Kako “iskoristiti” nativno oglašavanje za e-commerce

by Tijana
Vreme čitanja: 5 minuta
Kako “iskoristiti” nativno oglašavanje za e-commerce

Kako privući saobraćaj do e-prodavnice? Ovo je jedno od najvažnijih pitanje svakog prodavca e-trgovca ili vlasnika veb sajta, a odgovor na njega je Nativno oglašavanje.

Pokretanje nativne oglasne kampanje pravi je izbor za brendove koji žele da dosegnu novu publiku. Pomoću nativnog oglašavanja možete prilagođavanjem različitih oglasa ciljati različite segmente publike i uz malo truda steći verne kupce ili odanu publiku.

Pa kako postaviti nativnu reklamnu kampanju koja će vam pomoći da postignete ciljeve za e-trgovine? Iako nativno oglašavanje ima višestruke prednosti, ono je efikasno samo kada se uradi pravilno.

Napomena: Ako još uvek niste vodili plaćene reklamne kampanje, bolje je da vam neko iskusan objasni kako to ide ili u slučaju da nemate takvu osobu, mi iz Native Media imamo čet podršku koja se nalazi u donjem desnom uglu našeg sajta. Ako pak želite da zasučete rukave i sami naučite, onda OVDE imate BESPLATAN kurs o nativnom oglašavanju.

Ako već imate plaćeno iskustvo oglašavanja, pročitajte kako biste poboljšali svoje veštine i naučili kako voditi efikasnu kampanju za e-trgovinu.

Prednosti nativnog oglašavanja za brendove e-commerce

Iako brendovi i dalje troše bogatstvo na oglašavanje na društvenim mrežama ili u pretraživačima, platforme za nativno oglašavanje omogućiuju vam da pametnije trošite svoj budžet i povećate povraćaj ulaganja (ROI).

Nativni oglasi pružaju bolje pokazatelje angažovanja od bilo koje druge vrste tradicionalnog multimedijalnog oglašavanja. Nativni oglasi obično imaju veće stope prihvatanja, stope konverzije i daju čak 18% više kupovine ili izvršenja akcije u poređenju sa baner oglasima.

Da li ste znali da 70% korisnika tvrdi da bi radije saznalo o novom proizvodu ili usluzi putem sadržaja nego tradicionalnim oglasima? I to je razumljivo – potrošači su umorni od baner oglasa koji svuda iskaču i žele da vide kvalitetan sadržaj koji pruža vrednost i edukaciju.

Kada uzmemo u obzir sve gore navedene činjenice, možemo zaključiti da će nativno oglašavanje doneti sledeće prednosti vašem brendu e-commerce:

  • Povećana svest o brendu
  • Kredibilitet
  • Veće angažovanosti
  • Brže reagovanje potrošača na akciju
  • Više prodaje

Da biste saznali šta treba da učinite da biste uživali u ovim pogodnostima, pređimo na sledeći korak.

Kako voditi uspešnu kampanju za e-trgovinu

Kao što je rečeno, dobijanje pozitivnih rezultata od nativnog oglašavanja moguće je samo uz dobro osmišljenu kampanju. Sada ćemo razmotriti smernice koje treba da sledite da bi vam nativno oglašavanje u e-trgovini uspelo.

Izaberite pravu platformu za nativno oglašavanje

Imajte na umu da će izbor platforme za nativno oglašavanje uticati na efikasnost vaših kampanja.

Globalno gledano postoje na hiljade platformi za nativno oglašavanje koje pružaju različite opcije ciljanja, udružuju se sa različitim izdavačima i imaju različite ponude. Zato, umesto da žurite da započnete kampanju na najpopularnijoj (ili najjeftinijoj) platformi, provedite neko vreme istražujući koja bi platforma donela bolje rezultate za vaše poslovanje.

Jedan od najboljih izbora kada je reč o Srbiji ili regionu (ex YU), ali i da vaš oglas vidi jugoslovenska dijaspora, je svakako Native Media.

Definišite ciljeve nativnog oglašavanja

Ne možete izgraditi strategiju bez postavljanja jasnih ciljeva. Pre nego što započnete sa odabirom sadržaja za predstojeću kampanju ili u potrazi za najboljom kombinacijom za kreiranje zanimljivih oglasa, razmislite o ciljevima koje očekujete od nativnog oglašavanja.

Imajte na umu da je takođe važno da vaši ciljevi nativnog oglašavanja budu usklađeni sa vašim marketinškim ciljevima. Ako želite da privučete 10.000 posetilaca veb stranice uz pomoć nativnih oglasa, morate da razumete kako bi ovo dostignuće trebalo da doprinese vašim ukupnim marketinškim naporima. Da li ste kreirali sadržaj koji će zadržati vaše posetioce na veb lokaciji i voditi ih kroz tok konverzije? Da li ćete te posetioce ponovo ciljati budućim kampanjama? Koji god cilj da postavite, on treba biti u skladu sa vašim ciljevima.

Uskladite kampanje sa putovanjem kupca kroz vaš sadržaj

Svaka marketinška kampanja treba da cilja određenu publiku u određenoj fazi putovanja kupca. Trebali biste jasno da razumete ko će videti sadržaj koji promovišete i kako to treba da mu pomogne da donesu odluku o kupovini.

