Na internetu ih ima stotine, ali jedna je posebno prilagođena za naše oglašivače u regionu, ali i one koji žele da se isprobaju globalno – Native Media. Čitav postupak je sličan radu sa bilo kojom drugom reklamnom platformom, a ako već imate sadržaj kampanje, njegovo postavljanje neće trajati više od nekoliko minuta. Ukoliko želite da postanete oglašivač na Native Media platformi, registrujte se OVDE. Možete birati između velikog broja opcija ciljanja publike i doći u pravo vreme do pravih potrošača.

Zlatna ribica – affiliate marketing

Predviđa se da će potrošnja američkog affiliate marketinga dostići 8,2 milijarde američkih dolara do 2022. godine. Teško možemo pretpostaviti da bi neko trošio svoje budžete na strategiju koja ne donosi značajne rezultate.

Zašto je affiliate marketing toliko efikasan?

Ključna ideja affiliate marketinga je da je to pristup zasnovan na poverenju. Vaša publika je već umorna od oglasa koji ne stavljaju realne slike proizvoda, pa kada nešto kupe online dobiju nešto sasvim treće.

Objasnićemo vam to kroz jednostavan primer. Kada birate između naručivanja dostave i dvoumite se između pice koja se oglašava na svakom drugom bilbordu u vašem gradu ili uzimanja kineske hrane iz mesta koje su vam preporučili par prijatelja, šta ćete odabrati? Ovako funkcioniše affiliate marketing. Umesto da primenjuju taktike prodavanja na veliko, affiliate preporučuju proizvode. Što ste više lični, veća je verovatnoća da ćete uspeti na ovom polju. Čak ni veličina vaše publike nije ta koja igra glavnu ulogu, već je pouzdanost.

Naravno, ne morate biti influenser da biste bili u affiliate poslovanju. Možda biste želeli da usmerite promet i prodajete proizvode iz određenih niša, a ne da ste stručnjak u svakoj niši. U ovom slučaju, treba da budete dobri u postizanju visokog ranga pretrage i da ostvarite konverzije iz dolaznog saobraćaja ili da vodite sjajne kampanje koje vam pomažu da prodate proizvode.

Ipak, čak i u ovom scenariju nećete ići daleko bez poverenja. Iako vam možda neće trebati da gradite dugotrajne veze sa publikom, vaš sadržaj i dalje treba da nudi određenu vrednost za posetioce da bi oni izvršili konverzije.

Evo kako nativno oglašavanje može pomoći u affiliate marketingu

Nativno oglašavanje nema mnogo zajedničkog sa tradicionalnim oglašavanjem. Oglašivačima pomaže da postignu svoje ciljeve nudeći relevantan sadržaj i ne narušavajući korisničko iskustvo. A kako affiliate marketing može da funkcioniše samo kada uspete da saopštite vrednost svoje ponude svojoj ciljnoj publici, nativno oglašavanje je pravi način da povećate svoj profit.

1. Promovišite sadržaj sa linkovima i raznim pozivima na akciju

Dodavanje linkova na vaše blogove, poređenja proizvoda ili liste proizvoda (poput novogodišnje ili liste za letnji godišnji odmor) sjajan je način za promociju različitih vrsta proizvoda. Distribuirajte ovaj sadržaj sa nativnom platformom jer ćete ga tako sigurno staviti ispred relevantne publike i ostvariti veći profit.

Ovde se opcije ciljanja mogu razlikovati. U zavisnosti od vaše niše, možete ići na široko ciljanje ili sa detaljnijim opcijama. Na primer, ova kampanja može da cilja vrlo široku publiku, jer je tema relevantna za sve pred novogodišnje praznike ili planiranje letnjeg odmora.

2. Proširite listu e-pošte pokretanjem nativne oglasne kampanje

Još jedna efikasna tehnika je korišćenje nativnih oglasa za povećanje liste mejlova. Napravite landing stranicu koja mami posetioce da ostave svoje e-adrese ili mejlove.

U ovom slučaju ćete morati da ponudite nešto u zamenu za kontakt podatke korisnika. Pređite tradicionalne tipove sadržaja i ponudite kvizove, prilagođene vodiče, konsultacije itd.

Kada pokušavate da privučete više pretplatnika, možda ćete želeti da koristite detaljnije opcije ciljanja. Ljudi koje ćete dosegnuti treba da budu zainteresovani za dalje interakcije sa vašim brendom.

Opet, da ne biste trošili novac na ljude koji kliknu na vaše oglase i nikada ne preduzimaju dalje radnje, navedite svoju ponudu što je moguće jasnije u naslovu oglasa.

