Kako napraviti logo firme?

Svaka ozbiljna firma ili brend moraju imati svoj logo. Logo predstavlja lice vaše kompanije, nešto po čemu će vas klijenti i kupci upamtiti.

Ne preterujemo kada kažemo da je logo neka vrsta malog umetničkog dela.

Kako osmisliti logo?

Za logo je bitno da bude što jednostavniji, kako bi se lako upamtio. Neki od najpoznatijih brendova na svetu imaju krajnje jednostavan logo: Nike, MekDonalds, Apple, Levis, E-bay, Google, Mercedes i mnogi drugi.

logo

Logo ovih kompanija, sadrži obično prvo slovo naziva firme ili neki prost simbol. Čak i ako je na logotipu ispisan ceo naziv firme, font je krajnje jednostavan.

[crp]

Ima i brendova sa ,,komplikovanijim“ simbolima, koje su takođe uspešne. To nikako ne umanjuje lepotu njohovog logotipa,  ali ako još uvek niste osmislili dizajn za svoj logo i ne znate kako bi mogao da izgleda, neka to bude neki jednostavniji simbol.

 Ne preterujte ni sa bojama. Dve do tri boje su sasvim korektne za logo. Koju ćete boju odabrati, zavisi uglavnom od delatnosti kojom se bavite.

Proizvođači igračaka mogu slobodno dozvoliti sebi neki šareniji logo, koji će biti interesantan deci. Ozbiljnije kompanije kojima je ciljna grupa bogata klijentela, mogu koristiti manje boja, po mogućstvu crnu, sivu, zlatnu, srebrnu… Dakle, sve zavisi od delatnosti i naravno, vašeg ličnog ukusa.

Inspiraciju možete potražiti tako što ćete pogledati kako izgledaju logotipi nekih drugih brendova, ali nemojte da dozvolite sebi da iskopirate njihov logo. Istražite istorijat drugih logotipova, pročitajte kako su nastali, šta je njihovim dizajnerima bila inspiracija i na taj način i sami možete dobiti inspiraciju za svoj logo.

Pre nego što osmislite logo, pokušajte da ga zamislite na vašim reklamnim posterima, katalozima, na vratima vaše firme… Nakon što osmislite svoj logo, sve ostalo ćete morati da kombinujete prema njemu.

pravljenje loga

Programi za izradu logotipa za vašu firmu

Ukoliko vam budžet dozvoli, uvek možete angažovati dizajnera koji će napraviti logo prema vašoj želji. Čak i ako nemate ideju za dobar logo, dizajner je tu da osmisli rešenje za vas.

Ako nemate dovoljno novca za dizajnera, napravite logo sami. Za izradu logotipa se najčešće koriste programi poput Fotošopa ili Ilustratora. Ukoliko nemate iskustva sa ovim programima, na Jujtjubu postoji mnoštvo tutorijala koji vam mogu pomoći, potrebno je samo da budete malo spretni i strpljivi.

Postoji još lakše rešenje

Ekspanzija interneta donela nam je mnoštvo olakšica, čak i kada je reč o izradi logotipa za vašu firmu. Danas postoje platforme, na kojima možete napraviti sami svoj logo.

Ovakvih platformi je mnogo. Neki od njih su: Logomaster, Free Logo Design, Placeit Logo Maker, Free Logo Maker, itd.

Izrada logotipa na ovim platformama traje svega nekoliko minuta. U nekim slučajevima možete preuzeti svoj logo besplatno, dok na drugim sajtovima morate platiti da bi ste skinuli logo na svoj računar. Ali ne brinite, ne kupujete mačku u džaku, moćićete da vidite kako izgleda dizajn vašeg logotipa. Međutim,  ako želite da ga skinete na svoj računar, moraćete da platite. Cene su različite, mada nije upitanju ništa preskupo, par desetina dolara je neka optimalna cena.

Ako se odlučite da izradite svoj logo na ovaj način, znajte da će biti nekih nedostataka.

U ovom slučlaju važi ona stara narodna poslovica ,,Koliko para, toliko muzike“! Platforme na kojima je besplatno izraditi logo, uglavnom imaju određene šablone. Na vama je samo da ukucate naziv svoje firme i logo će biti izrađen u ponuđenom šablonu. Dakle, ništa posebno, ali nije ni loše, ako posedujete manji salon, prodavnicu ili butik, pa vam logo i nije toliko bitan.

dizajn loga

Kada odaberete platformu na kojoj se logo plaća, tu je princip izrade skoro isti, ali imate mnogo više opcija. Možete da birate font za natpis na vašem logotipu, zatim da ubacite simbole po želji, da menjate određene detalje.

Međutim, ako ne želite ikakva ograničenja  u izradi vašeg logotipa, jedino rešenje jeste da ga sami napravite u Fotošopu ili Ilustratoru, ili da vam logo izradi profesionalni dizajner, ukoliko se ne snalazite u ovim programima.

Kako zaštititi logo?

Nakon što napravite logo po svojoj želji, potrebno je da ga zaštitite. Ovo nikako nije obavezno, ali je poželjno. Naročito ako imate ozbiljne planove sa svojom kompanijom.

Kada zaštitite svoj logo, odnosno žig, niko neće imati pravo da ga preuzme za neku drugu firmu.

Pre nego što podnesete zahtev za zaštitu svog logotipa iliti žiga, morate proveriti da li neko drugi možda koristi takav isti logo. To možete učiniti na sajtu Zavoda za intelektualnu svojinu.

Nakon toga morate imati spisak robe i usluga koji će biti obeleženi vašim logotipom. Kako bi ste lakše sastavili spisak, možete koristiti sledeću aplikaciju https://webaccess.wipo.int/mgs/index.jsp?lang=sr

Takođe, potrebno je platiti određene takse. U zavisnosti od vrste vašeg žiga, takse mogu izaći i do 32000 dinara. Popunjavaju se još prijava i Ž1 obrazac. Ova dokumentacija se takođe može naći na sajtu Zavoda za intelektualnu svojinu.

Registraciju žiga možete obaviti sami. Nije u pitanju ništa komplikovano, ali nije ni toliko jednostavno. Zato danas postoje agencije, koje mogu obaviti ovaj posao umesto vas. Registracija žiga je nešto poput registracije automobila: uvek je lakše da vam stručno lice završi papirologiju uz neku simboličnu nadoknadu.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]