Kako napraviti učinkovit oglas: Analizirali smo više hiljada nativnih oglasa i došli do pobedničke formule

Treba ti samo 6 minuta vremena da pročitaš ovaj tekst, odvoji to vreme. Pruži publici reklamu koju neće ignorisati, daj im ono što žele i tako osvoji tržište. Ne znaš kako to da učiniš? Znaćeš posle 6 minuta, kada pročitaš ovaj tekst.
Statistika kaže da dnevno vidimo preko 1.000 poruka brenda ili reklame. Takođe, kaže da na uzorku od 5% samo 0.035 oglasi su u interakciji svakog minuta. Posle ovog teksta i vi ćete znati kako da budete u toj vidljivoj manjini.
Ako primeniš ono što ti dole prepručujemo tebi se više neće dogoditi da na tvoj oglas dođu pogrešne osobe, prave osobe u pogrešno vreme ili prave osobe u pravoj prilici – ali ipak niste uspeli da privučete njihovu pažnju.
Uvod u novu formu oglasa
Da bi se takmičili ravnopravno na današnjem tržištu morate da imate marketinški tim koji ne zna za umor, vaši kreativci moraju da budu neverovatno angažovani u sferi online kampanja. Ovde pre svega mislimo na nativne oglase, plaćeni tip oglasa koji se stapa sa oblikom i temom mesta na kojem je izložen (portalu, blogu i sl.).
Kada imate nativni oglas onda ga prikazujete uz pomoć oglasnih platformi za tu svrhu, a one nude mnoštvo pogodnosti, jedna od najboljih pogodnosti je ta da bez obzira što ste tek počeli da se bavite nekim poslovanjem možete biti ravnopravni konkurenti najvećim imenima u svojoj niši. Npr. prodajete patike koji su deo nekog novog brenda i tek ste na početku razvijanja poslovanja, nativno oglašavanje vam pruža mogućnost da se ravnopravno borite recimo sa Adidasom.
Prednost nativnog oglasa je i ta što ne plaćate za vremenski period njegovog prikazivanja, već samo ako neko klikne na isti. Takođe, ovakvi oglasi ne samo što nisu napadni, već su i edukativni, pa ih publika voli. I kao šlag na tortu, ne zavise od nikakvog algoritma.
Koraci za kreiranje nativnih oglasa u svim nišama
Zasučite rukave i krećemo da zajedno napravimo nativni oglas koji će vam pomoći da dobijete što više kupaca ili korisnika vaših usluga bez obzira u kojoj sferi se nalazi vaše poslovanje.
Kreativnost na delu: izbor ilustracije
Ovo je jedan od najbitnijih koraka pri kreiranju bilo koje vrste reklame, pa i nativnog oglasa. Morate pažljivo odabrati fotografiju koja se uklapa u sadržaj reklame i sam proizvod.
Kada birate ilustraciju, imajte na umu nekoliko karakteristika.
Neka bude stvarna: Opredelite se za prave fotografije umesto ilustracija. Naši podaci pokazuju da fotografije donose više stope kliktalja (CTR) i to za čak 39 procenata.

Otklonite boju: Crno-bele fotografije donose povećani CTR za 38% u odnosu na one koje su u boji.
Vidimo da se ovaj trend menja iz nedelje u nedelju. Obaveštavanje o sedmičnim trendovima pomoći će vam da najbolje identifikujete prilike u vremenu kada želite da pokrenete kampanju.

Ljudi vole ljude: Istraživanje govori da se potrošači više vežu za ljude nego objekte – čak 33% veći CTR u odnosu na fotografije sa predmetima.

Nepotrebno je objašnjavati: Naši podaci pokazuju da fotografija bez preklapanja teksta na njima donose 33% više klikova.

Zaista čovekov najbolji prijatelji: Oglasi sa životinjama imaju CTR povećan čak i za 16% u odnosu na nativne oglase koji ih nemaju.

Pre nego što požurite da kupite crno-bele fotografije ili žena koje drže mačiće za sve vaše predstojeće nativne kampanje, ne zaboravite da je najvažnije da ostanete verni sadržaju koji promovišete i vašem brendu.
Evo nekoliko primera kampanja koje dobro prolaze:

Kako da napišete dobar naslov
Naslovi su malo nezgodniji od fotografija. Svi smo čuli o „sigurno“ isprobanim koracima za pravljenja naslova koji „ubija“. Međutim, sve što treba da imate pri sklapanju naslova je kreativnost, jer ono što važi za žabu, ne važi i za babu. Treba da izbegavate sklapanje naslova sličnim ovima:
- Vodič da poboljšate zdravlje
- 15 načina da poboljšate zdravlje
- Kako da poboljšate zdravlje, itd.
Uvek morate imati na umu da se kreativni umor ne dešava samo sa fotografijama, već i pri sklapanju dobrog teksta, pa i naslova. Prosečan potrošač se umorio od takvih naslova i njegovo oko ga ignoriše.
Da bismo vam pomogli da kreirate naslov iz snova, identifikovali smo ključne reči i fraze koje trenutno privlače potrošače.
Ključne reči koje skoro svako oko primeti su “ona”, “izgled” i “fotografije”. Korišćenjem ovih ključnih reči dovodi do višeg CTR-a.