3. Koristite nativne oglase za privlačenje prometa na vašu veb lokaciju

Zajedno sa pravljenjem lista e-pošte i traženjem još proizvoda za promociju, moraćete da širite publiku.

Nativno oglašavanje je izuzetno korisno za privlačenje prometa na vašu veb lokaciju. Promovišite kvalitetan sadržaj i ne samo da ćete privući mnogo posetilaca veb stranice, već ćete i izgraditi publiku koja će vam se uvek rado vraćati.

Kada se uradi pravilno, nativno oglašavanje se brzo isplati. Čak i ako nameravate da jednostavno privučete više prometa na vašu veb lokaciju, pratite dalje korake tih posetilaca i pogledajte koliko ih konvertuje. Ako niste sigurni kako da ostvarite pozitivan povraćaj ulaganja za kraće vreme pomoću nativne oglasne kampanje, pogledajte kratak kurs o nativnom oglašavanju OVDE. U slučaju da imate neko dodatno pitanje, budite slobodni da nas kontaktirate, u donjem desnom uglu sajta videćete čet podršku.

Da li i dalje sumnjate da li biste svoje vreme ili novac trebali uložiti u razvoj sadržaja? Zapravo, ovo je vaš ključ da biste postali uspešan u affiliate marketingu.

Kada ciljate na povećanje prometa, možete da ciljate široko ciljanje i dosegnete najširu moguću publiku. Da biste filtrirali potpuno nebitan saobraćaj, koristite opisni naslov za svoj oglas. Naslov treba da nosi poruku promovisanog sadržaja i postavlja prava očekivanja.

Imajte na umu da da biste dugoročno postigli značajne rezultate, ne biste trebali biti previše promotivni. Stranice na koje potrošači klikom dolaze donose vrednost i ne smeju biti frustrirajuće.

Takođe, ne zaboravite da podstaknete posetioce da nastave da se kreću po vašoj veb lokaciji. Jednom kada kliknu na vaš oglas, pružaju vam priliku da ih naterate da ostanu tamo što je duže moguće.

4. Promovišite direktne landing stranice

Možete da promovišete direktne landing stranice sve dok njihov sadržaj ispunjava smernice oglasne platforme na kojoj radite.

43% je veća verovatnoća da će kupci izvršiti konverziju kada se preusmere na landing stranicu. Ponovo angažujte ljude koji su već posetili vašu veb lokaciju. Takođe preporučujemo da svoje kampanje podelite prema različitim opcijama ciljanja publike, a zatim identifikujete onu koja najbolje odgovara vama.

Nastavite da testirate

Oglašavanje se bavi testiranjem. Nikada ne možete predvideti koja kombinacija slika, naslova i odredišnih stranica donosi najbolje rezultate. Zbog toga nikada ne bi trebalo da donosite zaključke o efikasnosti nativnog oglašavanja pre nego što testirate različite promenljive tzv. delove oglasa.

Da li vaši nativni oglasi privlače puno posetilaca koji nikada ne postanu vaši potencijalni kupci? Pogledajte naslov, landing stranicu ili čak strukturu veb stranice (u slučaju da želite da privučete više posetilaca koji bi dugoročno trebali postati vaša lojalna publika).

Testiranje nativnog oglašavanja ne samo da će vam omogućiti da vaše kampanje postignu visoke performanse, već će vam pomoći da bolje razumete ponašanje publike.

Fokusirajte se na ROI

Kada želite da prilagodite svoj affiliate marketing plaćenim oglašavanjem, budite veoma oprezni kada skalirate svoje kampanje. Koju god strategiju da koristite, vaš konačni cilj je da zaradite novac. Ključno je nadgledati kampanje i procenjivati njihovu efikasnost.

Prilagodite budžet da biste prikazivali oglase sa najboljim učinkom i nastavili da testirate. Naravno, ne možete odmah da izmerite povraćaj ulaganja kada je vaš cilj rast prometa ili stvaranje potencijalnih klijenata. Za ove kampanje postavite SMART ciljeve, poput „privucite 10.000 posetilaca“ ili „steknite 1K potencijalnih klijenata“ i pogledajte kako to utiče na vašu zaradu nakon što postignete ove ciljeve. Ako vam svakih 10 € koje platite za gomilu klikova pomognu da zaradite dodatnih 100 €, svakako vredi potrošiti malo vremena na upravljanje nativnim oglasnim kampanjama.

Nativno oglašavanje je ono što kombinuje moć oglašavanja i kredibilitet. Ponudili smo četiri načina na koje možete da iskoristite nativne oglase da biste poboljšali affiliate marketing, ali može se primeniti mnogo više strategija nativnog oglašavanja, u zavisnosti od vaše specifične niše.

Započnite nativno oglašavanje još danas, pritiskom na dugme OVDE.

Preporučujemo