Faza razmišljanja

Nativno oglašavanje će vam pomoći da postignete određene ciljeve dok je potrošač u fazi razmišljanja:

  • ciljajući nove kupce
  • izgradnja svesti o brendu
  • ulazak na nova tržišta
  • generisanje potencijalnih kupaca itd.

Budući da su u fazi razmišljanja, gde sami prepoznaju svoj problem i počinju da traže odluku. Ako želite da dođete do ovih ciljeva pomoću nativne reklamne kampanje, prvo morate da napravite relevantan sadržaj. Ovaj sadržaj treba da bude usmeren na širok spektar potencijalnih klijenata i usredsređen na njihove probleme.

U ovoj fazi ne biste trebali puno pričati o svom brendu. Vaši kupci i dalje trebaju odgovore na svoja pitanja, a ne previše promotivni sadržaj.

Iako kampanje čiji je cilj podizanje svesti o brendu ne bi trebalo da vode konverzijama, ovo su jedne od najefikasnijih kampanja. Promovišući vredan sadržaj, ne samo da ćete dobiti nove potencijalne kupce, već ćete izgraditi poverenje i kredibilitet koji su dugoročno još važniji.

Šta je sa opcijama ciljanja?

Da bi se postigao najbolji mogući rezultat, vašu kampanju o podizanju svesti brenda treba da vidi što više relevantnih korisnika. Da biste izuzeli potpuno nerelevantnu publiku, možete da konfigurišete lokaciju, tematike portala za plasman oglasa, pojedinačne sajtove i druge filtere za targetiranje ciljne publike.

Faza razmišljanja

Kada potrošači prepoznaju svoj problem i odluče da pronađu rešenje, prelaze u fazu razmišljanja. Ovde im je potreban sadržaj povezan sa proizvodom koji im može pomoći da reše problem. Sledeće vrste sadržaja najbolje će odgovarati e-commerce:

  • Liste – navedite liste proizvoda koji bi mogli biti korisni potrošaču. Ako promovišete sezonske proizvode onda npr. započnite promociju posta o „Top 10 neobičnih božićnih poklona“ u novembru.
  • Primeri upotrebe proizvoda – pokažite kako vaši proizvodi mogu biti korisni publici.
  • Kvizovi – ponudite im da odaberu pravi proizvod na osnovu njihovih odgovora na kviz. Iako pomažu potencijalnim klijentima u potrazi za najboljim rešenjem, kvizovi vam pomažu i da brže prikupite potencijalne klijente.

Nativne oglasne kampanje usmerene na ljude koji nisu došle do faze donošenja odluke obično imaju za cilj da prikupe adrese e-pošte potencijalnih klijenata ili podstaknu preuzimanja aplikacija. Ovo će vam omogućiti da negujete odnose sa svojim potencijalnim kupcima i tako reći nežno ih naterate na odluku o kupovini.

Faza odlučivanja

U fazi donošenja odluke, vaši potencijalni kupci su spremni da pronađu najbolji proizvod koji odgovara njihovim potrebama. Sada je vaš zadatak da dokažete da je vaša ponuda najprivlačnija. Da li ćete to uspeti ili ne, ogromno će uticati na rezultat vaše nativne reklamne kampanje.

Ova vrsta kampanje je najefikasnija za promociju popusta ili specijalnih ponuda.

Iskoristite podatke i statistiku

Da li znate koje su najbolji primeri nativnog oglašavanja u vašoj niši? Kako izgledaju kampanje vaših konkurenata?

Iskoristite sve podatke koji vam mogu pomoći da poboljšate stavke kampanje. Koristitite statistiku i OVDE virnite da znat šta radi konkurencija.

Budite kreativni

Način na koji izgledaju vaši nativni oglasi uticaće na stopu učestalosti klikova vaše kampanje. Ako ne uspeju da budu dovoljno primamljivi, čak ni najkorisnije i dobro osmišljene landing stranice neće pomoći.

Evo kako da od nativne kampanje izvučete maksimum:

  • Dopadljiv naslov. Vaš oglas će se prikazivati među brojnim člancima, od kojih svaki pokušava da privuče pažnju publike. Ako želite da vaš oglas bude primećen, istaknite ga. Naslov ne bi trebalo da bude previše intrigantan, često je dovoljan da u potpunosti opisuje ideju promovisanog sadržaja.
  • Ostanite iskreni. Čak i ako uspete da privučete mnogo posetilaca previše obećavajućim naslovom, vaša landing stranica može da ih zbuni, ako niste iskreni. Takvi trikovi obično rezultiraju lošim pokazateljima ponašanja korisnika i mnogo izgubljenog novca.
  • Pomenite brojeve. Koristite numerisane liste, navedite cenu proizvoda, pogledajte statistiku – to će učiniti vaš sadržaj verodostojnijim.
  • Testirajte više oglasa. Napravite različite oglase za jednu kampanju i analizirajte rezultate. Ovo vam neće samo pomoći da optimizujete kampanju za postizanje boljih rezultata, već i da razumete preferencije publike.

Krenite u akciju

Sada je vreme da krenete u akciju. Registrujte se kao oglišivač na Native Media platformu pritiskom na OVDE. Ako vam slučajno nešto nije jasno ili pak imate još neko pitanje, u donjem desnom uglu sajta nalazi se čet podrška.

Preporučujemo