Kada razmišljate o pisanju naslova, pokušajte da uvrstite neke od ovih reči radi boljeg efekta. Na primer:
- Osvojila je ovogodišnju nagradu “Preduzetnici” – evo i zašto
- Tako izgleda zdrava ishrana iz dana u dan
- Ove fotografije starih automobila su neverovatno retke
Sa druge strane, postoje neke ključne reči koje treba da izbegavate u širokom luku. To su “osiguranje”, “igra” i “provera”. Ove ključne reči su blisko povezane sa nižim CTR-ovima.

Ako su vam navedene ključne reči relevantne, pokušajte da pronađete varijacije da biste povećali svoj CTR dok koristite ključne reči koje su nepoželjne u očima potrošača.
Različite niše, različite kamanje – Evo šta je najbolje za svaku
Baš kao ukus vina, otisak palca i dobar prvi sastanak, vaš brend je jedinstven, a publika svake niše ima svoju ličnost i jedinstvene trendove. Ono što važi za automobilsku industriju možda neće funkcionisati za modnu industriju.
Pregledaću kampanje za finansije, obrazovanje, putovanja, auto industriju, modu i lepotu došli smo do nekih formula i prenećemo vam ih odmh.
Finansija
Većina nativnih oglasa vezanih za finansijsku nišu ima bolji efekat ako koristi fotografije koje su snimljenim iz daljine. Povećava CTR za čak 11%.

Glavne ključne reči za oglase u finansijskoj industriji su “dan”, “upravljački programi” i “pravilo”. Iskoristite to pri kreiranju reklame.
Evo tzv. Pobedničkih oglasa iz finansijske niše:

Obrazovanje
Većina nativnih oglasa dobija više klikova kada imaju fotografiju opuštenih aktivnosti na otvorenom. Međutim, kod obrazovanja je drugačije. Naime, 20% veći CTR oglasi obrazovanja dobijaju za fotografije u zatvorenom prostoru.

Takođe, njihove ključne reči su drugačije. Potrošači u obrazovanju klikću na naslove koji uključuju “rezultat”, “ovde” i “govor”.
Evo nekoliko primera:

Turizam/Putovanja
U ovoj niši se obavezno umesto crno-belih, opredelite se za fotografije u boji. Možete postići 77% veći CTR-a.

Njihove glavne ključne reči se takođe razlikuju. Potrošači putovanja klikću na naslove koji uključuju ključne reči kao što su “nikad”, “opasno” i “mesta”.
Auto industrija
Dok većina drugih oglasa bolje radi kada na fotografiji pokazuju ljude, kod auto industrije je drugačije. Statistika pokazuje da slike bez ljudi postižu 37% veći CTR.

Njihove glavne ključne reči uključuju stvari kao što su “klasičan”, “neobičan” i “novo”. Evo nekoliko primera:

Moda
Statistika globalnog marketinga kaže da fotografije na kojima se nalaze žene samo povećavaju CTR za 9%, no naši podaci pokazuju da modna industrija postiže rast CTR-a od 75% kada su pripadnice lepšeg pola na ftografiji.

Reči kao što su “haljina”, “odeća” i “izbacivanje” podstiču klikove na modni sadržaj. Evo nekoliko primera:

Lepota
Baš kao i putovanja, izuzetak koji omogućava prodavcima lepote najveće povećanje CTR-a je da koriste fotografije u boji – zapravo povećava CTR do 113%.

U naslovima reči kao što su “frizura”, “oblici” i “izgled” podstiču klikove u industriji lepote. Evo nekoliko primera kampanje:

Zlatno pravilo: A/B test dosledno
Vraćajući se na početak ovog posta, pomenuli smo da najbolje prakse neće uvek funkcionisati za svakoga – ali su ovo odlični koraci da se udubite u testiranje sopstvene publike.
Ništa nije bolje od praćenja i merenja performansa sopstvenih nativnih oglasa.
Kada imate sistem za to, možete neprekidno ponovo da uređujete i unapređujete svoje kampanje dok ne ostvarite – i ne premašite – svoje ciljeve kampanje.
Više o A/B testiranju, pročitajte OVDE.
Pomoću ove strategije možete da uporedite dve različite varijacije nativnih oglasa: kao što je slika ili naslov. Obratite pažnju na verziju A na nasumičnih 50% vaše publike, a na verziju B na ostalih 50% i analizirajte podatke da biste pronašli koja je dobitna kombinacija oglasa.
Radujemo se uspehu svakog našeg oglašivača
Kada je reč o digitalnom oglašavanju u današnjem takmičarskom okruženju, nema vremena – ili budžeta – da se igra nagađanja. Zato smo rešili da sa vama podelimo ove podatke analize koju smo uradili. Ona je trenutna, kako će biti u budućnosti, mi to ne znamo, ali se sada publika voli ono što smo vam nabrojali.
Započnite svoju nativnu kampanju pritiskom na dugme OVDE. Ukoliko imate neko pitanje ili vam nešto nije jasno u donjem desnom uglu nalazi se čat podrška.