Kako da upotrebite moć emocionalnog marketinga

Emocije imaju ključnu ulogu u ljudskim postupcima i donošenju odluka. Iako ljudi misle da logika i razum upravljaju njihovim ponašanjem, zapravo donose zaključke na osnovu osećanja i podsvesnog dela mozga. A kakve veze ovo ima sa digitalnim marketingom?

Verovali ili ne, ljudske emocije su ključ uspeha na tržištu. U marketingu vi se ne obraćate robotima, već publici koja ima svoja znanja, iskustva, podsvest i osećanja. Kada kreirate nativne reklame, morate da budete pomalo psiholog da biste imali rezultate. Srećom, ne morate da studirate ili učite psihologiju, već postoje određeni načini kako da poboljšate prodaju putem delovanja na ljudske emocije.

Šta je emocionalni marketing

Emocionalni marketing je takva vrsta reklamiranja u kome se marketari fokusiraju pre svega na ljudske emocije, značajne za povezivanje sa brendom. Osmišljavaju se takve marketinške poruke i strategije sa ciljem da se podstiču i kontrolišu emocije potencijalnih korisnika. Dalje, ovi korisnici preduzimaju određene akcije, na primer kupovina proizvoda, pa se tako povećava profit od marketinga.

Publika ima različita osećanja i reakcije na različite reklame i brendove, kao i uopšte na ljude, događaje i pojmove u životu. Složenost ljudskih emocija može da ponekad zbuni marketare. Preporuka je da se najpre definišu marketinški ciljevi, da bi se onda znalo na koje emocije se valja fokusirati. U skladu sa određenim ciljevima i izabranim emocijama kreira se sadržaj reklame koji će imati najbolje efekte.

Koje emocije najbolje podstiču publiku na delovanje

[crp]

Koliko god da je ljudska psihologija komplikovana, ipak marketari treba da obrate pažnju na izvorne emocije poput sreće, tuge, straha/iznenađenja i besa. Naučno je dokazano da se sve ostale emocije baziraju na navedenim.

Ako se efektnim reklamnim sadržajem pokrene neka od izvornih emocija, ljudi obavezno preduzimaju akciju, recimo, šerovanje na društvenim mrežama, donacija, registracija, kupovina itd. U skladu sa izazvanom emocijom, brend se nudi kao rešenje za problem, podrška, inspiracija za uspeh ili pomoć drugima…

Efikasne strategije emocionalnog marketinga

Postoje različiti načini kako da upotrebljavate emocije u reklamiranju. Ali Deker, kreator sadržaja na blogu HubSpot, navodi 6 strategija za uspešan emocionalni marketing.

1. Najpre upoznajte svoju publiku

Marketing postoji pre svega zbog publike. Ako ne poznajete publiku, kako možete znati kakav sadržaj joj odgovara? Ili na koje emocije usmeriti reklamu da bi ona adekvatno reagovala? Istražite ciljnu grupu, otkrijte kakva su joj interesovanja, potrebe i želje. To će vam pružiti osnovu za pametne marketinške strategije.

2. Upotrebite boje

Boje i emocije su jako povezane na više načina. Boje imaju važnu ulogu u evociranju emocija i uspomena. Na primer, kada vidite neku boju, to vas sigurno asocira na nešto, budi neka osećanja.

Povežite boju brenda sa nekim emocijama. Istražite simboliku boja i odaberite onu koja se slaže sa porukom vaših proizvoda. Recimo, brend Coca Cola se odlikuje crvenom bojom. Ta crvena ima značenje ljubavi, strasti, uzbuđenja i pozitivne energije.

3. Ispričajte priču

,,Storytelling“ ili kazivanje priče ima ulogu da poveže potencijalne kupce sa brendom putem priče. Kada se prikazuje priča u obliku videa ili teksta, onda ciljna publika emotivno doživljava događaje i likove, ali i bolje pamti. Dobra priča predstavljena pravoj publici, stvara jaču i čvršću vezu između budućih kupaca i brenda, upravo zbog snažnog emotivnog i psihološkog uticaja.

