Kako napraviti učinkovit oglas: Analizirali smo više hiljada nativnih oglasa i došli do pobedničke formule

by Tijana S.
Vreme čitanja: 7 minuta
formula za dobar nativni oglas

Treba ti samo 6 minuta vremena da pročitaš ovaj tekst, odvoji to vreme. Pruži publici reklamu koju neće ignorisati, daj im ono što žele i tako osvoji tržište. Ne znaš kako to da učiniš? Znaćeš posle 6 minuta, kada pročitaš ovaj tekst.

Statistika kaže da dnevno vidimo preko 1.000 poruka brenda ili reklame. Takođe, kaže da na uzorku od 5% samo 0.035 oglasi su u interakciji svakog minuta. Posle ovog teksta i vi ćete znati kako da budete u toj vidljivoj manjini.

Ako primeniš ono što ti dole prepručujemo tebi se više neće dogoditi da na tvoj oglas dođu pogrešne osobe, prave osobe u pogrešno vreme ili prave osobe u pravoj prilici – ali ipak niste uspeli da privučete njihovu pažnju.

Uvod u novu formu oglasa

Da bi se takmičili ravnopravno na današnjem tržištu morate da imate marketinški tim koji ne zna za umor, vaši kreativci moraju da budu neverovatno angažovani u sferi online kampanja. Ovde pre svega mislimo na nativne oglase, plaćeni tip oglasa koji se stapa sa oblikom i temom mesta na kojem je izložen (portalu, blogu i sl.). 

Kada imate nativni oglas onda ga prikazujete uz pomoć oglasnih platformi za tu svrhu, a one nude mnoštvo pogodnosti, jedna od najboljih pogodnosti je ta da bez obzira što ste tek počeli da se bavite nekim poslovanjem možete biti ravnopravni konkurenti najvećim imenima u svojoj niši. Npr. prodajete patike koji su deo nekog novog brenda i tek ste na početku razvijanja poslovanja, nativno oglašavanje vam pruža mogućnost da se ravnopravno borite recimo sa Adidasom.

Prednost nativnog oglasa je i ta što ne plaćate za vremenski period njegovog prikazivanja, već samo ako neko klikne na isti. Takođe, ovakvi oglasi ne samo što nisu napadni, već su i edukativni, pa ih publika voli. I kao šlag na tortu, ne zavise od nikakvog algoritma.

Koraci za kreiranje nativnih oglasa u svim nišama  

Zasučite rukave i krećemo da zajedno napravimo nativni oglas koji će vam pomoći da dobijete što više kupaca ili korisnika vaših usluga bez obzira u kojoj sferi se nalazi vaše poslovanje.

Kreativnost na delu: izbor ilustracije

Ovo je jedan od najbitnijih koraka pri kreiranju bilo koje vrste reklame, pa i nativnog oglasa. Morate pažljivo odabrati fotografiju koja se uklapa u sadržaj reklame i sam proizvod.

Kada birate ilustraciju, imajte na umu nekoliko karakteristika.

Neka bude stvarna: Opredelite se za prave fotografije umesto ilustracija. Naši podaci pokazuju da fotografije donose više stope kliktalja (CTR) i to za čak 39 procenata.

za nativni oglas je bolja fotografija nego ilustracija

Otklonite boju: Crno-bele fotografije donose povećani CTR za 38% u odnosu na one koje su u boji.

Vidimo da se ovaj trend menja iz nedelje u nedelju. Obaveštavanje o sedmičnim trendovima pomoći će vam da najbolje identifikujete prilike u vremenu kada želite da pokrenete kampanju.

Nativni oglas, birajte crno bele fotografije

Ljudi vole ljude: Istraživanje govori da se potrošači više vežu za ljude nego objekte – čak 33% veći CTR u odnosu na fotografije sa predmetima.

Uvek je bolje birate fotografije sa osobom, nego sa objektima kada pravite internet oglas

Nepotrebno je objašnjavati: Naši podaci pokazuju da fotografija bez preklapanja teksta na njima donose 33% više klikova. 

Oglasi bez teksta na fotografiji

Zaista čovekov najbolji prijatelji: Oglasi sa životinjama imaju CTR povećan čak i za 16% u odnosu na nativne oglase koji ih nemaju.

Oglasi sa zivotinjama

Pre nego što požurite da kupite crno-bele fotografije ili žena koje drže mačiće za sve vaše predstojeće nativne kampanje, ne zaboravite da je najvažnije da ostanete verni sadržaju koji promovišete i vašem brendu.

Evo nekoliko primera kampanja koje dobro prolaze:

nativni oglasi

Kako da napišete dobar naslov

Naslovi su malo nezgodniji od fotografija. Svi smo čuli o „sigurno“ isprobanim koracima za pravljenja naslova koji „ubija“.  Međutim, sve što treba da imate pri sklapanju naslova je kreativnost, jer ono što važi za žabu, ne važi i za babu. Treba da izbegavate sklapanje naslova sličnim ovima:

  1. Vodič da poboljšate zdravlje
  2. 15 načina da poboljšate zdravlje
  3. Kako da poboljšate zdravlje, itd.

Uvek morate imati na umu da se kreativni umor ne dešava samo sa fotografijama, već i pri sklapanju dobrog teksta, pa i naslova. Prosečan potrošač se umorio od takvih naslova i njegovo oko ga ignoriše.

Da bismo vam pomogli da kreirate naslov iz snova, identifikovali smo ključne reči i fraze koje trenutno privlače potrošače.

