| |

Kako koristiti psihologiju boja da povećate konverzije na svom sajtu!

Rešili ste da započnete online prodaju? Poznajete svoju nišu i razumete svoje kupce. Na prvi pogled, potpuno ste spremni!

Međutim, pre nego što krenete dalje, morate preduzeti još jedan korak: razmotriti boje i kombinacije boja koje koristite u dizajnu i tekstu svoje veb lokacije.

Ne govorimo samo o brendiranju ili onome što ovde izgleda dobro: govorimo o psihologiji boja i uticaju koji one mogu imati na vaše posetioce i motivisati ih da na kraju kupe vaš proizvod ili uslugu, tj da ostvare konverziju.

Možda to još uvek ne shvatate, ali boje pružaju mnogo više od same estetike.

[crp]

Šema boja koju koristite je ključni deo odluke o kupovini. Čak i manje adaptacije kao što je promena boje vaših dugmića na kojima je poziv na akciju (CTA dugme), mogu drastično povećati stopu konverzije, dok vaša ukupna šema boja može povećati prepoznatljivost brenda.

Hajde da razmotrimo uticaj psihologije boja na potrošače i kako je možete koristiti na svojoj veb stranici.

Šta je psihologija boja?

Psihologija boja je nauka o uticaju boja na ljudsko ponašanje. To je grana šireg polja psihologije ponašanja. U praksi, to je nauka o tome kako boja utiče na ljudsko ponašanje i reakcije.

Psihologija boje može uticati na to kako vaši klijenti reaguju na vaše marketinške poruke na osnovu boje vašeg teksta, dugmeta na kojem je poziv na akciju i linkova.

Sve je to deo razumevanja načina razmišljanja kupaca. Međutim, ne reaguje svaki pojedinac na boje na isti način. To znači da nema garancija za njegove efekte na konverzije i brendiranje.

Međutim, to ne znači da treba da odbacite psihologiju boja i njen uticaj. Naprotiv, postoje vitalne činjenice koje su neosporne.

Na primer, studije pokazuju da je potrošačima potrebno samo milisekunda da formiraju svoje stavove o vizuelnoj privlačnosti vašeg sajta. Pored toga, boja je dovoljno moćna da podigne i izazove raspoloženje.

Nije važno u kojoj se niši nalazite. Bilo da prodajete odeću, digitalne fotoaparate ili tehničke usluge, neophodno je da se uverite da vaše boje savršeno funkcionišu sa svakim elementom u vašem marketinškom planu. Nažalost, to nije uvek jednostavno, pošto je izbor boja „nesavršena umetnost“.

Evo šta treba da znate da biste maksimalno iskoristili ovo polje.

Zablude o psihologiji boja

Iako postoji malo naučnih dokaza, imamo mnogo istraživanja potrošača o psihologiji boja. Na primer, jedna studija pokazuje da boja utiče na odluku o kupovini.

Ipak, to nije rešenje za sve. Utisak boje može da varira u zavisnosti od svrhe vašeg oglašavanja i starosnih grupa potrošača.

Uticaj može varirati zbog drugih faktora, kao što su:

  • Industrija u kojoj prodajete.
  • Kultura kojoj prodajete i lična uverenja ljudi.
  • Različiti polovi i njihove individualne preferencije.

Pored toga, možda ćete videti neke članke u kojima se insistira da će ista boja dobro funkcionisati za svaku vrstu kampanje. To jednostavno nije istina. Moraćete da testirate kombinaciju izbora boja pre nego što odlučite šta najbolje funkcioniše za svaku konkretnu kampanju ili sajt.

Gde bi trebalo da koristite psihologiju boja?

Boje mogu uticati na potrošače tokom marketinškog i prodajnog ciklusa. Bilo da razvijate softver, dizajnirate knjigu, pravite landing stranu ili jednostavno brendirate svoj posao: boje definišu raspoloženje i utiču na reakcije.

Mi ćemo se danas u ovom članku fokusirati na boje vašeg sajta i specifične oblasti kao što su pojedini elementi sajta, poput:

  • hero grafike
  • tip naslova
  • granične linije
  • pozadine
  • dugmad na sajtu ( poput poziva na akciju i slično )
  • pop – apovi

Međutim, možete primeniti savete u širokom spektru oblasti, uključujući:

  • logo
  • brendiranje
  • početne stranice
  • trake menija
  • e-mail marketing
  • objave na društvenim mrežama
  • naslovne fotografije
  • dizajn proizvoda
  • video snimci

 Pravi je izazov sve ispratiti i savršeno uklopiti.

Zašto je psihologija boja važna?

Možete koristiti psihologiju boja za prenošenje vrednosti, kao i za prodaju proizvoda. Na primer, kada je kompanija Coca-Cola obeležila 125 godina pružanja odlične usluge, koristili su svoju klasičnu, smelu crvenu boju da brendiraju kampanju.