Na primer, kratki animirani film o Jusejnu Boltu, najbržem sprinteru sveta, treba da poveže korisnike sa brendom Getorejd. Prikazuje se ukratko detinjstvo Bolta, njegov odnos sa majkom i snovi o atletici. Na kraju crtaća vidimo da on ostvaruje san o trčanju na Olimpijadi i da leti na oblacima. Spominje se na samom kraju reklame Getorejd, kompanija sportske hrane i pića. Publika se preko zanimljivog crtaća emotivno povezuje sa iskustvima Bolta, ali se pokreće i jača interesovanje za Getorejd.

4. Stvorite grupu ili zajednicu

Ljudi su društvena bića, pa vole osećaj pripadanja zajednici. Osmislite takve reklamne strategije koje podstiču među korisnicima osećanja zajedništva i pripadanja grupi. Takve emocije sigurno čine da se kod klijenata razvije odnos privrženosti prema vašem brendu.

Recimo, kompanija obuće Toms Shoes je stvorila zajednicu svojih potrošača. Ona planira razne zanimljive i humanitarne aktivnosti za kupce, čime učvršćuje osećanje pripadanja.

5. Budite inspiracija publici

Obratite pažnju na ciljeve, želje i ideale ciljne publike. Osmislite takvu reklamu u kojoj će vaš brend inspirisati potencijalne klijente da ostvare svoje vizije i želje. Brend može da bude predstavljen kao podrška, pomoć ili savet kako da se dođe do cilja. Motivaciona poruka reklame je sigurno pun pogodak da se publika emotivno veže za vaše proizvode.

Kompanija Red Bull je osmislila kampanju ,,Red Bull daje ti krila“. Ova kampanja prikazuje u nekim spotovima emotivne trenutke kada sportisti ostvaruju svoje ciljeve i snove. Tako se daje motivacija korisnicima da i oni mogu da ostvare naizgled nemoguće stvari. To je odlična marketinška strategija da se brend poveže sa osećanjima ponosa, uzbuđenja i nade.

6. Projektujte idealnu sliku

Brend treba da predstavite kao pravo rešenje za probleme, brige ili izazove, značajne u životu ciljne grupe. Međutim, u emocionalnom marketingu to nije dovoljno. Upotrebite takve marketinške metode da uverite potencijalne klijente, da će kupovinom vaših proizvoda ne samo rešiti problem, nego i osećati uspeh, samopouzdanje, ponos itd.

Kampanja brenda Old Spice koristi ,,idealnu sliku“ da promoviše proizvode za održavanje higijene. U reklamnom spotu pojavljuje se zgodni glumac koji humorom ubeđuje gledaoce da mogu da budu poput njega. A to znači da se osećaju privlačno, sa puno samopouzdanja i moderno korišćenjem proizvoda Old Space.

Emocionalni marketing je vaše tajno oružje

Ljudi se mnogo više oslanjaju na emocije, nego na razum kada kupuju proizvode. Imajte u vidu da se iza ekrana nalaze ljudi od krvi i mesa koji osećaju, reaguju i doživljavaju razne stvari na različite načine.

Kada znate ovo, pokušajte da dobrim marketinškim strategijama osvojite srce ciljne publike. Isprobavajte razne metode i reklamne sadržaje da biste pokrenuli odgovarajuće emocije. Zahvaljujući emocijama, korisnici će bolje primetiti, zapamtiti, šerovati ili kupiti vaš produkt. Dozvolite ljudima da kupuju srcem, odnosno ono što je njima značajno i vredno. Neka emocionalni marketing bude vaše tajno oružje za uspeh na tržištu.

Budite hrabri i kliknite na link ispod! Pokretanjem svoje prve nativne kampanje imate mogućnost da dobro zaradite!

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]