Kako izračunati tačan stepen konverzije putem Google Analytics-a

by Vladimir C.
Vreme čitanja: 5 minuta

Marketari preduzimaju razne aktivnosti i strategije da bi ostvarili ciljeve marketinške kampanje. Konverzija je najvažniji cilj svih marketara. To je pretvaranje posete veb sajtu ili stranici u određenu željenu akciju, na primer kupovinu proizvoda, prijavljivanje na newsletter i dr. Posetioci vašeg veb portala se pretvaraju u kupce, goste, klijente.

Najčešće se u digitalnom marketingu govori o stepenu konverzije. To je procenat korisnika koji su izvršili posmatranu akciju u odnosu na ukupan broj posetilaca posmatranog veb sajta. Marketari se fokusiraju na stepen konverzije, ali treba da ga pravilno izmere putem Gugl analitike (Google Analytics).

Koristite Google Analytics

Google Analytics je savršen alat za merenje stepena konverzije. Ima mnogo parametara za razne aspekte posećenosti vašeg veb sajta. Možete da pogledate izveštaje za sve što vas zanima o korisnicima: npr. njihova interesovanja, lokacija, jezik, starost i pol, koliko često posećuju sajt itd. Ako pravilno podesite parametre, možete da ispravno računate stepen konverzije u različitim vremenskim periodima.

Najpre treba da se registrujete na Google Analytics, što je jednostavno i brzo. Za podešavanje naloga samo su vam potrebna 3 koraka kao na slici:

Kada napravite nalog, onda je vreme da instalirate kod za praćenje analitike. Prvo treba da pročitate uslove korišćenja Google Analytics-a, a zatim dobijate poseban Google Analytics kod. Treba da taj kod instalirate na svoj veb sajt. Zatim, sledi određivanje ciljeva i podešavanje parametara, što je lako i brzo. Međutim, pazite da ne pogrešite jer ćete imati zablude o uspešnosti kampanje.

Najveća greška u merenju stepena konverzije

Google Analytics najčešće ovako izračunava cilj stepen konverzije:

Prema Google Analytics-u cilj stepen konverzije se računa ovako:

Goal Conversion Rate = (60, 652 Goal Completions / 97, 838 sessions) * 100 = 61, 99%

Isto tako, Google Analytics računa stepen konverzije u e-prodaji:

E-Commerce Conversion Rate = (629 transactions / 339, 904 sessions) * 100 = 0, 19%

Najveći problem je što Google Analytics ima u vidu posetioce iz celog sveta, kada izračunava stepen konverzije. Tu marketari najviše greše jer treba da podese ciljnu publiku.

Mnogi ljudi iz svih zemalja mogu da posete vaše veb strane. Međutim, da li bi bili vaši klijenti? Šta ako možda ne razumeju vaš sadržaj jer je za njih strani jezik? Ili su previše daleko od vaše zemlje? Postoje razlozi zašto ne mogu ili ne žele da kupe vaše proizvode. Zato ne možete da ih smatrate značajnim za merenje konverzije. Oni nisu vaša ciljna grupa potrošača.

Ako Google Analytics računa svakog slučajnog ili zalutalog posetioca vašim potencijalnim klijentom, onda ćete imati pogrešan stepen konverzije. Ne možete kriviti, na primer, posetioce sa drugih lokacija, jezika jer je nizak nivo prodaje vašeg brenda. Oni mogu da posećuju bezbroj puta vaš veb sajt, ali nisu kupci zato što ne pripadaju ciljnoj publici.

Kako da tačno izmerite stepen konverzije

Cilj stepena konverzije se korektno računa kada se celokupan broj posetilaca, koji su ostvarili željenu akciju, podele sa brojem poseta od ciljne publike. Pogledajte slike:

Prvi korak je da podesite opciju ,,Traffic from Target Market“ na svom Google Analytics profilu, koja prikazuje samo saobraćaj od ciljne publike.

Na primer, možete da vidite sledeće rezultate, koji su drugačiji ali ispravni. To su podaci koji se odnose isključivo samo na ciljne korisnike.

Hajde da odredimo stvaran stepen konverzije e-prodaje:

Sada je bolji ali tačniji e-prodajni stepen konverzije 0,27 od ranijeg 0,19%. To znači da ispravno merenje konverzije može da označi bolji uspeh prodaje. Tako imate priliku da realno pratite rezultate marketinške kampanje, povezivanje korisnika sa brendom i upotrebu sadržaja.

Saznajte tačan stepen konverzije za pojedinačni cilj

Google Analytics automatski računa stepen konverzije za svaki pojedinačni cilj, pa na kraju sabira sve stepene konverzije za ceo veb sajt. Nudi vam mogućnost da analizirate i pogledate izveštaj o stepenu konverzije za pojedinačni cilj.

Možda vam izgleda naporno da se bavite svakim ciljem posebno, ali verujte da je to dobro za marketinšku kampanju. Uvek postoje ciljevi koji više ili manje utiču na uspešnost konverzije. Ovako možete da ih saznate i poboljšate. Takođe, da biste znali realno stanje o konverziji veb sajta, trebalo bi da analizirate segmente konačnog stepena konverzije.

Primer analize i izveštaja o stepenu konverzije za pojedinačni cilj

Najpre treba da se prijavite na Google Analytics nalog. Zatim, idete na opciju ,,Goals overview“ izveštaj i izaberite cilj za koji želite podatke o stepenu konverzije. Cilj birate iz padajućeg menija ,,All Goals“. Recimo, izabrali ste cilj ,,posećenost stranice za kontakt“.

Da biste razumeli, eventualno poboljšali stepen konverzije 0,22%, onda ovaj stepen konverzije raščlanjavate dalje i analizirate ga za pojedinačni cilj za svaki izvor saobraćaja.

Idete na opciju ,,All Traffic“ iz liste Source/Medium report na Google Analytics nalogu. Zatim kliknete na tabelu ,,Goal Set 1“. Tako možete da pogledate detaljan izveštaj.

Ovako možete da pratite porast ili pad stepena konverzije u različitim vremenskim periodima. Možete da uočite moguće nepravilnosti: na primer, ako stepen konverzije opada sa porastom ,,izvornog“ saobraćaja (posetioci koji ulaze na veb sajt bez kliktanja na reklame), onda možda niste targetirali prave ključne reči. Imate priliku da redovno pratite uticaj izvornog saobraćaja i druge parametre na konačni cilj stepena konverzije.

Jednostavno računajte i pratite stepen konverzije

Sigurno ulažete dosta truda i vremena u promovisanje brenda. Kada objavite reklamne sadržaje i kreirate veb strane, jedva čekate rezultate. Morate da budete strpljivi, da redovno pratite konverzije i da uočavate moguće greške. Potrudite se da ne pravite uobičajene greške marketara. Nemojte da sve prepustite Google Analytics-u, već morate da najpre podesite ciljeve i parametre.

Ako znate tačan stepen konverzije, pa čak i za pojedinačne ciljeve, onda stalno pratite rezultate reklamne kampanje. Ovo znanje vam nudi priliku da budete bolji i uspešniji od konkurencije.

Nativno oglašavanje uvek doprinosi većem stepenu konverzije! Kliknite na link ispod i pokrenite prvu nativnu kampanju!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x