Kako napisati tekst za websajt?

Pisanje tekstova za web sajtove možda izgleda samo kao lagan posao, ali nije baš tako. Da bi jedan sajt bio uspešan, najbitnije je da je sadržaj na njemu privlačan ciljnoj publici i naravno da ga ista može pronaći na internetu.  

Pisanje tekstova – veština koja se stiče vremenom

Pre svega treba da znate šta želite postići svojim sadržajem. Da li je to prodaja ili samo velika posećenost sajta? Morate pre svega znati za koga pišete. Pisanje tekstova za različitu vrstu publike iziskuje i različit pristup samom kreiranju sadržaja. Pre nego što se bacite na pisanje, detaljno istražite svoju publiku i njihove želje i potrebe kako bi znali u kom smeru da pišete. 

Kada pišete tekst vodite računa da bude relevantan i vredan. Kada korisnici interneta u pretragu ukucaju određen pojam, oni očekuju da im rezultati pretrage pruže informacije relevantne njihovoj pretrazi. Ako kliknu na vaš sajt i u tekstu koji ste napisali ne pronađu potrebne informacije, samo će otići na drugo mesto. Da bi ste ovo izbegli, već u samom uvodu teksta dajte neke ključne informacije o određenoj temi, kako bi ste zainteresovali korisnika da nastavi sa čitanjem. 

Koristite kratke rečenice i pasuse 

Nemojte preterivati kada je u pitanju dužina rečenica u tekstu. Korišćenje predugačkih rečenica nikome nije zanimljivo. Kada su pasusi u pitanju takođe vodite računa. Vaš tekst treba da bude prijatan oku, a ne da liči na diplomski rad ili Tolstojev “Rat i Mir”. Sadržaj web stranice koji je lako čitljiv dopreće do većeg broja korisnika. 

Koristite podnaslove 

[crp]

Uvek koristite podnaslove u tekstu kako bi onima koji ga čitaju bilo lakše da se snađu. Korišćenje podnaslova u tekstu ne samo da će vaš tekst učiniti lako razumljivijim, već mnogo preglednijim.  

Ključne reči 

Najbitnija stavka, kada je pisanje tekstova u pitanju, su svakako ključne reči. Za one koji se prvi put susreću sa ovim pojmom, reći ćemo da su ključne reči oni pojmovi koje korisnici kucaju u pretraživačima kako bi našli potrebne informacije. Zato, kada se bacite na pisanje tekstova za web sajt, stavite se u situaciju korisnika i pokušajte da zamislite šta bi ste vi ukucali u pretraživač da ste na njihovom mestu. 

Korišćenje dobro odabranih ključnih reči u tekstu će osigurati istom i dobru vidljivost na internetu. Važno je da se ključna reč nađe u naslovu, prvom paragrafu i u podnaslovima. Bitno je da ne preterujete, da ne bi ste postigli kontra efekat. Nemojte koristiti ključne reči koje nemaju veze sa temom teksta jer tako samo narušavate svoju reputaciju. Nikome se ne dopada da, tražeći neku bitnu informaciju, ode na sajt gde je ne može pronaći. 

Koristite fotografije 

Reči jesu važne i informativne, ali nekada mogu biti jako monotone. Nekada korisnici preskaču delove teksta tokom čitanja, pa im tako može promaći i neka bitna informacija. Da bi ste to izbegli tu su fotografije, infografika i druga slikovna predstavljanja. 

Kada je pisanje teksta za web sajt u pitanju, fotografije razbijaju monotoniju gledanja crno-belih slova i poboljšavaju koncentraciju.  

Pročitajte: Kako postati travel blogger?

Zanimljivi naslovi 

Većinu korisnika interneta na neki tekst odvede zanimljiv naslov. Pisanje tekstova može biti uzaludno, ako nemate dobar i privlačan naslov. Naravno, naslov mora biti u skladu sa temom teksta. Nikako nemojte davati naslov koji nema veze sa onim što je u tekstu. Još jedan važan segment kada je pisanje teksta u pitanju. Da bi ste zainteresovali korisnike da pročitaju baš vaš tekst, naslov mora da bude dobro uklopljen. 

Vodite računa o pravopisu 

Da bi vas korisnici ozbiljno shvatili i uživali u vašim tekstovima uvek vodite računa o pravopisu. Tekst za web sajt mora biti napisan pravilno, a ako niste sigurni kako se nešto pravilno piše, na internetu postoje sajtovi koji su specijalizirani za takve stvari. Tako uvek možete proveriti ispravnost pravopisa  što je, složićete se si sami, bitno kada je pisanje tekstova u pitanju.  

Niko ne voli da vidi previše grešaka. Ne kažemo da se ne dešavaju sitne greške, ali previše njih u tekstu može biti odbijajuće za korisnike. 

Kada završite tekst, pročitajte ga još jednom kako bi sve eventualne greške ispravili.  

Linkujte ostale tekstove na blogu 

Da bi ste čitaocima ponudili još neku informaciju, linkujte i neki od ostalih tekstova na blogu povezane sa temom o kojoj pišete. Tako ćete im ponuditi još više informacija o onome što ih zanima. 

Završite tekst tako da deluje da će biti i nastavka. Tako će se potencijalni klijenti uvek vraćati kako bi dopunili informacije koje traže. Naravno, zaključak teksta mora imati smisao, ali neka bude takav da ih “naterate” da dođu po još. 

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]