Ličnost vašeg brenda je od najveće važnosti. Osnovne prednosti pažljivog odabira boja u brendiranju uključuju:

  • Jasnoća svrhe: Vaš veb dizajn ili glas brenda mogu se ojačati pomoću prave šeme boja. Osim ako ne znate i ne govorite jezik koji govore vaši potencijalni klijenti, vaš proizvod se može izgubiti u moru konkurencije, bez obzira koliko vredan ili efikasan bio.
  • Prvi utisci: Pažljiva upotreba boja za stvaranje početnog utiska može začarati posetioce koji prvi put posećuju vaš sajt, istovremeno negovati lojalne kupce.
  • Zadržavanje kupaca i novi potencijalni klijenti: Uz pametnu upotrebu boja, možete povećati stopu registracije putem e-pošte, inspirisati stare kupce i dati ljudima razlog da razgovaraju o vašem brendu sa porodicom i prijateljima.

Psihologija boja je usko povezana sa sećanjima i iskustvima. Na primer, ako je neko imao prijatno iskustvo dok je nosio žutu košulju, jeo u restoranu brze hrane sa žutim lukovima ili živeo u kući sa žutim zidovima, onda žuta može izazvati radost zbog asocijacije na neke lepe uspomene.

Kako koristiti psihologiju boja za podsticanje konverzija

Stopa konverzije je sastavni deo izgradnje uspešnog sajta. Cilj je da dobijete najveću moguću zaradu u odnosu na novac koji ste uložili u marketing, bez obzira koliko vam je jaka konkurencija.

Pošto je boja jedina stvar sa kojom se većina nas može povezati, psihologija boja je opcija koju treba istražiti i testirati kako bi vašem marketingu dali dodatnu prednost. Navešćemo neke savete o psihologiji boja koje treba imati na umu.

Koje boje preferiraju različiti polovi?

Preference boja nije uvek lako ustanoviti. Naći ćete dosta dostupnih studija i, naravno, mnoge od njih se ne slažu jedna sa drugom. Međutim, čini se da žene i muškarci imaju neke očigledne preferencije.

Prema jednoj studiji, žene više vole suptilne tonove:

  • ljubičasta
  • zelena
  • crvena
  • plava

Nasuprot tome, muškarci takođe vole ove boje, ali ih više vole u ​​svetlijim tonovima.

Za boje koje mogu da poboljšaju konverzije, bez obzira na pol, crvena, zelena, plava, ljubičasta, crna i narandžasta izgledaju standardno.

Takođe, imajte na umu da se pol ne smatra više relevantnim kao što je nekada bio, tako da oslanjanje na boju koja se dopada muškarcima u odnosu na žene možda neće biti tako efikasno kao što mislite.

Određene boje takođe mogu sugerisati specifičan kvalitet. Pogledajmo njihov izbor.

Koristite plavo da održite poverenje

Plava je u velikoj meri povezana sa poverenjem, zbog čega je mnoge finansijske institucije često biraju. PayPal, Capital One, Visa, i Američka banka su samo neke od finansijskih kompanija koje koriste plavu u svojim šemama boja.

Iako različite nijanse plave mogu sugerisati različite stvari, ona takođe simbolizuje:

  • bezbednost
  • lojalnost
  • odgovornost

Sve što bi većina nas tražila od finansijske institucije. Međutim, iako je plava prilično sjajna boja, možda neće dobro raditi kod brendiranja hrane. Istraživanja pokazuju da je plava suzbija apetit, ali, opet, ne slažu se svi sa ovim podatkom.

Žuta označava oprez

Znakovi upozorenja, pojedini saobraćajni signali, znakovi za mokri pod, svi koriste žutu boju. Međutim, žuta je boja koju povezujemo i sa toplinom, pozitivnošću i srećom, s obzirom da se radi o boji Sunca.

Žuta inspiriše kreativnost, radost, zabavu i samopouzdanje, a sama nijansa žute takođe može mnogo da govori. Na primer, jarko žuta podstiče pažnju i uzbuđenje, a zlatno žuta na radoznalost.

Zelena za proizvode za zaštitu životne sredine i na otvoreni prostor

Zeleno je povezano sa prirodom i životnom sredinom: vidimo proizvod u zelenom pakovanju i automatski ga smatramo zdravim ili ekološki prihvatljivim. Pored toga, zelena može inspirisati kreativnost, inovaciju i ravnotežu.

Ako fokus vaše veb stranice ima bilo kakve veze sa prirodom, životnom sredinom, organskom hranom ili otvorenim prostorom, možda biste želeli da izaberete zelene boje.

Narandžasta je pozitivna

Narandžasta je pozitivna boja povezana sa srećom, uspehom i odlučnošću. Pored toga, daje osećaj topline, pri tom izgleda manje agresivno od crvene.

Kao i druge tople boje, narandžasta može biti energična i može privući pažnju kupaca, što dovodi do impulsivnih kupovina.