Ključne reči koje skoro svako oko primeti su “ona”, “izgled” i “fotografije”. Korišćenjem ovih ključnih reči dovodi do višeg CTR-a.

kljucne reci

Kada razmišljate o pisanju naslova, pokušajte da uvrstite neke od ovih reči radi boljeg efekta. Na primer:

  1. Osvojila je ovogodišnju nagradu “Preduzetnici” – evo i zašto
  2. Tako izgleda zdrava ishrana iz dana u dan
  3. Ove fotografije starih automobila su neverovatno retke

Sa druge strane, postoje neke ključne reči koje treba da izbegavate u širokom luku. To su “osiguranje”, “igra” i “provera”. Ove ključne reči su blisko povezane sa nižim CTR-ovima.

Ključne reči koje nisu dobre u oglašavanju

Ako su vam navedene ključne reči relevantne, pokušajte da pronađete varijacije da biste povećali svoj CTR dok koristite ključne reči koje su nepoželjne u očima potrošača.

Različite niše, različite kamanje – Evo šta je najbolje za svaku

Baš kao ukus vina, otisak palca i dobar prvi sastanak, vaš brend je jedinstven, a publika svake niše ima svoju ličnost i jedinstvene trendove. Ono što važi za automobilsku industriju možda neće funkcionisati za modnu industriju.

Pregledaću kampanje za finansije, obrazovanje, putovanja, auto industriju, modu i lepotu došli smo do nekih formula i prenećemo vam ih odmh.

Finansija

Većina nativnih oglasa vezanih za finansijsku nišu ima bolji efekat ako koristi fotografije koje su snimljenim iz daljine. Povećava CTR za čak 11%.

Glavne ključne reči za oglase u finansijskoj industriji su “dan”, “upravljački programi” i “pravilo”. Iskoristite to pri kreiranju reklame.

Evo tzv. Pobedničkih oglasa iz finansijske niše:

Obrazovanje

Većina nativnih oglasa dobija više klikova kada imaju fotografiju opuštenih aktivnosti na otvorenom. Međutim, kod obrazovanja je drugačije. Naime, 20% veći CTR oglasi obrazovanja dobijaju za fotografije u zatvorenom prostoru.

nativno oglasavanje izbor fotografije

Takođe, njihove ključne reči su drugačije. Potrošači u obrazovanju klikću na naslove koji uključuju “rezultat”, “ovde” i “govor”.

Evo nekoliko primera:

Turizam/Putovanja

U ovoj niši se obavezno umesto crno-belih, opredelite se za fotografije u boji. Možete postići 77% veći CTR-a.

turizam i nativno oglasavanje

Njihove glavne ključne reči se takođe razlikuju. Potrošači putovanja klikću na naslove koji uključuju ključne reči kao što su “nikad”, “opasno” i “mesta”.

Auto industrija

Dok većina drugih oglasa bolje radi kada na fotografiji pokazuju ljude, kod auto industrije je drugačije. Statistika pokazuje da slike bez ljudi postižu 37% veći CTR. 

Njihove glavne ključne reči uključuju stvari kao što su “klasičan”, “neobičan” i “novo”. Evo nekoliko primera:

Moda

Statistika globalnog marketinga kaže da fotografije na kojima se nalaze žene samo povećavaju CTR za 9%, no naši podaci pokazuju da modna industrija postiže rast CTR-a od 75% kada su pripadnice lepšeg pola na ftografiji.

Reči kao što su “haljina”, “odeća” i “izbacivanje” podstiču klikove na modni sadržaj. Evo nekoliko primera:

Lepota

Baš kao i putovanja, izuzetak koji omogućava prodavcima lepote najveće povećanje CTR-a je da koriste fotografije u boji – zapravo povećava CTR do 113%.

U naslovima reči kao što su “frizura”, “oblici” i “izgled” podstiču klikove u industriji lepote. Evo nekoliko primera kampanje:

Zlatno pravilo: A/B test dosledno

Vraćajući se na početak ovog posta, pomenuli smo da najbolje prakse neće uvek funkcionisati za svakoga – ali su ovo odlični koraci da se udubite u testiranje sopstvene publike.

Ništa nije bolje od praćenja i merenja performansa sopstvenih nativnih oglasa.

Kada imate sistem za to, možete neprekidno ponovo da uređujete i unapređujete svoje kampanje dok ne ostvarite – i ne premašite – svoje ciljeve kampanje.

Više o A/B testiranju, pročitajte OVDE.

Pomoću ove strategije možete da uporedite dve različite varijacije nativnih oglasa: kao što je slika ili naslov. Obratite pažnju na verziju A na nasumičnih 50% vaše publike, a na verziju B na ostalih 50% i analizirajte podatke da biste pronašli koja je dobitna kombinacija oglasa.

Radujemo se uspehu svakog našeg oglašivača

Kada je reč o digitalnom oglašavanju u današnjem takmičarskom okruženju, nema vremena – ili budžeta – da se igra nagađanja. Zato smo rešili da sa vama podelimo ove podatke analize koju smo uradili. Ona je trenutna, kako će biti u budućnosti, mi to ne znamo, ali se sada publika voli ono što smo vam nabrojali.

Započnite svoju nativnu kampanju pritiskom na dugme OVDE. Ukoliko imate neko pitanje ili vam nešto nije jasno u donjem desnom uglu nalazi se čat podrška.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x