Na primer, Amazon.com koristi narandžastu da pokrene akciju. Boja ukazuje na hitnost, što poruku čini uočljivijom i delotvornijom.

Ova boja najbolje funkcioniše sa drugim toplim nijansama, ali koristite je štedljivo.

Crna označava eleganciju i luksuz

Iako ponekad vidimo crno u negativnom svetlu, to je čest izbor za luksuzne prodavce.

Osim što ima dozu mističnosti, boja sugeriše eleganciju, luksuz i sofisticiranost.

U psihologiji boja, crna predstavlja autoritet, moć i prestiž. Ovo bi objasnilo zašto ga Prada, Rolls Royce, i Chanel koriste na svojim logotipima.

Međutim, brendovi kao što je Chanel paze da ne dozvole da crna dominira na njihovim sajtovima, iako igra važnu ulogu u njihovim ukupnim šemama boja.

Koristite svetle primarne boje za poziv na akciju ( CTA )

Više studija je razmatralo najbolje boje za CTA, i kao što možete očekivati, mnoge od njih se međusobno ne slažu.

Međutim, brendovi često favorizuju svetle boje poput crvene, plave i zelene. Zatim tu je Amazon, koji koristi svoje narandžaste CTA dugmiće.

Ipak, najvažnija stvar u vezi sa vašim pozivom na akciju nije nužno sama boja: morate da razmotrite kontrast, svoju publiku i svoj brend.

Šta predstavlja bela u psihologiji boja?

Beli prostor je najvažniji kada je u pitanju dobar dizajn veb stranice. Smanjuje nered i daje čist izgled, a postoji mnogo načina na koje možete da ga koristite.

Na primer:

  • u jednostavnim, minimalističkom dizajnu
  • za tipografiju i dodavanje kontrasta
  • sa malo neke druge boje, za jači efekat

Ako ne volite čistu belu boju, razmislite o tome da dodate malo topline koristeći prljavo belu poput slonovače.

Kako odabrati prave boje za vaš sajt

Ok, spremni ste da primenite ovo što ste pročitali na svoje poslovanje. Ako želite da menjate boje, to ne znači da morate da krenete od nule. Možda nećete imati mogućnost da menjate sve iz korena, ali svakako imate neke druge mogućnosti.

Evo na šta treba obratiti pažnju:

Ako niste do sada imali zadovoljavajući broj konverzija, promenite par stvari

Razgovarajte sa svojim dizajnerima o promeni boja. Na primer, ako prodajete dizajnerski proizvod visoke klase, nećete želeti da uparite sofisticiranu boju sa logotipom amaterskog izgleda. Znači u tom slučaju nije potrebno menjati samo boju već i logo.

Objasnite im zašto neke kombinacije boja neće funkcionisati i kako prava mešavina može pozitivno uticati na porast konverzija.

Koristite psihološki prikladne boje da dopunite postojeću šemu boja

Naravno, morate se prilagoditi šemi boja. Samo se pobrinite da koristite boje koje se dobro uklapaju u trenutne izbore, brendom i osećanjima koja pokušavate da izazovete. Na primer, ako koristite plavu, kombinujte je sa sunčanim žutom za pop – ap prozor kako bi ste izazvali pozitivan osećaj kod korisnika.

Testirajte nekoliko boja

Da biste poboljšali konverziju, isprobajte različite boje dok ne pronađete onu koja odgovara vašem brendu. Na primer, HubSpot je otkrio da je crvena bolja od zelene za CTA dugme, ali to ne znači da će ovakva kombinacija biti uspešna i kod vas. Koju god boju da koristite, samo se uverite da boja „iskače“ za veću vidljivost i bolje konverzije.

Ne zaboravite: Pogrešna boja može smanjiti vaše konverzije

Saveti vaših dizajnera mnogo znače, ali im nemojte dozvoliti da oni diktiraju boje vašeg sajta. Nije bitno samo da sajt izgleda dobro, potrebna vam je prava kombinacija boja. Budite uključeni u izbor palete, kako bi imali što bolju stopu konverzija.

Izbegavajte previše boja

Previše boja može stvoriti osećaj konfuzije, zato ne preterujte.

Zaključak

Boje koje odaberete za svoj sajt, brendiranje i marketing mogu biti moćnije nego što mislite.

Kada birate svoju šemu boja, uzmite aktivno učešće i ne prepuštajte odluku dizajneru. Samo vi znate šta želite da vaša veb lokacija kaže i šta želite da vaši posetioci urade kada posete sajt.

Ako, na primer, želite da povećate konverzije, možda ćete želeti da koristite određene boje, kao što su crvena, plava i narandžasta.

Međutim, zapamtite da psihologija boja ne daje garantovane rezultate i da iste boje neće imati isti uticaj na sve. Zato je najbolje ponekad kombinovati i testirati.

Da li uzimate u obzir psihologiju boja u dizajnu i marketingu vaše veb stranice? Recite nam kako je koristite, pišite u komentarima.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]